دانلود و خرید کتاب رسانه شناسی و رسانه نگاری افشین معشوری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رسانه شناسی و رسانه نگاری اثر افشین معشوری

کتاب رسانه شناسی و رسانه نگاری

انتشارات:انتشارات یانا
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب رسانه شناسی و رسانه نگاری

کتاب «رسانه شناسی و رسانه نگاری» نوشتۀ افشین معشوری است و انتشارات یانا آن را منتشر کرده است. کتاب رسانه‌شناسی و رسانه‌نگاری، آموزش‌هایی را در حوزۀ نگارش خبر،‌مصاحبه و گزارش ارائه می‌دهد. 

درباره کتاب رسانه شناسی و رسانه نگاری

رسانه‌ها ابزاری برای انتقال اطلاعات ، ايده‌ها و افكار افراد و جامعه هستند. از گذشته تاکنون شکل‌های متفاوتی از رسانه وجود داشته‌اند. از سنتی ترین شکل آن که به‌وسیلۀ جارچی‌ها و شیپورچی‌ها بوده تا امروز که از طریق اینترنت،‌شبکه و کانال‌های مختلف انجام می‌گیرد. رسانه اما مهم‌تر از هرچیزی به آموزش نیاز دارد و کسانی که به‌ویژه در دنیای امروز، در حوزۀ رسانه فعالیت می‌کنند باید به‌صورت حرفه‌ای آموزش ببینند تا بتوانند به درستی فعالیت کنند و در این مسیر دچار مشکل نشوند.

افشین معشوری با هدف آموزش و تربیت نیروی حرفه‌ای برای کار و فعالیت در مطبوعات، رسانه‌های خبری اینترنتی و همچنین شبکه‌ها و کانال‌هایی که کار خبری می‌کنند، کتاب رسانه‌شناسی و رسانه‌نگاری را توشته است. او در این کتاب تلاش کرده است تا به طور مفصل به کسانی که قصد دارند از پایه کار مصاحبه،‌نگارش خبر و گزارش‌نویسی را بیاموزند، نکاتی اساسی را آموزش دهد. کتاب رسانه‌شناسی و رسانه‌نگاری همچنین اطلاعات مفیدی را در اختیار افرادی که کار رسانه کرده‌اند، قرار می‌دهد.

افشین معشوری، نویسنده و روزنامه‌نگار، کتاب‌های متعددی در حوزۀ خبر،‌ اطلاع‌رسانی، رسانه، نوشته است. از آثار او می‌توان به «نگارش خبر و شبکه‌های اجتماعی»، «مقدمۀ شناخت حقوق رسانه‌و فرهنگ»، شیوه‌های تبلیغات و اطلاع‌رسانی»، «خودآموز خبرنگاری» و «مصاحبه و خبرنویسی» اشاره کرد.

کتاب رسانه شناسی و رسانه‌نگاری در ۴ فصل تنظیم شده است. عناوین فصل‌های کتاب عبارت است از: «فصل اول: خبرنویسی»، «فصل دوم: گزارش‌نویسی»، «فصل سوم: اصول و فنون مصاحبه» و «فصل چهارم: روابط عمومی در پیوند با خبرنگاری». 

خواندن کتاب رسانه شناسی و رسانه نگاری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دانشجویان خبرنگاری و کسانی که قصد دارند در حوزۀ رسانه فعالیت کنند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب رسانه شناسی و رسانه نگاری

««خبر، گزارش یک رویداد است،‌نه خود رویداد و آنچه گزارشگر می‌نویسد خبر نامیده می‌شود. در فرهنگ فارسی عمید خبر «آگاهی،‌حدیث،‌آنچه از گفتار یا کردار کسی بگویند» یا «مطلبی که برای آگاهی و اطلاع مردم بگویند یا بنویسند» تعریف شده است. معادل خبر در زبان‌های اروپایی واژۀ information است که با معانی مختلف استفاده می‌شود. گاهی معنای خاص حقوقی دارد و منظور از آن،‌ کسب آگاهی قضایی و جزایی دربارۀ متهمین به ارتکاب جرم است. فرهنگ لغت آکسفورد نیز خبر را «اطلاعات جدید از رویدادهای گذشته و گزارش رخدادهای جدید» معنی کرده است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۰۸٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

حجم

۶۰۸٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
۲۵,۰۰۰
۵۰%
تومان