دانلود و خرید کتاب چین مدرن رانا میتر ترجمه کژال پیرا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چین مدرن اثر رانا میتر

کتاب چین مدرن

نویسنده:رانا میتر
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب چین مدرن

کتاب چین مدرن (مقدمه‌ای بسیار کوتاه) نوشتهٔ رانا میتر و ترجمهٔ کژال پیرا است. انتشارات برون سپهر این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب چین مدرن

کتاب چین مدرن (مقدمه‌ای بسیار کوتاه) به قلم یک تاریخ‌شناس و استاد دانشگاه آکسفورد نوشته شده است. این کتاب، تحولات سیاسی و اقتصادی چین در تاریخ این کشور را بررسی کرده و اطلاعات مفیدی را دربارهٔ مدرنیزه‌شدن این کشور ارائه کرده است. روزی نیست که نام چین در صدر اخبار دنیا نباشد؛ از پوشش خبری المپیک چین گرفته تا معجزات اقتصادی و صادرات انواع محصولات به تمامی کشورهای جهان. چین همواره جایی در گفت‌وگوهای خاص و عام به خود اختصاص داده است. عبارت «ساخته‌شده در چین» تبدیل به یک مُهر جهانی شده که سراسر دنیا را فرا گرفته و تقریباً کالایی نیست که روی آن دست بگذاریم و با این عبارت روبه‌رو نشویم. پس رانا میتر (Rana Mitter) که در مبحث چین‌شناسی خبره است، در کتاب حاضر اطلاعات مفید و مختصری را دربارهٔ رویکردها و تناقضات آشکار چین امروز ارائه کرده است. گفته شده است که چین کشور تضادها است؛ جامعه‌ای دهقانی و کارگر که با وجود زندگی ساده، کلان‌شهرهایی را بنا کرده که گویی از آینده به این زمان آمده‌اند. در دنیای کنونی دیگر ایالات متحده و اروپا کانون اقتصاد جهانی نیستند، بلکه بخش عمده‌ای از توجه‌ها به کشور پهناور چین معطوف شده است. ‌کتاب چین مدرن مسائلی مانند سیاست، اقتصاد، بنیان‌های فرهنگی چین مدرن و رابطهٔ آن با سایر کشورهای دنیا را بررسی کرده است. موضوعاتی همچون مشکلات اجتماعی، نقش زنان در جامعه و تأثیر رسانه‌ها و نقش چین در روابط بین‌الملل از دیگر مواردی هستند که در کتاب حاضر مورد بررسی قرار گرفته‌اند. این کتاب منبع بسیار خوبی برای شناخت جامعه، سیاست، اقتصاد و زمینه‌های دیگر کشور چین به شمار رفته است.

خواندن کتاب چین مدرن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد کشور چین پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب چین مدرن

«صد سال پیش و امروز، یک سؤال مهم باقی مانده است: چین مدرن چیست؟ برای رسیدن به یک پاسخ، باید کمی زمان را صرف بررسی هر دو اصطلاح کنیم؛ چین و مدرن. «چین» امروزه به‌طور کلی به جمهوری خلق چین اطلاق می‌شود، دولتی که در سال ۱۹۴۹ پس از پیروزی حزب کمونیست چین به رهبری رئیس مائو تسه تونگ تأسیس شد. این ایالت اساساً همان قلمرو امپراتوری چین را تحت آخرین سلسله‌ی امپراتوری چینگ (۱۹۱۱-۱۶۴۴) پوشش می‌دهد که دامنه‌ی نفوذ خود را به غرب و شمال سرزمین‌هایی که سلسله‌های قبلی کنترل کرده‌ بودند، گسترش داد. (هرچند که دولت مدرن تبت را محکم به چنگ گرفته است، ادعایی بر مغولستان بیرونی یا سرزمین‌هایی در شمال‌شرقی که توسط روسیۀ تزاری گرفته شده است ندارد و در عمل تایوان را کنترل نمی‌کند.)

با این حال، این تداوم جغرافیا این واقعیت را پنهان می‌کند که چین در طول قرن‌ها شکل خود را تغییر داده است، و حتی اکنون نیز به این تغییر ادامه می‌دهد. با این حال، این تداوم جغرافیا این واقعیت را پنهان می‌کند که چین در طول قرن‌ها شکل خود را تغییر داده است، و حتی اکنون نیز به این تغییر ادامه می‌دهد. حدود ۲۵۰۰ سال پیش، گروهی از دولت‌های مستقل که با یکدیگر در تضاد بودند، در قلب سرزمینی وجود داشتند که اکنون «چین» می‌نامیم؛ ادبیات و تاریخ این دوره به‌طرز قابل‌تشخیصی چینی است و برای کسانی که امروز زحمت یادگیری فرم کلاسیک زبان را می‌کشند، قابل خواندن است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۰۹ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۰۹ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان