دانلود و خرید کتاب اصول دین امامیه (دفتر اول) محمد بیابانی اسکویی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اصول دین امامیه (دفتر اول) اثر محمد بیابانی اسکویی

کتاب اصول دین امامیه (دفتر اول)

معرفی کتاب اصول دین امامیه (دفتر اول)

کتاب «اصول دین امامیه (دفتر اول)» نوشتۀ محمد بیابانی اسکویی است و انتشارات دلیل ما آن را منتشر کرده است. جلد اول این کتاب به بررسی توحید، عدل و معاد می‌پردازد.

درباره کتاب اصول دین امامیه (دفتر اول)

اصول‌دین امامیه مجموعه‌ای ۲ جلدی است که جلد اول آن به توحید، عدل، نبوت می‌پردازد و جلد دوم امامت و معاد را مورد بررسی قرار می‌دهد. این مجموعۀ ۲ جلدی اصول دین امامیه را به‌گونه‌ای ارائه کرده است که از متون اصلی دین امامیه یعنی قرآن کریم، روایات اهل بیت (ع) و خرد فطری نوع بشر گرفته شده باشد.

کتاب ۲ جلدی اصول دین امامیه در عین استواری درونمایه و استحکام استدلال، مباحث دشوار و پیچیده را به زبانی ساده و روان بیان کرده است برای مثال محمد بیابانی اسکویی مبانی کلامی اشاعره را به زبان بسیار روان نقد کرده است. او همچنین از مصطلحات و برهان‌های دیریاب و دشوار که ریشه در قرآن، حدیث و عقل سلیم ندارند پرهیز کرده است. یکی از ویژگی‌های کتاب اصول دین امامیه این است که محمد بیابانی اسکویی به نکات بسیار مهم از دعاهایی که مردم با آن انس دارند و تاکنون به درون‌مایۀ آن توجه نکرده‌اند، اشاره می‌کند.

بخش اول کتاب اصول‌دین امامیه توحید است که شامل ۳ فصل می‌شود؛ «فصل اول: معرفت خدا»، «فصل دوم: توحید معرفت فطری» و «فصل سوم: اسما و صفات». بخش دوم کتاب که به موضوع عدل می‌پردازد شامل فصل‌های «عدل الهی»، «بدا» و «جبر و تفویض و امر بین الامرین» می‌شود. فصل‌های بخش سوم یعنی نبوت عبارت است از: «فصل اول نبوت عامه»، «فصل دوم: نبوت خاصه» و «فصل سوم: فترت». 

انتشارات دلیل ما در سال ۱۳۷۹ آغاز به کار کرده است و بر انتشار کتاب‌هایی با مفاهیم دینی، شیعی، آموزش احکام اسلامی و شناخت فرق، مذاهب و فلسفه دین تمرکز دارد و هدف از انتخاب چنین موضوعاتی را کمک به ارتقا سطح آگاهی دینی و فرهنگ مذهبی و پرورش افکار و فضای سالم در جامعه می‌داند. کتاب‌های نشر دلیل ما عموماً دربرگیرندۀ مباحثی دربارۀ موضوعات کلامی، اخلاقی و تاریخی است و قصد دارد نسل جوان را با معارف اسلامی و آموزه‌های ارزندۀ آن آشنا کند. از آنجایی که مخاطبان کتاب‌ها مردم هستند، تلاش شده تا ضمن علمی‌بودن مباحث، از نثر معیار استفاده شود. دلیل ما در دو حوزۀ کلی دانشگاهی و عمومی به چاپ و نشر آثار می‌پردازد و تا سال ۱۳۹۳ بیش از ۲۸۶۹ عنوان کتاب در موضوعات دینی را منتشر کرد. این نشر همچنین بیش از ۶۳ عنوان کتاب پیرامون واقعۀ غدیر و تحلیل و بررسی و شناساندن آن از زوایای مختلف روانۀ بازار کرده است. دلیل ما به مدت ۹ سال ناشر نمونه و برگزیده بوده است.

خواندن کتاب اصول دین امامیه (دفتر اول) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دانشجویان رشته‌های فقه، علوم قرآنی، الهیات و معارف اسلامی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اصول دین امامیه (دفتر اول)

«نقش خدا در حیات تمام موجودات به‌ویژه انسان بر هیچ خداشناسی پوشیده نیست. بنا بر اصول ادیان، تنها خدای تعالی، خالق، مالک، مولا، صاحب امر و سرپرست همۀ خلق است. او آن‌ها را می‌آفریند، نگه می‌دارد، روزی می‌دهد و در همه حال لطف و احسان و فضلش شامل حالشان است. او صاحب همۀ نعمت‌ها است و هیچ موجودی در هیچ لحظه‌ای، از هیچ جهتی از او بی‌نیاز نیست. همه در همه حال از خوان نعمت او بهره‌مند، به توجه و نظر او موجود و در به‌وجودآمدن و بقا مدیون لطف اویند.»




نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۲۶ صفحه

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۲۶ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان