دانلود و خرید کتاب رانندگی تدافعی محسن طاق دار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رانندگی تدافعی اثر محسن طاق دار

کتاب رانندگی تدافعی

نویسنده:محسن طاق دار
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب رانندگی تدافعی

کتاب رانندگی تدافعی نوشتهٔ محسن طاق دار را انتشارات چاپ و نشر بازرگانی منتشر کرده است. این کتاب به معرفی مهارت رانندگی تدافعی و توضیح محاسن و کاربردهای آن می‌پردازد.

درباره کتاب رانندگی تدافعی

تصادفات جاده‌ای یکی از علل مرگ‌ومیر و معلولیت‌های شدید است که به‌شدت بر زندگی افراد و سلامت و ایمنی شهروندان اثر می‌گذارد. یکی از راه‌هایی که موجب کاهش صدمات رانندگی می‌شود، بهبود مهارت رانندگی است. کتاب حاضر با همین هدف می‌کوشد تا به معرفی مهارت رانندگی تدافعی و چگونگی کسب آمادگی برای آن بپردازد و ازاین‌طریق هوشیاری و توانمندی رانندگان برای شناسایی و کنترل عوامل خطر را کاهش دهد.

خواندن کتاب رانندگی تدافعی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

رانندگان انواع وسایل نقلیهٔ موتوری که در شهرها و جاده‌ها تردد می‌کنند از خواندن این کتاب سود خواهند برد.

بخشی از کتاب رانندگی تدافعی

«آشنایی با مفهوم رانندگی تدافعی و اصول آن

-۱-۱- ضرورت بهبود مهارت‌های رانندگی چیست؟

بر اساس آخرین گزارش سازمان جهانی بهداشت هر ساله در حدود ۱٫۳ میلیون نفر در نتیجهٔ تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند. همچنین در حدود ۵۰ میلیون نفر نیز دچار صدمات غیر‌کشنده شده که بسیاری از آن‌ها در نتیجهٔ این آسیب‌دیدگی‌ها دچار معلولیت می‌شوند. درحال‌حاضر تصادفات جاده‌ای عامل اصلی مرگ کودکان و جوانان بین ۵ تا ۲۹ سال است و هشتمین عامل مرگ‌ومیر در بین تمام گروه‌های سنی است. بسیاری از کشورها هنوز فاقد قوانینی هستند که به‌طور مناسب به خطراتی مانند سرعت غیرمجاز رانندگی در حالت مستی، استفاده از کلاه ایمنی، کمربند ایمنی، صندلی کودک و... رسیدگی کند.

تصادف یا خطای راننده؟

اگرچه ما آن‌ها را تصادف می‌نامیم، اما بیش از دو سوم تصادفات ناشی از خطای راننده است. به‌عبارت‌دیگر مهارت‌های رانندگی ضعیف بدان معناست که از بیش از شش‌میلیون تصادفی که هر سال اتفاق می‌افتد، بیش از چهار میلیون آن با بهبود مهارت‌های رانندگی قابل پیشگیری است.

 هزینهٔ رانندگی ضعیف

هزینهٔ این فاجعه بسیار بالا است. هزینهٔ مرگ، جراحت و خسارت مالی ناشی از تصادفات بیش از ۱٫۸ تریلیون دلار در سال است. اگر هزینه‌های شخصی و تجاری به‌خاطر از دست دادن بهره‌وری و از دست دادن شغل نیز در نظر گرفته شود هزینهٔ واقعی رانندگی ضعیف احتمالاً بسیار بیشتر خواهد بود.» 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۶۴ صفحه

حجم

۱۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۶۴ صفحه

قیمت:
۹۹,۰۰۰
تومان