دانلود و خرید کتاب سازمان شاد حسن قاضی‌زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سازمان شاد اثر حسن قاضی‌زاده

کتاب سازمان شاد

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب سازمان شاد

سازمان شاد کتابی نوشته حسن قاضی‌زاده است که در انتشارات راز نهان به چاپ رسیده است.

 درباره کتاب سازمان شاد

در اواخر قرن بیستم، موضوع نشاط شادمانی بشر، به‌عنوان یکی از موضوعات مهم مورد بررسی قرار گرفت. یکی از مشکلات هر جامعه، غفلت از شادی و نشاط و در نتیجه، افزایش بیماری‌های روانی از قبیل اضطراب و افسردگی است. با شادی و نشاط زندگی معنی پیدا می‌کند و در پرتو آن، نوجوانان و جوانان می‌توانند خود را ساخته و قله‌های سلوک و پله‌های ترقی را بپیمایند. جامعه زنده و پویا، جامعه‌ای است که عناصر شادی آفرین در آن فراوان باشد. نشاط و شادابی در سازمان، موجب رشد و شکوفایی در همۀ ابعاد وجودی فرد می‌شود. در محیط شاد، ذهن انسان پویا، زبان او گویا و استعداد وی شکوفا می‌گردد. در واقع توجه به تمام عوامل مؤثر بر شادی، توجه به تمامی ارزش‌ها، خوبی‌ها و شایستگی‌ها است. کسانی که چنین عواملی را بشناسند، خواهند توانست شادتر زندگی کنند. در گذشته بسیاری بر این باور بودند که محیط کار، محیطی جدی و در تضاد با شادی است و این تصور نادرستی است که فرد فکر کند می‌تواند هم کار کند و هم شاد باشد؛ اما امروزه، بعد از سال‌ها تلاش، بسیاری از شرکت‌ها به منظور یافتن راهی در جهت بهبود سود و منافع کارکنان و افزایش کیفیت زندگی کاری آنان، به ایجاد نشاط در محل کار توجه کرده‌اند و افزایش نشاط در سازمان را به‌عنوان یکی از اولویت‌های اساسی شناسایی کرده‌اند. شادی و نشاط دامنه‌ای گسترده دارند و می‌توان آن‌ها را نوعی ارزیابی کلی دانست که تمام معیارهای ذهنی فرد را درگیر می‌کند (احساسات، انتظارات، اهداف و ...) و هدف ارزیابی کل زندگی است نه یک دامنه خاص از آن، بنابراین می‌تواند کار را هم در بر بگیرد . مفهوم شادی سازمانی از عصر دات کام‌ها آغاز شد؛ زمانی که شرکت‌های اولیه، فارغ التحصیلان نسل جدید را استخدام کردند. این کارمندان بیش از هشتاد ساعت در هفته کار می‌کردند؛ بنابراین، شرکت‌ها تلاش کردند، محیط کار را بر حسب نیاز کارکنان تازه وارد طراحی کنند؛ زیرا به نظر کارکنان جدید، سازمان تنها محل تأمین درآمد نیست بلکه کار نوعی تفریح نیز محسوب می‌شود؛ بنابراین، مدیران این شرکت‌ها، زمان‌های استفاده از استخر و سرگرمی را به اوقات کاری‌این دسته از کارکنان اضافه کردند تا تنوعی در ساعت‌های بلند و خسته کننده کار ایجاد شود. البته تنها محیط فیزیکی نبود که تغییر کرد بلکه کارکنان تمام هفته و نه تنها روزهای تعطیل، لباس‌های غیررسمی به تن می‌کردند. به این ترتیب محیط کاری مشتمل بر تفریح و سرگرمی و مملو از روحیه جوانی بود و کار به بازی و سرگرمی شبیه شد.

 این کتاب درباره شادی به طور کلی و به طور خاص یعنی شادی در سازمان‌ها سخن می‌گوید. در این کتاب شما با تعریف شادی و تاریخچه شادکامی آشنا می‌شوید و انواع ان را می‌شناسید. ویژگی های افراد شاد را می‌خوانید و با اهیت شادی در آموزه‌های دینی و اعتقادی آشنا می شوید. سپس موضوع شادی در کار و شادی سازمانی را از نظر می‌گذرانید و عوامل موثر بر سازمان شاد را فرا می‌گیرید.

پس از مطالعه این کتاب شما می‌توانید:

  • شادی را تعریف کنید
  • با تاریخچه شادکامی آشنا شوید
  • ویژگی‌ها افراد شاد را برشمردید
  • عوامل موثر بر شادی را بشناسید
  • با نظریات شادی‌اشنا شوید
  • مدل‌های جامع شادی را بشناسید
  • تاثیر شادی در ایجاد بهره‌وری را ببینید

بخشی از کتاب سازمان شاد

پلستر (۲۰۰۹)، در تعریف شادی سازمانی معتقد است که شادی، به مجموعه‌ای از فعالیت‌های مفرح اطلاق می‌شود که موجبات تفریح و خنده کارکنان را فراهم می‌کند. این فعالیت‌ها می‌توانند هم به شکل رسمی و هم غیررسمی فراهم شوند. البته برای شادی تعاریف عاطفی، شناختی و ترکیبی نیز قابل ارائه است؛ اما در شکل کلی، شادی زمانی حادث می‌شود که مرز میان کار و بازی شکسته شده، فضایی همانند دوران تحصیل بر سازمان حاکم شود. شادی سازمانی یک مفهوم نوظهور است. (به نقل از بنافی، 1395)

پژوهشگران دانشگاهی معتقدند، شادی عامل افزایش کیفیت زندگی کاری، عملکرد بهتر، بهبود ارتباطات، رضایت شغلی، افزایش خلاقیت برخی دیگر نیز عنوان می‌کنند، شادی موجب نگهداشت کارکنان است (فلمینگ ، ۲۰۰۵: ۲۹۱). این امر باعث می‌شود کارکنان با اشتیاق در محل کار حاضر شوند. از سوی دیگر، برخی پژوهش‌ها نشان می‌دهد، شادی به رفتار شهروندی سازمانی منجر می‌شود. همچنین شادی عامل افزایش خلاقیت و کاهش فرسودگی شغلی است. در این راستا کارکنانی که شادی را تجربه می‌کنند رضایت شغلی بیشتری دارند. به طور دقیق‌تر کسانی که برای شادی اهمیت قائل می‌شوند، رضایت شغلی بیشتری نیز دارند؛ زیرا این کارکنان باور دارند که سازمان آن‌ها محصولاتی قابل اعتماد، مسئولانه و مناسب ارائه می‌دهد و کارمندان سازمان افرادی متخصص و معتبر هستند (کارل، پلچت، هال و هارلند ، ۲۰۰۵: ۴؛ عسگری، محمدی و اسماعیل زاده، ۱۳۹۲: ۱۵۲).

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۹۹ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۹۹ صفحه

قیمت:
۱۶,۰۰۰
تومان