دانلود و خرید کتاب شناخت وهابیت نجم الدین طبسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شناخت وهابیت اثر نجم الدین طبسی

کتاب شناخت وهابیت

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب شناخت وهابیت

کتاب «شناخت وهابیت» نوشتۀ نجم الدین طبسی است و انتشارات دلیل ما آن را منتشر کرده است. شناخت وهابیت، کتابی مستند و علمی در نقد و بررسی تفصیلی پیشینه، عملکردها و باورهای وهابیون است.

درباره کتاب شناخت وهابیت

ازآنجاکه وهابیان پایه‌گذار جریان نفاق و دشمنی با اسلام و مسلمانان هستند و هدفشان جلوگیری از شکل‌گیری وحدت اسلامی و تشکیل امت واحدۀ پیامبر و ایجاد بستر مناسب برای حاکمیت کفار و مشرکین است، فعالیت‌های زیادی را در این راه با صرف هزینه‌های بسیار انجام می‌دهند؛ بنابراین لازم است که جامعۀ اسلامی اصول و عقاید آنها را بشناسد و از مبانی تئوریکشان آگاهی پیدا کند.

نجم‌الدین طبسی در کتاب شناخت وهابیت تلاش کرده است ماهیت وهابیت را معرفی و حقیقت آن‌ها را آشکار کند تا جامعۀ اسلامی با این واقعیت آشنا شود که جریان متحجر وهابی، امتداد و ادامۀ همان جریان امویان است که با اساس اسلام، قرآن و اهل‌بیت (ع) دشمنی دارند. او از کتاب‌های مرجع اهل‌سنت استفاده کرده و با نقد باورها و عقاید وهابیان، ادعاهای آن‌ها را باطل می‌کند تا از این طریق شبهه‌ای در مستندات و منابع وارد نباشد

کتاب شناخت وهابیت از ۳ بخش تشکیل شده است. بخش اول پیشینه و کنونه نام دارد و شامل ۵ فصل می‌شود؛ «فصل اول: پیشینه‌های فکری و رفتاری وهابیت در قرون نخستین اسلامی»، «فصل دوم: احمد بن حنبل، پیشوای فکری وهابیت»، «فصل سوم: ابن تیمیه حنبلی، نظریه‌پرداز تفکر وهابیت»، «فصل چهارم: محمد بن عبدالوهاب نجدی و فتنۀ وهابیان» و «فصل پنجم: حکومت وهابی -سعودی».

بخش دوم کتاب با عنوان افراط‌ها و تفریط‌ها در ۵ فصل تنظیم شده است. عناوین فصل‌ها عبارت‌اند از: « فصل اول: وهابیان و مخالفت با سنت پیامبر اکرم (ص)»، «فصل دوم: وهابیان و دشمنی با پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع)»، «فصل سوم:وهابیان و غلو»، «فصل چهارم: وهابیت و تکفیر مسلمین» و «فصل پنجم: وهابیان و ترور و خشونت و کشتار مسلمین».

سومین بخش کتاب شناخت وهابیت، باورها است و شامل ۸ فصل می‌شود: «فصل اول: وهابیان و تشبیه و تجسیم»، «فصل دوم: وهابیان و توسل»، «فصل سوم: وهابیان و تبرک»، «فصل چهارم: وهابیان و زیارت قبر پیامبر اکرم (ص)»، «فصل پنجم: وهابیان و برگزاری مراسم جشن و شادی»، «فصل ششم: وهابیان و برگزاری مراسم سوگواری»، «فصل هفتم: وهابیان و نذر» و «فصل هشتم: وهابیان و بنای بر قبور»

خواندن کتاب شناخت وهابیت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران فرق اسلامی و پژوهشگران دین اسلام پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب شناخت وهابیت

«متأسفانه، تفکر امویان در اسلام‌ستیزی و دشمنی با پیامبر (ص) در آثار و عملکرد ابن تیمیه و محمد بن عبدالوهاب کاملاً مشهود است. ابن تیمیه حرانی حنبلی با تحریم زیارت قبر پیامبر (ص) و فتوی دادن به قتل کسانی که به قبور پیامبران و صالحان متوسل می‌شوند، ‌ تفکرات بنی‌امیه را در قرن هفتم هجری رواج داد.

سخن پیروان محمد بن عبدالوهاب در حضور وی که می‌گفتند: عصای من بهتر از محمد (ص) است؛ زیرا من از عصای خود در کشتن مار و عقرب و غیره استفاده می‌کنم درحالی‌که محمد مرده است و دیگر هیچ نفعی در او نیست. او فقط پیغام‌رسان بود! بار دیگر احیاکنندۀ تفکر بنی‌امیه در منطقۀ نجد جزیره العرب در قرن دوازدهم هجری قمری بود»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۹۳۹ صفحه

حجم

۱۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۹۳۹ صفحه

قیمت:
۱۵۰,۰۰۰
تومان