دانلود و خرید کتاب علـی بابا دانکن کلارک ترجمه فهیمه فتحی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب علـی بابا اثر دانکن کلارک

کتاب علـی بابا

نویسنده:دانکن کلارک
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب علـی بابا

کتاب علـی بابا اثر دانکن کلارک و ترجمهٔ فهیمه فتحی است. این کتاب توسط انتشارات آتیسا به چاپ رسیده است. در این کتاب با تاریخچه و نحوهٔ تاسیس شرکت بزرگ علی بابا و قسمتی از سرگذشت جک ما بنیان‌گذار شرکت علی بابا آشنا می‌شوید.

درباره کتاب علی بابا

این شرکت چینی ابتدا در یک آپارتمان کوچک در هانگ ژو تاسیس شد و هم اکنون به عنوان یکی از بزرگترین فروشگاه‌های آنلاین جهان، فعال می‌باشد.

علی بابا همانند سایر رقبای خود، همه نوع فعالیتی دارد. تجارت الکترونیک، بانکداری، فناوری و محاسبات ابری فقط بخشی از فعالیت های همه جانبه این غول چینی می‌باشند.

اصلی‌ترین کارکرد سایت علی بابا در چین ایجاد ارتباط میان شرکت‌های تجاری در چین با شرکت‌های تجاری در سایر نقاط دنیا می‌باشد. این سایت تجارت‌ها را به تجارت‌های بین المللی متصل می‌نماید.

بنیانگذار آن فردی به نام «جک ما» است. که در کتاب علی بابا درباره آن بیشتر اطلاعات کسب خواهید کرد.

در داستان موفقیت و تاریخچه برند علی‌بابا توجه به زمینه‌های فعالیت این شرکت بسیار مهم است. علی بابا در زمینه رایانش ابری، خرده فروشی و فروشگاه‌های اینترنتی مشغول به فعالیت است. این برند شرکت‌های زیر مجموعه بسیاری دارد که هر کدام بخشی از کارهای مرتبط با زمینه‌های کاری علی بابا را انجام می‌دهند. مهم‌ترین زمینه کاری علی بابا فروشگاه اینترنتی آن است که سودهای هنگفتی را نصیب این برند می‌کند.

یکی از فروشگاه‌های مطرح و محبوب علی‌بابا جوهو‌اسوان است. این فروشگاه کالاهایی که در طول زندگی روزمره به آن احتیاج می‌شود را به فروش می‌رساند. یکی دیگر از فروشگاه‌های علی بابا، تائوبائو است که نحوه عملکرد آن مشابه eBay می‌باشد. این فعالیت علی بابا باعث شد که در سال ۲۰۰۰، eBay نسبت به تائوبائو به سود کمتری دست یابد و از دور رقابت با علی بابا خارج شود.

خواندن کتاب علی بابا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان حوزهٔ زندگی‌نامه،مدیریت و کسب‌وکار پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب علی بابا

اصلی‌ترین عامل موفقیت الکترونیک در چین باری است که معاملات ملکی بر دوش خرده‌فروش‌ها یا فروشندگان سنتی می‌گذارند. زمین در چین گران است؛ چون اصلی‌ترین منبع درآمد برای دولت محسوب می‌شود. فروش زمین تأمین کننده یک چهارم درآمدهای مالی دولت‌هاست. در سطح دولت‌های محلی این میزان به یک سوم می‌رسد.

یکی از مدیران ارشد حوزه تجارت الکترونیک این موضوع را اینگونه برایم تشریح کرد که به‌دلیل پیکره‌بندی کنونی اقتصاد، دولت منابع بسیار زیادی در اختیار دارد. دولت قیمت زمین را تعیین می‌کند. دولت تصمیم می‌گیرد که منابع به چه سویی هدایت شوند و اینکه پول برای انجام چه کارهایی صرف شود. دولت به مالیات‌ها و هزینه‌های مرتبط با فروش زمین وابستگی زیادی دارد. همین امر به نابودی صنعت خرده‌فروشی (فروشگاه‌داری) در چین منجر شده و افراد زیادی را به خریدهای اینترنتی علاقه‌مند کرده است. 

«خرده‌فروش‌های» غیراینترنتی از فرصت افزایش روزافزون تقاضا (مشتری) محروم هستند؛ بنابراین به تجارت یا فروش اینترنتی (تجارت الکترونیک) روی آورده‌اند. اگر فروشندگان

معمولی (غیراینترنتی) مشتریان زیادی را به فروشگاه‌های خود بکشانند، باید درهنگام عقد قرارداد بهای سنگینی را بپردازند.

نتیجۀ این سیاست‌ها این بوده است که در بخش خرید و فروش (فروشگاه‌داری) سنتی و مرسوم چین نسبت به غرب سرمایه‌گذاری بسیار کمتری در امر بازاریابی، ارائه خدمات به مشتری، منابع انسانی یا پیشتیبانی صورت گرفته است؛ بنابراین بازار خرده‌فروشی چین بسیار شکننده و ناکارآمد است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

حجم

۸٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

قیمت:
۲۱,۰۰۰
تومان