دانلود و خرید کتاب فرآیند تربیت جنسی نوجوانان احسان عظیم پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب فرآیند تربیت جنسی نوجوانان

کتاب فرآیند تربیت جنسی نوجوانان نوشتۀ احسان عظیم پور، امین شیخکانلوی میلان، امیر جوادی و سیدعبدالله عبدالهی است. این کتاب را انتشارات هورین منتشر کرده است.

درباره کتاب فرآیند تربیت جنسی نوجوانان

یکی از ویژگی‌های نظام تعلیم‌وتربیت صحیح و اصولی توجه به همه ابعاد تربیت است. در این نظام جامع پرداختن به چگونگی هدایت و پرورش غریزه جنسی مدنظر است. افراد از دوران کودکی کم‌کم درک می‌کنند چه کسی هستند و چه موقع و مقامی در جامعه خود دارند. آنچه هویت کودک را می‌سازد تا حدودی شامل آگاهی او از معیارهای خانوادگی و فرهنگی اجتماعی و پذیرفتن این طبقه‌بندی‌هاست. خصوصیات فردی با طیف وسیع خود و سپس عوامل آموزشی مدارس و برنامه‌های آموزشی رسمی غیررسمی و پنهان آن را نیز فرامی‌گیرد.

اگر باور داریم بسیاری از کج‌روی‌ها و کج‌رفتاری‌هایی که در قالب جلوه‌های ویژه و ناپسند رفتاری که در میان جوانان و نوجوانان شاهد آن هستیم واکنشی است در برابر کنش‌های ناسالمی که از سوی خود ما ظاهر شده است آنگاه فرصت بروز هیجانات و زمینه تخلیه تنش‌ها و فشارهای روانی به فرزندان در قالب فعالیت‌های خودانگیخته فراهم می‌شود و ماجراجویی و لذت‌طلبی نوجوانان به‌جای سرکوب به شکل سالم هدایت شده تعالی می‌یابد و این عوامل در قالب، ارزش‌ها هنجارها باورها و اعتقادات سازنده دینی و معنوی جهت داده می‌شود.

در حال حاضر در کشور ما متوسط سن بلوغ کاهش‌یافته و سن ازدواج نیز در حال افزایش است. همچنین کاهش نفوذ و تأثیر خانواده رواج، شهرنشینی، مهاجرت، توسعه گردشگری و ارتباطات جمعی در مجموع تغییرات وسیعی در رفتار جنسی و اجتماعی به وجود آورده است و نوجوانان امروزی بیشتر از گذشته در معرض ارتباط جنسی زودرس قرار دارند؛ لذا باتوجه‌به القائات امپراطورهای رسانه‌ای غیراخلاقی که در دو بعد خشونت و اشباع شکنی جنسی و بهره‌کشی‌های غیرانسانی تلاش کنند می‌بایست با نگاهی به تربیت جنسی در میان نوجوانان، ایرانی، به بررسی چگونگی این فرایند پرداخته شود.

خواندن کتاب فرآیند تربیت جنسی نوجوانان را به چه کسانی پیشنهاد می‌‌کنیم

این کتاب برای افراد علاقه‌مند به روان‌شناسی کودکان و نوجوانان نوشته شده است.

بخشی از کتاب فرآیند تربیت جنسی نوجوانان

«تمایز تربیت جنسی و آموزش جنسی

برخی از صاحب‌نظران تربیت جنسی را صرفاً به معنای آموزش جنسی نمی‌دانند، بلکه تربیت جنسی را فراهم‌آوردن زمینه رشد غریزه جنسی به‌گونه‌ای می‌دانند که ضمن استفاده از این غریزه مقدمات پیشگیری از انحرافات و لغزش‌های جنسی نیز فراهم شود. لازمه تربیت یک ارتباط تنگاتنگ با مربی است و اگر ارائه محض اطلاعات جنسی به فرد را به‌عنوان تربیت جنسی در نظر بگیریم به بیراهه رفته‌ایم و چه‌بسا که همین اطلاعات باعث سردرگمی و یا حتی انحراف فرد از مسیر صحیح تربیت شود (ثابت، ۱۳۹۰). تربیت جنسی در یک معنا فراتر از آموزش جنسی است و عبارت است از به‌کارگیری شیوه‌هایی برای ایجاد صفات و رفتارهای جنسی سالم و زدودن صفات و رفتارهای جنسی غیر سالم در انسان (نصیری و جعفری ۱۳۸۹؛ به نقل از امینی ۱۳۶۸) به دیگر سخن تربیت جنسی نه‌تنها احساس جنسی را در برمی‌گیرد؛ بلکه دارای خصوصیات رشد شخصیت اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی نیز است (فرمیهنی فراهانی، ۱۳۸۵).

ویژگی‌های تربیت جنسی در اسلام

کندوکاو در ویژگی‌های تربیت جنسی در اسلام جزئی از کل نظام تربیتی اسلام است. علی‌الاصول آنچه درباره نظام تربیتی اسلام صدق می‌کند درباره تربیت جنسی نیز صادق است. باوجود این تربیت جنسی ویژگی‌هایی دارد: تربیت جنسی در اسلام ربانی است؛ یعنی این جنبه از تربیت اسلامی نیز آبشخور الهی دارد و مربی و متربی در پرداختن به آن مکلف و مأجورند. در این فرایند تربیتی، مربی مسلمان پیوسته در تلاش است تا رفتار جنسی را نیز رنگ عبادی دهد و خشنودی خداوند را نیز بجوید.

تربیت جنسی در اسلام انسانی است؛ چراکه در این نظام تربیتی همواره بر کرامت و حرمت و قداست انسان تأکید می‌شود؛ بنابراین افراد اجازه ندارند از سر شهوت، کرامت خود را زیر پا گذارند و انسانیت خویش را با خواست‌ها و تمایلات فرومایه آلوده سازند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۸۸٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۵۱ صفحه

حجم

۵۸۸٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۵۱ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
تومان