دانلود و خرید کتاب جستجوی خودباوری آلن دو باتن ترجمه بنفشه شریفی خو
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جستجوی خودباوری اثر آلن دو باتن

کتاب جستجوی خودباوری

معرفی کتاب جستجوی خودباوری

کتاب جستجوی خودباوری نوشتهٔ آلن دو باتن و ترجمهٔ بنفشه شریفی خو است. انتشارات کتابسرای نیک این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی حاوی سرگذشت جوانی به نام «آنا».

درباره کتاب جستجوی خودباوری

کتاب جستجوی خودباوری (صدایی از آن خود) حاوی داستان «آنا» است؛ فردی مهربان و متواضع که پرسش‌های بسیاری دربارهٔ خودش در ذهن دارد و هر کدام از ما ممکن است پژواک‌هایی از خودمان را در او ببینیم. آنا زندگی دشواری داشته است. او در شغلش به‌شدت تحت‌فشار است،‌ در رابطه‌اش حمایتی را که نیاز دارد دریافت‌ نمی‌کند و رفتار والدینش زخم‌‌های عمیقی در روحش به جا گذاشته است. او مصمم است پیشرفت و خود را از قید‌و‌بند‌هایش رها کند. با دنبال‌کردن داستان آنا در کتاب حاضر به قلم آلن دوباتن، خواهید دید که او چگونه ریشه‌های سوءظن به خودش را از ذهنش می‌زداید و چیزی را کشف می‌کند که همهٔ ما سزاوار آن هستیم اما اغلب از آن محروم مانده‌ایم. آن چیز، خودباوری است.

خواندن کتاب جستجوی خودباوری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران روان‌شناسی عمومی در قالب داستان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره آلن دوباتن

آلن دوباتن نویسنده، فیلسوف و مجری تلویزیونی است که دغدغه‌اش نوشتن دربارهٔ زندگی روزمره به‌شیوه‌ای فلسفی است. او در تمام نوشته‌هایش می‌کوشد فلسفه را وارد زندگی عادی انسان کند. آلن دوباتن در سال ۱۹۶۹ در شهر زوریخ سوئیس به دنیا آمده است. او مشغول مدیریت در مؤسسهٔ خود به نام «مدرسه‌ٔ زندگی» بوده است. این نویسنده به‌عنوان نویسنده‌ٔ فلسفه‌ٔ روزانه شناخته می‌شود. او درباره‌ٔ موضوعاتی می‌نویسد که هرروزه همه‌ٔ انسان‌ها با آن‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کنند؛ موضوعاتی مانند عشق، سفر، هنر، معماری و ادبیات. کتاب‌های آلن دوباتن به بیش از ۳۰ زبان دنیا از جمله پارسی ترجمه‌ شده‌اند. دوباتن دورهٔ دکتری فلسفه را در دانشگاه هاروارد آغاز کرد، ولی برای نوشتن کتاب‌های فلسفی به زبان ساده، آن را نیمه‌کاره رها کرد. کتاب‌های «تسلی‌بخشی‌های فلسفه» و «هنر سیر و سفر» از کتاب‌های این نویسنده هستند. اولین کتاب آلن دوباتن به نام «جستارهایی در باب عشق» در سال ۱۹۹۳ زمانی که او ۲۴ سال داشت، منتشر شد. کتابی که بسیار زود در فهرست کتاب‌های پرفروش قرار گرفت و بیش از ۲ میلیون نسخه از آن به فروش رفت.

موضوعاتی که در «مدرسهٔ زندگی» تدریس می‌شوند متنوعند، اما همه‌ٔ این آموزش‌ها در راستای افزایش خودشناسی هستند؛ زیرا گردانندگان این مدرسه معتقدند تنها با خودشناسی است که می‌توانیم زندگی برتر و رضایت‌بخش‌تری داشته باشیم. مجموعه‌ٔ آموزش‌های این مدرسه در ۶ دسته‌ٔ کلی تقسیم‌بندی می‌شود؛ خودشناسی، ارتباطات (Relationships)، کار، آرامش، رفتار‌های اجتماعی و فرهنگ و فراغت. نویسندگان و فیلسوفان باتجربه‌ای در این مؤسسه کار می‌کنند. باتوجه‌به تفاوتِ روش‌های یادگیری، مدرسه‌ٔ زندگی آلن دوباتن، آموزه‌ها یا محصولاتش را به روش‌های مختلفی مانند کتاب، کارگاه، ویدئو، جلسه‌ روانکاوی و... ارائه می‌کند. آلن دو باتن کتاب‌های بسیاری منتشر کرده است. از میان این آثار کتاب‌های «جستارهایی در باب عشق»، «معماری خوشبختی»، «شغل موردعلاقه»، «خودشناسی»، «تسلی‌بخشی‌های فلسفه»، «هنر سیر و سفر»، «اضطراب منزلت»، «دین برای خداناباوران»، «سیر عشق»، «آرامش»، «هنر همچون درمان» و تعدادی از کتاب‌های مدرسهٔ زندگی به فارسی ترجمه‌ شده‌اند و همه‌ٔ آن‌ها در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های بازار قرار گرفته‌اند.

بخشی از کتاب جستجوی خودباوری

«زندگی آنا اندک‌اندک تغییر می‌کرد. اگرچه تغییرات همیشه سریع نبود و گاهی نیز عادت‌های قدیمی دوباره به سراغش می‌آمدند، اما در روزهای خوب به طرز چشمگیری کمتر احساس ناامیدی می‌کرد. هنوز هم گاهی وقتی فشار کار و انتظارات افزایش پیدا می‌کرد دچار تهوع می‌شد، اما دیگر راحت‌تر می‌توانست احساس وحشت و بدبینی‌اش را نادیده بگیرد. می‌دانست نیازی نیست زنگ‌خطرهایی را که در ذهنش به صدا درمی‌آیند همیشه جدی بگیرد، چون تا پیش از آن هرگز دقیق و درست عمل نکرده بودند؛ ذهنش نمی‌توانست خطرهای واقعی را به‌درستی تشخیص دهد و با وزش هر باد ملایمی آژیرش به صدا درمی‌آمد و بنابراین، آنا می‌توانست برخی هشدارهای مصرانه‌اش را نادیده بگیرد. آن‌طور که به نظر می‌رسید، تعداد چیزهایی که باید ازشان می‌ترسید به‌مراتب کمتر از آن چیزی بود که ذهنش به او می‌گفت.»

نظرات کاربران

خانم باوقار
۱۴۰۳/۰۱/۲۰

چقدر شبیه زندگی منه این کتاب

احسان
۱۴۰۳/۰۱/۰۹

این کتاب راهکار خاصی نمیده و برخلاف سایر کتاب‌های مدرسه زندگی داستانیه اما در قالب داستان روند درمان آنا رو توضیح میده که به کمک روانکاوی و پیدا کردن ریشه‌ی مشکلاتش تونسته وضعیت روحی خودشو بهبود بده.

Mehrangel🤸🏼‍♀️
۱۴۰۳/۰۱/۰۸

در بهترین زمان ممکن زندگیم خوندمش و به همه پیشنهادش میکنم

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
کسی که آرام و بی‌صدا به دنبال آدم عجیب دیگری مانند خودش می‌گردد که بتوانند با هم وقت بگذرانند.
ر.د.ب
تصور می‌کرد هر کس چشمش به او بیفتد بلافاصله از او متنفر خواهد شد و چیزهای وحشتناکی درباره‌اش خواهد گفت، با انگشت به هم نشانش خواهند داد و اسرافگر، دروغ‌گو و غیرعادی توصیفش خواهند کرد. چه بسا در محل کار -یا در شبکه‌های اجتماعی- شروع کرده بودند پشت سرش حرف زدن. از نظرش همه، از غریبه و آشنا، او را حقیرترین آدمی می‌یافتند که تابه‌حال روی زمین زیسته است.
Standing MAN
اما فرزند کسی بودن یعنی همیشه نسبت به پدر و مادرت حساس‌تر خواهی بود تا کسان دیگری که ممکن است در طول عمرت با آن‌ها روبه‌رو شوی؛ هیچ‌کس دیگری چنین قدرت تعیین‌کننده‌ای برای کمک کردن یا آسیب زدن به ما نخواهد داشت.
Standing MAN

حجم

۴٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۶۴ صفحه

حجم

۴٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۶۴ صفحه

قیمت:
۴۱,۰۰۰
تومان