دانلود و خرید کتاب انقلاب های ۱۸۴۸ پیتر جونز ترجمه بابک محقق
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب انقلاب های ۱۸۴۸ اثر پیتر جونز

کتاب انقلاب های ۱۸۴۸

نویسنده:پیتر جونز
انتشارات:نشر نی
امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب انقلاب های ۱۸۴۸

کتاب انقلاب های ۱۸۴۸ نوشتهٔ پیتر جونز (استاد تاریخ فرانسه در دانشگاه بیرمنگام) و ترجمهٔ بابک محقق است. نشر نی این کتاب تاریخی را روانهٔ بازار کرده است. برای رسیدن به درکی درست از شکوه انقلابی مردمی، درمورد انقلاب‌‌های سال ۱۸۴۸ مطالعه کنید.

درباره کتاب انقلاب های ۱۸۴۸

نشر نی توضیح داده است که مجموعهٔ «کارگاه تاریخ»، به‌پشتوانهٔ تحلیل‌های دقیق و اسناد معتبر، پرتوی تازه بر رویدادهای مهم و مناقشه‌برانگیز جهان، از اوایل عصر مدرن تا امروز انداخته است. این کتاب‌ها بیش از پنج دهه منبع اساسی دانشجویان و پژوهندگان تاریخ بوده است و حالا به‌تدریج در اختیار خوانندگان فارسی‌زبان قرار می‌گیرد. کتاب انقلاب های ۱۸۴۸ به انقلاب‌هایی پرداخته است که سراسر اروپای مرکزی و به‌ویژه فرانسه، امپراتوری هاپسبورگ، اراضی آلمان و شبه‌جزیرهٔ ایتالیا را، کم‌وبیش در غوغا و التهابی بی‌مانند فروبرد. این انقلاب‌ها حاصل مجموعه‌ای از تحولات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی بود که از انقلاب صنعتی، ظهور طبقهٔ متوسط، تلاش در راه برپایی حکومت‌های لیبرال، رشد روحیهٔ ناسیونالیستی، نارضایتی عمیق اقتصادی و توسعهٔ شهری مایه می‌گرفت. گفته شده است که با فروکش‌کردن شوروشوق انقلابی، ناگهان در میان دسته‌های سیاسی اختلاف‌نظر پیدا شد و سرانجام این قوای ضدّانقلاب بود که استیلای خود را بازیافت.

پیترجونز (استاد تاریخ فرانسه در دانشگاه بیرمنگام) در این کتاب، سیر رویدادهای منجر به انقلاب‌های ۱۸۴۸ و ناکامی آن‌ها در هر یک از سرزمین‌های آشوب‌زده را توضیح داده است؛ به‌نحوی که خواننده از کشاکش حوادث پرتب‌وتاب اروپای دههٔ ۱۸۴۰ به درکی روشن از اسباب و علل آن وقایع برسد.‌‌ این انقلاب‌ها را از چندین انقلاب مهم عصر انقلاب‌ها دانسته‌اند که اهمیتش را از گستردگی بی‌‎نظیرش می‌گیرد؛ انقلاب‌هایی که برآمده از ناکامی‌های انقلاب کبیر فرانسه و وضعیت اسفبار طبقه‌های فرودست، با حضور سرتاسری روشنفکران و مردم روستاها و شهرها، از جنوبی‌ترین نقطهٔ ایتالیا تا سرحدات اسکاندیناوی را در بر گرفت و بخش بزرگی از سنت‌های پیشینی و سیطرهٔ اشراف را برای همیشه دگرگون کرد. پیتر جونز به‌عنوان یک مورخ و از مهم‌ترین تاریخ‌نگاران معاصر، در کتاب انقلاب های 1848 در نهایتِ ایجاز، جنبش‌ اجتماعی بی‌نظیر شکل گرفته در اروپای قرن نوزدهم را شرح داده و کوشیده تا با ارائهٔ تصویری دقیق از وضعیت اقتصاد و سیاست آن دوران، به دلایل این انقلاب‌ها و نتایجشان بپردازد. این کتاب نشان داده است که چگونه همهٔ آن مبارزات عظیم با آن همه شوروشوق، در نهایت با غلبهٔ دشمنان انقلاب به پایانی غم‌انگیز منجر شد. انقلاب‌‌های سال ۱۸۴۸ میلادی را باید برای رسیدن به درکی درست از شکوه انقلابی مردمی مطالعه کرد؛ انقلاب‌هایی که با وجود شکست، توانست نظم پیشینی ساختارهای قدرت در جای‌جای اروپا را برای همیشه تغییر دهد.

خواندن کتاب انقلاب های ۱۸۴۸ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد انقلاب و نتیجهٔ آن پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب انقلاب های ۱۸۴۸

«در واقعِ امر، دامنهٔ وسیعِ انقلاب‌های ۱۸۴۸ متفکران تاریخ را به وسوسه انداخته است تا هم پی‌جویِ مخرج‌مشترکی میان تمام این انقلاب‌ها باشند و هم در شرح اسباب و علل آنْ استدلال‌های همه‌شمول دست‌وپا کنند. اینک دیگر کفایت نمی‌کند که بگوییم سایر ممالک انقلاب‌زدهٔ اروپا تابع محضِ فرانسه بوده‌اند. این سخن بدان‌معنا نیست که رخدادهای پاریس اثری بر انقلابیون برلین، میلان و وین برجا ننهاده است. لیکن، باید گفت که متابعتِ صرف از پاریس را نمی‌توان توجیه قانع‌کننده‌ای قلمداد کرد. یک علت آن است که اهمیت رویدادهای خارج از مرزهای فرانسه را نباید دست‌کم گرفت. بنابراین، پژوهش تاریخی بر آن بوده تا انقلاب‌های ۱۸۴۸ را با توجه به ابعاد وسیع آن شرح دهد و در این راه نگاه خود را معطوف مشکلات دامنه‌داری کرده که اروپای دههٔ ۱۸۴۰ را تحت فشار قرار داده است ــ بحران ارزاق، بحران مالی و مطالبهٔ عمومیِ حاکمیت لیبرال. البته، هرچقدر که امعان نظر در مباحث مربوط به انقلاب عمق بیشتری یافته است، مورّخان بیش از پیش بر این امر صحّه گذاشته‌اند که غالباً اسباب و عللی در کار بوده که موجب شده هریک از انقلاب‌ها ماهیت خاص و منحصربه‌فردی به خود بگیرد. اهالی پاریس، برلین، میلان و ونیز اغلب درگیر مبارزات منطقه‌ای و مختصِ خود بوده‌اند و خطاست اگر پژوهش تاریخی در صدد تحمیل ویژگی‌های خاصی باشد که اصلاً وجود نداشته است. درعین‌حال، چنانچه خصوصیات عام و مشترکی در کار باشد و مورّخ نسبت به شناسایی آن‌ها بی‌اعتنا بماند، آنگاه باید گفت که وی به وظیفهٔ خود عمل نکرده است. فهم روند کلیِ وقایع اروپا تنها درصورتی میسر می‌گردد که بتوان جریان تحولاتِ هریک از ممالک را به‌طور مجزا زیر ذره‌بین برد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۳۶ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۳۶ صفحه

قیمت:
۸۳,۰۰۰
۶۶,۴۰۰
۲۰%
تومان