دانلود و خرید کتاب راهنمای تمرینات متد اکتینگ لولا کوهن ترجمه پوپک رحیمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راهنمای تمرینات متد اکتینگ اثر لولا کوهن

کتاب راهنمای تمرینات متد اکتینگ

معرفی کتاب راهنمای تمرینات متد اکتینگ

کتاب راهنمای تمرینات متد اکتینگ نوشتهٔ لولا کوهن و ترجمهٔ پوپک رحیمی است و نشر قطره آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب راهنمای تمرینات متد اکتینگ

متد اکتینگ، به‌عنوان برترین شیوهٔ بازیگری جهان، دری است به جهان درون هر بازیگر، که با هر تمرین جنبهٔ تازه‌ای از توانایی‌های بالقوهٔ او نمایان خواهد شد. 

کتاب راهنمای تمرینات متد اکتینگ کتابی است که نه فقط برای بازیگران، کارگردانان، مربیان بازیگری و علاقه‌مندان بازیگری کارآمد و راه‌گشاست، بلکه برای هرکسی که در پی خودشناسی و به دست آوردن کنترل کامل بر احساسات و هیجانات خود است مانند شاه‌کلید است.

بازیگری به شیوهٔ متد به زبان ساده یعنی بازآفرینی یک تجربهٔ «واقعی» با استفاده از خاطرات و تجربیات حسی و احساسی بازیگر از زندگی حقیقی‌اش بر روی صحنه و خلق تجربیات حسی و احساسی کاملاً واقعی برای کاراکتر روی صحنه که با تجربیات حسی و احساسی بازیگر رابطه‌ای موازی و همسان دارد.

کلید اصلی متد اکتینگ توجه به این نکته است که «تماشاگر بسیار باهوش و محترم است». او تفاوت «نمایش» با «واقعیت» را کاملاً می‌فهمد. او از اینکه بازی داده شود لذت نخواهد برد و از تماشای «دروغ و تظاهر» منزجر خواهد گشت. به همین دلیل، برای بازیگر متد اولین قدم بستن این عهد است: «من به تماشاگرم دروغ نخواهم گفت! و برای اینکه مجبور به دروغ‌گویی نشوم، او را به‌طور کامل نادیده می‌گیرم و بر روی صحنه زندگی می‌کنم.»

تماشاگر با قرار گرفتن در جایگاه یک شاهد عینی برای یک زندگی واقعی، درست لحظه‌ای که متوجه شود هیچ دروغی در کار نیست، لذت بی‌اندازه‌ای خواهد برد.

متد اکتینگ به شما ـ به‌عنوان بازیگر ـ و ابزار بازیگری شما یعنی بدن و احساسات شما و تماشاگر شما بستگی دارد که هر سه به سمت یک هدف، یعنی خلق واقعیت صریح و بی‌پرده و درک و دریافت آن، نشانه رفته است. پس کار شما به‌عنوان بازیگر فقط این نیست که تجربیاتی را که کاراکتر شما روی صحنه تجربه می‌کند درک کنید و یا آن‌ها را «بازی» کنید، شما باید آن‌ها را مجدداً «تجربه» کنید. در این صورت، نمایش شما برای تماشاگر، نه فقط یک نمایش، بلکه برشی واقعی از یک زندگی واقعی است.

مهارت‌های اصولی که در متد اکتینگ ملزم به یادگیری آن‌ها هستید عبارت‌اند از: ریلکس کردن، مهارت استفاده از حافظهٔ حسی، تمرکز، تخیل و تصویرسازی، که بازیگر با تمرین زیاد، استفاده از این مهارت‌های اصولی را فرامی‌گیرد و با استفاده از تنها ابزار بازیگری ـ بدن، بیان، حواس، تجربیات و خاطرات خود ـ نفس زندگی را در کالبد کاراکتر روی صحنه می‌دمد و با خودآگاهی هنری، زندگی و تجربیات حقیقی را بر روی صحنه خلق می‌کند.

خواندن کتاب راهنمای تمرینات متد اکتینگ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به هنرآموزان بازیگری پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب راهنمای تمرینات متد اکتینگ

«استراسبرگ اغلب در کلاس‌هایش می‌گفت که بازیگران برای به دست آوردن کنترل کامل بر بدن و ذهن خود، به یک قلب گرم و یک سَرِ آزاد و رها احتیاج دارند. در این صورت، بازیگران می‌توانند بدن و ذهن خود را از شر مشکلات فراگیرنده‌ای نظیر تنش‌های عصبی، عادت‌ها و حواس‌پرتی‌ها آزاد کنند. استراسبرگ، تحت تأثیر آموزه‌های استانیسلاوسکی، اهمیت و فایدهٔ توانایی ریلکس کردن در لحظه را دریافته بود، چیزی که استانیسلاوسکی آن را «حالت یا وضعیت خلاق» می‌نامید، حالتی که در آن آگاهی کامل وجود دارد،‌ آگاهی از اینکه حواس و احساسات کجا و چگونه می‌توانند به‌طور کامل و تأثیرگذار عمل کنند. شما می‌توانید با انجام تمرینات ریلکس کردن به این وضعیت خلاق دست پیدا کنید.

انجام تمرینات ریلکس کردن مزایای بسیاری برای شما به ارمغان خواهد آورد، چراکه این تمرینات احیاگر و سلامتی‌بخش هستند. این تمرینات بر تمرین‌های حافظهٔ حسی مقدم هستند. ریلکس کردن بسیار دقیق است و در ابتدای هر جلسهٔ کلاس انجام می‌شود و البته باید هر روز تمرین شود. شما نه فقط قبل از هر صحنه، بلکه در موقعیت‌های زیادی می‌توانید از ریلکس کردن استفاده کنید. مثلاً، در جلسات، مصاحبه‌ها، تمرین‌ها، اجراها و یا هر زمان دیگری که تمرکز خود را از دست داده‌اید یا به هر دلیلی عصبی و مضطرب شده‌اید.

افرادی هستند که به‌طور طبیعی اشخاص ریلکس و آرامی هستند، که البته آن‌ها جزء استثناها به شمار می‌آیند. استراسبرگ زمانی از روی احساسات دربارهٔ جادوی النورا دیوز صحبت کرد، جادویی که به تعریف استراسبرگ همان «توانایی فوق‌العادهٔ ریلکس کردن» النورا بود. دلیل شهرت دیوز قدرت درونی شدید او بود، آن هم در شرایطی که نمود بیرونی بسیار روشن و گویایی داشت. دستان او به‌شدت نمایش‌دهندهٔ درونیات او بود، چه در زمانی که شیئی را نگه داشته یا در دست گرفته بود و چه در زمانی که آن را پرتاب می‌کرد. گویی که دیوز تبدیل به خود آن شیء شده است. وقتی حرکت می‌کرد، از بدنش زیبایی و قدرت درونی زیبا و مرموزی تراوش می‌کرد.

تمرینات ریلکس کردن تمرکز شما را بالا می‌برد و با از بین بردن تنش‌هایی که می‌تواند بدن و ذهن را از پاسخ‌دهی و عملکرد کامل بازدارد، مهم‌ترین مرحله در آماده‌سازی بدن برای کار به شمار می‌رود. به تمرینات ریلکس کردن به‌عنوان تمریناتی برای در دست گرفتن کنترل کامل فیزیکی و احساسی خودتان نگاه کنید، کاری که هر بازیگری باید بتواند با بدن و احساسات خود انجام دهد. زمانی که شما به‌طور کامل رها و ریلکس هستید، می‌توانید روح و ذهن خود را تغذیه کنید؛ چراکه هر دوی آن‌ها در حالت رها و ریلکس، آزاد،‌ آرام، باز و شنوا هستند. شما با این تمرینات می‌توانید هر زمانی که حواستان پرت شد و یا دچار غلیان ناخواستهٔ احساسات شدید، تمرکز خود را مجدداً به دست آورید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۴۲ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۴۲ صفحه

قیمت:
۸۳,۰۰۰
تومان