دانلود و خرید کتاب اقتصاد و فرهنگ دیوید تراسبی ترجمه کاظم فرهادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اقتصاد و فرهنگ اثر دیوید تراسبی

کتاب اقتصاد و فرهنگ

انتشارات:نشر نی
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب اقتصاد و فرهنگ

کتاب الکترونیکی اقتصاد و فرهنگ نوشتهٔ دیوید تروسبی با ترجمهٔ کاظم فرهادی در نشر نی چاپ شده است. تروسبی در کتاب اقتصاد و فرهنگ با تعریفی گسترده از فرهنگ، زمینهٔ اقتصادی فرهنگ و زمینهٔ فرهنگی اقتصاد را بررسی می‌کند.

درباره کتاب اقتصاد و فرهنگ

کتاب اقتصاد و فرهنگ به ارتباط میان اقتصاد و فرهنگ در جهانی می‌پردازد که به‌شدت به سمت جهانی‌شدن پیش می‌رود. این کتاب علاوه‌بر حوزه‌های گفتمان فکری به سیستم‌های سازماندهی جامعه نیز نظر دارد. نویسنده با تکیه بر نظریهٔ ارزش و ارائهٔ مفهوم ارزش‌های اقتصادی و فرهنگی به عنوان اصول اساسی به ادغام این ۲ حوزه می‌پردازد​​.

دیوید تروسبی، استاد برجستهٔ اقتصاد در دانشگاه مکوآری سیدنی، به‌واسطهٔ تحقیقات و نوشته‌هایش در زمینهٔ اقتصاد فرهنگی شهرت دارد. او همچنین پژوهش‌هایی دربارهٔ هنرهای اجرایی و دربارهٔ نقش اقتصادی هنرمندان، اقتصاد دخالت در بازارهای هنر، توسعهٔ فرهنگی، سیاست فرهنگی و مسائل پایداری فرایندهای فرهنگی دارد.

کتاب اقتصاد و فرهنگ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب اقتصاد و فرهنگ به دانشجویان و پژوهشگران علوم اقتصادی و فرهنگی و سیاست‌گذاران فرهنگی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب اقتصاد و فرهنگ

«برای شروع باید گفت واضح است که بسیاری از مکاتب فکری، که کل مجموعه علم اقتصاد را به‌صورتی که طی حداقل دو قرن گذشته تکامل یافته است، تشکیل می‌دهند، فی‌نفسه شامل مجموعه‌ئی از فرهنگ‌ها و خرده فرهنگ‌های جداگانه‌ئی هستند که هر یک به‌عنوان مجموعه‌ئی از عقاید و اَعمالی تعریف می‌شوند که کل مکتب را به‌هم پیوند می‌دهند. درست همان‌طور که ارزش‌های مشترک اساسِ انواع گوناگون هویت فرهنگی در کل جهان را فراهم می‌کند، به‌همین ترتیب در قلمرو محدودِ گفتمان عقلی علم اقتصاد می‌توانیم به‌هم پیوستگی مکاتب فکری، خواه مارکسیست، اتریشی، کینزی، نئوکلاسیک، کلاسیک جدید، نهادین (نهادگرای) قدیم، نهادین (نهادگرای) جدید یا نظایر آن‌ها را به‌عنوان فراگردی فرهنگی تفسیر کنیم. با وجود این، تأثیر فرهنگ بر تفکر اقتصاددانان از این هم پیشتر می‌رود، زیرا ارزش‌های فرهنگی‌ئی که به‌ارث می‌برند یا می‌آموزند تأثیر عمیق و اغلب ناشناخته‌ئی بر برداشت‌ها و نگرش‌های‌شان دارد. البته، این‌که بگوئیم ملاحظات فرهنگی بر حرفه اقتصاددانان تأثیر می‌گذارد صرفاً تعمیم این استدلال مشهور است که دیدگاه ایدئولوژیکی فرد ناظر بر شیوه ادراک جهان توسط او تأثیر می‌گذارد و عینیت در علوم اجتماعی معمولا ناممکن است، چون حتی انتخاب پدیده‌های مورد مطالعه فی‌نفسه فراگردی ذهنی است. با اذعان به این‌امر در مورد کتاب حاضر ممکن است، برای مثال، بپرسیم آیا پذیرش ظاهری الگوی خاصِ (پارادایم) فکری غالب در رشته اقتصاد از جانب اکثریت بزرگی از اقتصاددانان غربی معاصر ــ اعتقاد به کارائی بازارهای رقابتی، یعنی اساس نظام سیاسی سرمایه‌داری ــ ناشی از فراگرد ترغیبی عقلی است یا صرفاً حاصل گرایش فرهنگی ناآزموده‌ئی است که برحسب ارزش‌های حرفه آنان شکل گرفته است.

افزون بر این، زمینه فرهنگی علم اقتصاد به‌عنوان یک رشته نه فقط به مشروط‌سازی پژوهندگان آن بلکه همچنین به‌روش‌شناسی گفتمان آن مربوط می‌شود. فراگرد ایجاد، بحث، ارزیابی و انتقال ایده‌های اقتصادی براساس شرایطی مورد تحلیل قرار گرفته که مبتنی بر کارِ نظریه‌پردازان تحلیل ادبی و انتقادی مانند دریدا و فوکو است. توجه به ماهیت متنی دانش اقتصادی و نیز عطف توجه به کارکردِ خطابه در گفتمان اقتصادی از جانب اقتصاددانانی همچون دیردْر مک‌کلاسکی، به‌عنوان گشایش «مکالمات» جدیدی در فلسفه اقتصاد و تبیینِ تاریخ اندیشه اقتصادی مطرح شده است. استدلال، ترغیب و دیگر فراگردهای موجود در مکالمات میان اقتصاددانان یا میان اقتصاددانان و دیگرانْ معانی ضمنی فرهنگی شفافی دارد، برای مثال، آثار آریو کلامر درباره رشد، ارتباطات و انتشار دانش اقتصادی به همین مسئله پرداخته است؛ شاید تصادفی نباشد که کلامر صاحب اولین کرسی دنیا در زمینه اقتصاد هنر و فرهنگ در دانشگاه اِراسموس در رُتردام است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۵۳ صفحه

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۵۳ صفحه

قیمت:
۷۶,۰۰۰
تومان