دانلود و خرید کتاب فیلم به مثابه فلسفه؛ حرکت اشتباه صالح نجفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فیلم به مثابه فلسفه؛ حرکت اشتباه اثر صالح نجفی

کتاب فیلم به مثابه فلسفه؛ حرکت اشتباه

نویسنده:صالح نجفی
ویراستار:رضا رحمتی راد
انتشارات:نشر لگا
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب فیلم به مثابه فلسفه؛ حرکت اشتباه

کتاب فیلم به مثابه فلسفه؛ حرکت اشتباه اثری از صالح نجفی و رضا رحمتی راد است و در نشر لگا به چاپ رسیده است. هر قسمت از مجموعهٔ فیلم به مثابه فلسفه به تحلیل یک فیلم می‌پردازد. این کتاب جلد هفتم از این مجموعه و دربارهٔ فیلم حرکت اشتباه است.

درباره کتاب فیلم به مثابه فلسفه؛ حرکت اشتباه

مجموعهٔ فیلم به مثابه فلسفه تلاشی است برای بررسی تأثیر فیلم بر فلسفه و بالعکس. نویسنده، با تحلیل آثار سینمایی مختلف، نشان می‌دهد چگونه فیلم‌ها می‌توانند مفاهیم فلسفی را به تصویر بکشند و به بحث‌های فلسفی دامن بزنند. کتاب همچنین به تأثیر فیلم‌ها بر نحوهٔ درک ما از دنیا و پرسش‌های اساسی وجودی می‌پردازد.

حرکت اشتباه فیلمی در ژانر درام به کارگردانی ویم وندرس، محصول سال ۱۹۷۵ است. بازیگران این فیلم رودیگر فوگلر و هانا شیگولا هستند. فیلم به روایت داستان‌هایی پیرامون انتخاب‌ها و مسیرهای زندگی می‌پردازد و موضوعاتی نظیر رشد فردی، خودشناسی و چالش‌های اجتماعی را در خود جای داده است. تماشای این فیلم به علاقمندان به درام‌های فکری و فیلم‌هایی با لایه‌های عمیق روانشناختی و اجتماعی توصیه می‌شود.

کتاب فیلم به مثابه فلسفه؛ حرکت اشتباه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب و این مجموعه به علاقه‌مندان به فلسفه، دانشجویان فیلم و سینما، منتقدان فیلم و کسانی که به تحلیل عمیق‌تر آثار سینمایی علاقه‌مند هستند، پیشنهاد می‌شود.

درباره صالح نجفی

صالح نجفی در سال ۱۳۵۴ به دنیا آمد. او پژوهشگر حوزهٔ فلسفه، نویسنده، مدرس، مترجم و ویراستار آثار فلسفی و فرزند «محمدعلی نجفی»، کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس ایرانی است. «آیت نجفی» برادر او است. مجموعۀ «فیلم به‌مثابۀ فلسفه» نوشتهٔ صالح نجفی در سال ۱۳۹۷ به‌عنوان برترین کتاب‌های سال سینمای ایران در بخش تألیف برگزیده شد و جایزۀ بهترین تألیف هشتمین دورۀ کتاب سال سینما به او تعلق گرفت. بعضی از کتاب‌هایی که به‌وسیلهٔ صالح نجفی به پارسی برگردانده شده‌اند، عبارتند از «موسی و یکتاپرستی» (نوشتهٔ زیگموند فروید)، «مفهوم آیرونی» و «مفهوم اضطراب» (نوشتهٔ سورن کیرکگور)، «درس‌های برگسون برای زندگی» (نوشتهٔ مایکل فولی)، «درس‌های فروید برای زندگی» (نوشتهٔ برت کار) و «تفکر نامتناهی» (نوشتهٔ آلن بدیو)، «حوزه‌های عدالت» (نوشتهٔ مایکل والز)، «گفت‌وگوهایی با عباس کیارستمی» (نوشتهٔ گادفری چشایر)، «چگونه کیرکگور بخوانیم» (نوشتهٔ جان دی کپیوتو) و کتاب «اقتدارگرایی» (نشر نی).

بخشی از کتاب فیلم به مثابه فلسفه؛ حرکت اشتباه

«فیلم حرکت اشتباه تقریباً از جایی که آلیس در شهرها تمام شده، از یک نمای هلیکوپتری و با ارجاع‌هایی به آن فیلم، آغاز می‌شود. سکانس اول با نمایی از بالا، از دید پرنده گرفته شده و موقعیت شهر زادگاه قهرمان فیلم را نشان می‌دهد. وقتی وارد اتاق او می‌شویم راوی سوم‌شخص جای خود را به قهرمان می‌دهد و از این‌جا به بعد به‌دفعات صدای ذهن او را می‌شنویم و روایت به حالت اول‌شخص نزدیک می‌شود. هلیکوپتری که شهر را در نمای اول قاب گرفته بود، حالا خود در قاب پنجرهٔ اتاق قهرمان فیلم قرار می‌گیرد و این رفت و برگشت بین دو زاویه دید، مبنای زیباشناسیِ ویژه‌ای است که در حرکت اشتباه دنبال خواهد شد. حرکت بین این دو روایت از ترفندهای پیتر هاندکه و وندرس بود و حرکت اشتباه نقطهٔ اوج همکاری آن‌ها تا قبل از فیلم آسمان برلین، که حدود ۱۲ سال بعد ساخته شد، به‌حساب می‌آید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۷۱٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۶۰ صفحه

حجم

۱۷۱٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۶۰ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
تومان