دانلود و خرید کتاب پیشوای مومنان رضا بابایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پیشوای مومنان اثر رضا بابایی

کتاب پیشوای مومنان

نویسنده:رضا بابایی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب پیشوای مومنان

کتاب پیشوای مومنان به‌قلم رضا بابایی را انتشارات دلیل ما منتشر کرده است. این کتاب به شرح زندگانی حضرت علی علیه‌السلام و وقایع زندگی ایشان می‌پردازد.

درباره کتاب پیشوای مومنان

شناخت بعضی انسان‌ها به دلیل ویژگی‌های ممتاز و برجستهٔ اخلاقی به‌جهت آثار تربیتی فراوان موجب تأثیرپذیری در زندگی و بازبینی در برنامه‌ها و اهداف دنیوی و اخروی خواهد شد. ازجملهٔ این انسان‌های والامقام که برکت وجودشان منشأ خیر کثیر دنیوی و اخروی است می‌توان به حضرت علی علیه‌السلام اشاره کرد، امام اول شیعیان و یاور نستوه و شجاع پیامبر اسلام (ص) که شرح زندگانی‌ سراسر نور و رحمت و پند و بیداری است. رضا بابایی در کتاب پیشوای مومنان به شرح زندگی این امام بزرگوار پرداخته و در پایان کتاب بعضی وقایع زندگی ایشان را در قالب داستان روایت کرده است. 

خواندن کتاب پیشوای مومنان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به مطالعهٔ زندگی بزرگان دین و نیز دوستداران کتاب‌های مذهبی از خواندن این کتاب لذت خواهند برد.

درباره رضا بابایی

رضا بابایی متولد خرداد ۱۳۴۳ در قزوین و درگذشتهٔ ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ در قم، نویسنده، دین‌پژوه، مولوی‌شناس و روشنفکر دینی بود. او تحصیلات خود را تا پایان دوران دبیرستان در قزوین و پس از آن حوزهٔ علمیه ادامه داد و دروس حوزوی را تا سطوح عالی طی کرد. بابایی از سال ۱۳۷۰ تدریس فلسفه، متون عرفانی، ادبیات فارسی و عرب را در دانشگاه‌ها آغاز کرد. برگزاری بیش از سی دورهٔ آموزش نویسندگی در قم، تهران و شهرهای دیگر بخشی از کارنامهٔ علمی اوست. بابایی دارای ده‌ها کتاب و مقاله در زمینه‌های فرهنگی، ادبی و دین‌پژوهی بود.

بخشی از کتاب پیشوای مومنان

«تبار امیر مؤمنان پیشوای عدل و انصاف و خردمندی، همچون تبار پیامبر خدا حضرت مصطفی (ص)، هاشمی و ابراهیمی است. پدرش عبد مناف بن عبد المطلب ، مشهور به ابوطالب، یکی از ده فرزند عبدالمطلب است . عبدالمطلب چهرهأ برجسته و ارجمند قریش است. ابوطالب، جایگاه والا و مکانت اجتماعی پدر خویش را از آن خود ساخت. خانواده ابوطالب نخستین خانواده‌ای است که در آن ، هم پدر و هم مادر هاشمی است. ابو طالب، سرپرستی پیامبر (ص) را که در خردسالی پدر و مادر و سپس جدش را از دست داده بود، بر عهده گرفت و چون امین قریش به رسالت مبعوث گشت ابوطالب با همه توان و اعتبار و امکاناتی که داشت از برادرزاده‌اش حمایت کرد و از هیچ کوششی در این راه دریغ نورزید. جایگاه اجتماعی ابوطالب در میان قریش و مردم مکه و حمایت بی‌دریغ وی از پیامبر خدا (ص) مانع بزرگی بر سر راه عنادورزی و دشمنی قریش با پیامبر گرامی اسلام (ص) بود. در محاصرۀ شعب ابی‌طالب ، او پیامبر (ص) و مؤمنان را تنها نگذاشت و همه تحریم ها و دشواریهای محاصره اقتصادی را در کهنسالی به جان خرید و دست از حمایت پیامبر (ص) نکشید. از این رو است که اسلام و همۀ مسلمانان تا همیشه وامدار جوانمردی‌ها و و فداکاری‌های این مرد بزرگ‌اند. ابوطالب، پس از خروج از شعب ابی‌طالب، زندگی را بدرود گفت. با مرگ او و خدیجه (س) در یک سال (عام الحزن = سال اندوه) پیامبر خدا (ص) و اسلام دو تن از حامیان بی مانند، صدیق و فدا کارش را از دست داد و پس از آن بود که اشراف قریش بر اذیت و آزارهای خود افزودند و عرصه را بر مؤمنان و پیامبرشان، چنان تنگ کردند که چاره‌ای جز مهاجرت دسته‌جمعی به مدینه باقی نماند . مادر امام علی (ع) نیز از بانوان بزرگوار، خردمند و پاکدامن هاشمی بود. فاطمه بنت اسد ، همسر ابوطالب در میانسالی این ارج و افتخار را داشت که پیامبر خدا را در دامان پر مهر خود بپرورد. پیامبر (ص) به این بانوی پاکیزه‌سرشت ، علاقه‌ای شگرف داشت؛ بدان‌گونه که دربارهٔ وی فرموده است: «پس از مادرم که مرا بزاد، او مادرم بود.  نیز درباره همو گفته است: «پس از ابوطالب ، هیچ‌کس با من مهربان‌تر از او نبود. در مهر و علاقه پیامبر (ص) به این بانوی مهربان ، همین بس که ایشان نام دخت گرامی خویش را به یاد او ، فاطمه نهاد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۹۸ صفحه

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۹۸ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان