دانلود و خرید کتاب انقلاب باشکوه کلاریس سویشر ترجمه مهدی حقیقت خواه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب انقلاب باشکوه اثر کلاریس سویشر

کتاب انقلاب باشکوه

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب انقلاب باشکوه

کتاب انقلاب باشکوه نوشتهٔ کلاریس سویشر و ترجمهٔ مهدی حقیقت خواه است. گروه انتشاراتی ققنوس این کتاب را برای نوجوانان و بزرگسالان روانهٔ بازار کرده است. این اثر جزو مجموعهٔ «تاریخ جهان» است. این کتاب تاریخی از انقلاب قرن ۱۷ در انگلستان سخن گفته است؛ انقلابی متفاوت.

درباره کتاب انقلاب باشکوه

کتاب انقلاب باشکوه در هفت فصل نوشته شده است. این کتاب ابتدا توضیح داده است که «انقلاب باشکوه» طی ماه‌های آخر ۱۶۸۸ و اوایل ۱۶۸۹ میلادی و در انگلستان صورت گرفت. این انقلاب را از آن جهت باشکوه می‌نامند که بدون هیچ نبردی پیروز شد و شکل دموکراتیک‌تر حکومت، جای شاه مستبد و بی‌رحمی را که سرنگون شده بود گرفت. شاه جیمز دوم که مایل نبود با پارلمان کار کند و قوانین انگلستان را زیر پا گذاشته بود، از کشور گریخت. این هنگامی بود که پرنس ویلیام (از اورانژ)، دامادِ جیمز با موفقیت به انگلستان حمله کرده بود. پارلمان از پرنس ویلیام خواسته بود حمله و به بازگشت قدرتِ بر حقّ قانونگذاری کمک کند. هنگامی که پرنس ویلیام به ساحل انگلستان رسید، رهبران پارلمان و ارتش انگلستان طرف ویلیام را گرفتند. کمی پس از آن، پارلمان تاج‌وتخت را به ویلیام و همسرش مری، دختر جیمز دوم پیشنهاد کرد؛ به این شرط که آن‌ها با پارلمان کار کنند. این انقلاب تغییراتی دائمی در حکومت و جامعهٔ انگلستان به بار آورد و تأثیرش از سواحل انگلستان بسیار فراتر رفت. در این باره بیشتر بخوانید.

مجموعهٔ «تاریخ جهان»، نام مجموعه‌ای ۸۷جلدی از گروه انتشاراتی ققنوس است که هر جلد آن ترجمه‌ای از مجموعه‌ٔ World History به حساب می‌آید. «دان ناردو»، «مایکل وی. آزکان»، «جیمز آ. کوریک» و بسیاری دیگر از صاحب‌نظران حوزهٔ تاریخ، نویسندگان هر جلد از این مجموعه هستند. هر جلد از مجموعهٔ حاضر، یک دورهٔ مهم تاریخی را از نظر سیاسی، اجتماعی، تاریخی و فرهنگی با زبانی ساده به خوانندگان می‌شناساند. بعضی از کتاب‌های این مجموعه عبارتند از «جنگ کره»، «آمریکا و روسیه»، «اسطوره‌های یونان و روم»، «پیدایش مسیحیت»، «جنگ کریمه»، «انقلاب باشکوه»، «امپراتوری مغول» و «انقلاب کشاورزی». مخاطبان اصلی این کتاب‌ها نوجوانانی هستند که می‌خواهند دانش عمومی خود را پایه‌ریزی کنند، اما بزرگسالان و علاقه‌مندان و پژوهشگران نیز می‌توانند از مطالب کتاب‌های این مجموعه بهرهٔ بسیار ببرند.

خواندن کتاب انقلاب باشکوه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد انقلاب قرن ۱۷ در انگلستان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب انقلاب باشکوه

«نخستین اقدام شاه و ملکه جدید تبدیل مجمع موقتی به یک پارلمان رسمی بود. پارلمان رسمی، گرچه از همان اعضا تشکیل شده بود، به «اعلامیه حقوق»، که ویلیام و مری آن را پیش از به سلطنت رسیدن امضا کرده بودند، رسمیت بخشید و نامش را به «منشور حقوق» تغییر داد. این قانون اختیارات شاه و پارلمان را مشخص می‌کرد. تمام این فرایند، که سایر کارکردهای حکومت را نیز مشخص می‌کرد، به «مقررات انقلاب» معروف شد.

برای شاه حد و مرز مشخصی تعریف شده بود. همه شاهان آینده می‌بایست عضو کلیسای انگلستان می‌بودند. منشور حقوق شاه را از تعلیق یک‌جانبه قوانین مربوط به زمین و مالیات‌گیری، بدون رضایت پارلمان، منع می‌کرد. از آن گذشته، منشور حقوق قید می‌کرد که شاه باید پارلمان را مرتباً به تشکیل جلسه فرا خواند و به اعضای آن اجازه استفاده از حق آزادی بیان بدهد. شاه مسئول سیاست خارجی و داخلی بود و حق داشت به موازات مجلس عوام و مجلس اعیان در مورد تهیه و تغییر قوانین اقدام کند. از سوی دیگر، پارلمان، که اینک نقشی قوی‌تر از گذشته داشت، عمدتاً مسئول تهیه و تصویب قوانین و مدیریت پول کشور بود. گرچه این قوانین در دوره شاهان پیشین تصویب شده بودند، اما هیچ کدام از شاهان استوارت به مانند ویلیام و مری سندی را در موافقت با آن‌ها امضا نکرده بودند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۱۴۰ صفحه

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۱۴۰ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
تومان