دانلود و خرید کتاب صلاح الدین جان داونپورت ترجمه لیلا علی مددی زنوری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صلاح الدین اثر جان داونپورت

کتاب صلاح الدین

معرفی کتاب صلاح الدین

کتاب صلاح الدین نوشتهٔ جان داونپورت و ترجمهٔ لیلا علی مددی زنوری است و گروه انتشاراتی ققنوس آن را منتشر کرده است. این کتاب از مجموعهٔ رهبران جهان باستان نشر ققنوس است.

درباره کتاب صلاح الدین

شاید بتوان گفت رهبری چیزی است که باعث می‌شود امور دنیا پیش برود. تردیدی نیست که عشق جاده را هموار می‌کند، ولی عشق معامله‌ای است خصوصی بین دو آدم عاقل و بالغ. رهبری معامله‌ای است عمومی با تاریخ. نفس رهبری، قابلیت افراد را برای حرکت، الهام‌بخشی و بسیج توده‌های مردم، چنان‌که بتوانند با هم در جهت تحقق یک هدف بکوشند، به اثبات می‌رساند. رهبری گاه به دنبال اهداف خوب است، و گاه بد، اما خواه هدف نیک باشد یا پلید، رهبران خوب آن مردان و زنانی‌اند که مهر شخصی خود را بر تاریخ به جا می‌گذارند. و صلاح الدین ایوبی یکی از آن‌هاست.

صلاح‌الدین یوسف بن أیوب (حدود ۱۱۳۷ق– ۱۱۹۳م) یکی از چهره‌های مهم جنگ صلیبی سوم بود که رهبری نظامیان مسلمان در برابر دولت‌های صلیبی در شام را بر عهده داشت.

صلاح‌الدین در خانواده‌ای کردتبار به دنیا آمد. او پیش از رسیدن به سلطنت، در دمشق ملقب به صلاح‌الدین و سپس در مصر ملقب به الملک الناصر گردید. صلاح‌الدین را از فرمانروایان بزرگ اسلامی در نیمهٔ دوم سدهٔ ششم هجری می‌دانند که قدرت و فتوحاتش سرزمین‌های مصر، شام، شمال عراق، یمن و حجاز را دربر می‌گرفت. او صلیبیان را در نبرد حِطّین شکست داد و توانست اغلب سرزمین‌هایی را که صلیبیون بر آن مسلط شده بودند، بازپس بگیرد. این مسئله باعث آغاز جنگ صلیبی دیگری به فرماندهی پادشاهان فرانسه، انگلستان و آلمان گردید. او در سومین جنگ صلیبی با ریچارد شیردل، پادشاه انگلستان صلح کرد و نهایتاً شش سال بعد در دمشق درگذشت و در مسجد جامع اموی دفن شد.

خواندن کتاب صلاح الدین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران تاریخ جهان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صلاح الدین

«صلاح‌الدین در سال ۱۱۷۴ م. با در دست گرفتن قدرت در سوریه، با مخالفت‌ها و موانع جدی روبرو شد. در وهلهٔ اول، صلاح‌الدین بلافاصله با وابستگان نورالدین که شهرهای مهم قلمرو جدیدش را در اختیار گرفته بودند، درگیر شد. در میان آن‌ها، موصل و حلب مهم‌ترین شهرهایی بودند که خیلی زود بیش از سایر شهرها صلاح‌الدین را درگیر مشکلات کردند. برادرزادهٔ نورالدین، سیف‌الدین غازی، حکمران کل موصل بود؛ برادرزادهٔ دیگر سلطان از دنیا رفته، عمادالدین، شهر استراتژیک سنجار را تحت امر خود داشت. مهم‌تر این‌که، نورالدین ادارهٔ دژ مهم حلب را به دست پسر جوانش، ملک صالح اسماعیل سپرده بود. صلاح‌الدین می‌بایست یا حمایت این حکمرانان را جلب یا به زور آن‌ها را وادار به فرمانبرداری می‌کرد. به سبب مسائلی که پیش آمد، او مجبور شد به سخت‌ترین روش عمل کند: جنگ میان مسلمانان به امری اجتناب‌ناپذیر مبدل شد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
تومان