دانلود و خرید کتاب مرده های بی قرار فرمانده مارکوس ترجمه افسانه قربان زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مرده های بی قرار اثر فرمانده مارکوس

کتاب مرده های بی قرار

معرفی کتاب مرده های بی قرار

کتاب مرده های بی قرار نوشتهٔ فرمانده مارکوس و پاکوایگناسیو تایبوپسر و ترجمهٔ افسانه قربان زاده است. انتشارات ناهید این رمان جنایی و پلیسی مکزیکی را منتشر کرده است.

درباره کتاب مرده های بی قرار

کتاب مرده های بی قرار حاوی یک رمان جنایی و پلیسی به قلم دو نویسنده است. فصل‌های فرد (یک، سه و...) را فرمانده مارکوس و فصل‌های زوج را پاکو ایگناسیو تایبوپسر نوشته است؛ اولی، سخنگوی زاپاتیستا (جنبش شورشی بومی که در مکزیک شکل گرفت) و دومی، نویسنده است. این رمان که ۱۲ فصل دارد، داستان قتل مرموز پرغوغایی را با خطوط داستانی جالب در بر گرفته است. فصل‌هایی را که فرمانده مارکوسِ معروف نوشته، از کوه‌های چیاپاس در مکزیک سرچشمه گرفته است. در این فصل‌ها ما با «الیاس» آشنا می شویم. او یک کارآگاه زاپاتیست که به‌دنبال پیداکردن افراد گمشده است. ستارهٔ فصل‌هایی که پاکوایگناسیو تایبوپسر نوشته، کارآگاهی است به نام «هکتور بلاسکو آرن شین» است که با سیگارکشیدن‌ها و کوکاکولاخوردن‌هایش حضوری سریالی دارد. او کارآگاهی است که متخصص پرونده‌های بسیار عجیب است.

خواندن کتاب مرده های بی قرار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر مکزیک و قالب رمان جنایی و پلیسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مرده های بی قرار

«این حرفی است که رفیق شهری به من زد، یکی که نامش آلاکازام بود، چون جادوگر است، یعنی اینکه شعبده‌بازی می‌کند. چیزی که هست، مجبور بودم خداحافظی کنم، چون بایست به اینجا برمی‌گشتم. پس، ما آنجا نشسته بودیم و داشتیم تاکو می‌خوردیم، از آن تاکوهایی که آنها اسمش را گذاشته‌اند د سوآدرو. البته، ما نمی‌خوردیم، او می‌خورد، چون چند روز پیش که من از این تاکوها خورده بودم، تمام روز بعد را در توالت بیرون از خانه گذرانده بودم. پس این آلاکازام داشت توضیح می‌داد که چطور شعبده‌بازی می‌کند، چه چیزهایی را ظاهر، یا غیب می‌کند، و اینکه کجا فکر مردم را می‌خواند و این چیزها، و من خیلی از حرف‌هایش سر درنمی‌آوردم، اما چیزی که گفت این بود که باید مردم را وادار کنی به یک دستت نگاه کنند و بعد با آن یکی دستت جریان را عوض کنی. بعد من پرسیدم مثل کاری که سیاستمداران می‌کنند نیست؟ وقتی که خودشان با چیزهای احمقانه‌ای سر مردم را گرم می‌کنند، درحالی‌که در طرف دیگر، امور مخفی‌شان را انجام می‌دهند. و آلاکازام گفت چیزی شبیه به آن، با این تفاوت که او شعبده‌باز است و مردم را با این کارها سرگرم می‌کند و سیاستمداران عوضی‌هایی هستند که مردم را بدبخت می‌کنند؛ این چیزی است که او گفت. و بعد آلاکازام شروع کرد به توضیح‌دادن آن؛ مثل، به‌طور مثال، دوتا صورتجلسه داریم، و من پرسیدم صورتجلسه چیست؟ و او گفت ... یک دقیقه صبر کن، همینجاست ... یادداشت‌های من هم مثل افکارم به‌هم‌ریخته است، اینجاست، بعد از پرسپکتیو؛ می‌گوید: صورتجلسه نوعی یادداشت است که در آن شما درباره کارهایی که می‌خواهید انجام دهید نوشته‌اید، و همچنین به‌معنی برنامه روزانه و چیزهایی که مهم‌تر هستند و این چیزهاست. او داشت توضیح می‌داد که دو نوع برنامه هست، برنامه قدرتمندان و برنامه ستمدیدگان. پس برای آنها برنامهٔ قدرتمندان بیشترین اهمیت را دارد، چون می‌خواهند قدرتمندتر و ثروتمندتر باشند. از طرف دیگر، برنامهٔ ستمدیدگان چیزی است که برای ما مهم‌ترین است، برنامه جنگ برای آزادی است. بعد آلاکازام توضیح داد که قدرتمندان ـ یعنی، ثروتمندان و رهبران دولت بد ـ سعی می‌کنند تا همه را متقاعد کنند که برنامه آنها، یعنی برنامه قدرتمندان، تنها برنامه مناسب برای همگان است، حتی برای ستمدیدگان. پس مدام از نگرانی‌های قدرتمندان برایمان می‌گویند و ما را متقاعد می‌کنند که اینها مهم هستند و اینها چیزهایی هستند که ما باید نگرانشان باشیم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۸۶٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۹۷ صفحه

حجم

۲۸۶٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۹۷ صفحه

قیمت:
۹۶,۰۰۰
تومان