دانلود و خرید کتاب آس و پاس ها جورج اورول ترجمه اکبر تبریزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آس و پاس ها اثر جورج اورول

کتاب آس و پاس ها

نویسنده:جورج اورول
انتشارات:انتشارات بهجت
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب آس و پاس ها

کتاب آس و پاس ها نوشتهٔ جورج اورول و ترجمهٔ اکبر تبریزی است. انتشارات بهجت این رمان انگلیسی را روانهٔ بازار کرده است. این رمان نگاهی عمیق به لایه‌های تهی‌دست اجتماع در شهرهای بزرگ اروپا داشته است.

درباره کتاب آس و پاس ها

کتاب آس و پاس ها اولین کتاب جورج اورول است. این رمان مشهور در سال ۱۹۳۳ میلادی منتشر شد. گفته شده است که اورول برای چاپ آن دردسرهای بسیاری کشید؛ چون بسیاری از نشرها آن را رد کردند و حتی نزدیک بود جورج آن را بسوزاند. نیمهٔ اول این رمان که در پاریس می‌گذرد، حتی از نظر توالی زمانی تا حدود زیادی مبتنی بر واقعیت است، اما نیمهٔ دوم که در لندن می‌گذرد، تجربیات اورول است از دوره‌های مختلفی که خودخواسته با خیابان‌خواب‌ها سر می‌کرده و توالی وقایع آن‌طور که در کتاب آمده نبوده است. بخش اول دربارهٔ روزهای زندگی نویسنده در پاریس است. او آنجا در یک آشپزخانه کار می‌کرد. بخش دوم روزهای زندگی نویسنده در لندن را شرح می‌دهد؛ زمانی که در قامت یک ولگرد آس‌‌وپاس در خیابان‌ها زندگی می‌کرد. اگرچه اورول را با رمان مشهور «مزرعهٔ حیوانات» و «۱۹۸۴» می‌شناسند، بعضی می‌گویند رمان «آس‌وپاس در پاریس و لندن» خواندنی‌ترین کتاب او است. او این رمان را زمانی نوشت که دزدیْ تمام پس‌اندازش را دزدید و او مجبور شد برای ادامهٔ زندگی راهی پیدا کند.

پس در این کتاب، زندگی مشقت‌بار و فقر دلخراش طبقات محروم لندن و پاریس موشکافی توصیف شده است. این اثر نشان می‌دهد که در اوج استعمار انگلیس و فرانسه که آفتاب در سرزمین‌های آنان غروب نمی‌کرد، با اینکه ثروت تمام مستعمرات برای خرج‌شدن در خود انگلیس و فرانسه به غارت می‌رفت، چه مردمان محروم و فقیری در آن دو کشور وجود داشت و چگونه با زندگی نکبت‌بار و طاقت‌فرسا و غیرانسانی دست به گریبان بودند. این کتاب نمایانگر نقطهٔ آغاز تحول و انقلاب فکری جورج اورول است که با دیدن ستمگری‌های دولت‌های استعماری از آنان روگردان شد و به سوسیالیسم و طرفداری از طبقهٔ محروم اجتماع روی آورد. جورج اورول گرچه سوسیالیست و طرفدار و مدافع طبقهٔ محروم بود، هرگز با کمونیسم سر آشتی نداشت و مخالف سرسخت این مرام به شمار می‌رفت.

خواندن کتاب آس و پاس ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی قرن ۲۰ انگلستان و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره جورج اورول

اریک آرتور بلر با نام مستعار جورج اورول در ۲۵ ژوئن ۱۹۰۳ در شهر موتیهاری در بیهار در هند متولد شد. او داستان‌نویس، روزنامه‌نگار، منتقد ادبی و شاعری انگلیسی بود که بیشتر برای ۲ رمان سرشناس و پرفروشش «مزرعهٔ حیوانات» و «۱۹۸۴» شناخته شد. هر دوی این کتاب‌ها به وضعیت حکومت‌های دیکتاتوری می‌پردازند.

جرج اورول مدتی به‌عنوان پلیس سلطنتی هند در برمه فعالیت می‌کرد. زندگی در هند و انگلیس سبب شد تا با فقر آشنا شود و این آشنایی، دیدگاهی جدید به او و کارهایش بخشید. اورول در دوران جوانی همیشه به‌دنبال کسب تجربه‌های تازه بود؛ به همین دلیل مدتی کنار فقرا، افراد بی‌خانمان و کارگرانِ فصلی لندن و پاریس زندگی کرد؛ او حتی مدتی در آشپزخانهٔ یک هتل در بخش ظرفشویی کار می‌کرد. در همین زمان بود که تصمیم گرفت شروع به نوشتن تجربیات خودش از زندگی در فقر کند. کتاب‌های «آس و پاس در لندن» و «پاریس و دختر کشیش» حاصل همین تجربیات او هستند.

اورول در در دههٔ ۱۹۳۰ به اسپانیا رفت تا علیه ارتش فاشیست ژنرال فرانکو بجنگد. او در همین زمان درگیر بیماری مزمن ریوی شد. بیماری‌ای که برای او نتیجهٔ جنگ بود. اورول پس از جنگ، کتاب «درود بر کاتالونیا» را بر اساس دیده‌های خود در اسپانیا نوشت. زندگی او همواره درگیر اتفاقات جدید بود. کمی بعد از بستری‌شدن جورج اورول در بیمارستان به‌دلیل بیماری مزمن سل که از زمان جنگ با آن درگیر بود، در همان بیمارستانی که بستری شده بود، با «سونیا برونل» ازدواج کرد. بسیاری از منتقدان معتقدند شخصیت سونیا الگوی اورول برای ساخت شخصیت جولیا در کتاب ۱۹۸۴ بوده است. اورول عاشق کشیدن سیگار بود و حتی بعد از بیماری شدید ریه‌اش که نتیجه جنگ بود، حاضر نشد سیگار را ترک کند؛ به همین دلیل در بیمارستان بستری شد و ۷ ماه پس از چاپ کتاب «۱۹۸۴»، در ۲۱ ژانویه ۱۹۵۰ از دنیا رفت.

برخی از آثار جورج اورول عبارت‌اند از:

(۱۹۳۴) روزهای برمه/ (۱۹۳۵) دختر کشیش/ (۱۹۳۶) به آسپیدیستراها رسیدگی کن (پول و دیگر هیچ)/ (۱۹۳۹) هوای تازه (گریز)/ (۱۹۴۵) قلعه حیوانات/ (۱۹۴۹) ۱۹۸۴/ (۱۹۳۳) آس‌وپاس‌ها در پاریس و لندن/ (۱۹۳۷) جاده به‌سوی اسکلهٔ ویگان/ (۱۹۳۸) درود بر کاتالونیا.

معرفی نویسنده
عکس جورج اورول
جورج اورول
انگلیسی | تولد ۱۹۰۳ - درگذشت ۱۹۵۰

جورج اورول داستان‌نویس، روزنامه‌نگار، منتقد ادبی و شاعر انگلیسی است که غالباً با دو رمان معروف و پرفروش «مزرعه‌ی حیوانات» و «1984» شناخته می‌شود. اورول را می‌توان موفق‌ترین نویسنده‌ی انگلیسی‌زبان قرن بیستم دانست که آثار او علاوه‌بر ارزشمندی در نگاه مخاطبان قرن جدید، به ابزار آموزش «چگونه نوشتن» برای نویسندگان امروز نیز بدل شده است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان