دانلود و خرید کتاب شب‌های روشن( بخشی از خاطرات یک مرد رؤیایی) فئودور داستایفسکی ترجمه نسرین مجیدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شب‌های روشن( بخشی از خاطرات یک مرد رؤیایی) اثر فئودور داستایفسکی

کتاب شب‌های روشن( بخشی از خاطرات یک مرد رؤیایی)

انتشارات:نشر روزگار
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۱از ۱۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب شب‌های روشن( بخشی از خاطرات یک مرد رؤیایی)

«شب‌های روشن» نوشته‌ی فئودور میخاییلوویچ داستایوسکی ( ۱۸۸۱- ۱۸۲۱) نویسنده‌ی بنام و اثرگذار روس است. داستایوسکی از جمله نویسندگانی است که توانسته است با رمان‌ها و داستان‌های خود جریان فکری جدیدی راه بیندازد و در حیطه‌های فلسفی اثرگذار باشد. نیچه، فیلسوف پست مدرن آلمانی، به گفته‌ی بسیاری از مفسرین، متأثر از داستایوسکی است. ویژگی خاص آثار داستایوسکی نمایش وضعیت انسان‌های مدرن در شرایط زندگی مدرن است. شخصیت‌های داستان‌های داستایوسکی از جهات روانی به شدت دچار تزلزل و پیچیدگی هستند و همین مشخصه‌ی خاص است که شخصیت‌های رمان‌های او را تبدیل به یک تیپ می‌کند. «شب‌های روشن» رمانی کوتاه است که داستان یک راوی اول شخص بی نام و نشان است که در شهر زندگی می کند از عدم توانایی متوقف کردن افکار خود رنج می‌برد. در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: تار عنکبوت‌هایی که ماتریونا تمیز نکرده بود، زیاد شده و از سقف آویزان بود. تمام وسایلم را امتحان کردم. صندلی‌ها را بررسی کردم؛ فکر می‌کردم شاید ریشۀ مشکل من در آنجا است. چرا که اگر یک صندلی جابه‌جا می‌شد آرامش خود را از دست می‌دادم. به پنجره نگاه کردم، اما ذهنم آرام نمی‌شد! ناگهان به فکرم رسید که ماتریونا را احضار کرده و او را در مورد تار عنکبوت‌ها و به طور کلی نامرتب بودن خانه، پدرانه سرزنش کنم، اما او فقط با تعجب مرا نگاه کرد و بدون حرف اطاق را ترک گفت. به این ترتیب بود که تار عنکبوتها تا به امروز به همان صورت باقی مانده است. بالاخره امروز صبح فهمیدم که موضوع از چه قرار است. چرا آنها از دست من به روستا گریخته‌اند؟ مرا ببخشید اگر عامیانه صحبت می‌کنم، آخر در شرایطی هستم که نمی‌توانم حرفهای پرآب و تاب بزنم...

معرفی نویسنده
عکس فئودور داستایفسکی
فئودور داستایفسکی
روس | تولد ۱۸۲۱ - درگذشت ۱۸۸۱

داستایفسکی، نویسنده‌ی رمان‌های مشهوری مانند قمارباز و برادران کارامازوف، در ۱۱ نوامبر ۱۸۲۱ در شهر مسکو و در خانواده‌ای بسیار مذهبی چشم به جهان گشود. این موضوع باعث شد خود او نیز در طی حیات خود انسانی مذهبی باقی بماند. او در مدرسه آموزش‌های نظامی می‌دید، اما خودش به ادبیات علاقه‌ی بسیاری داشت؛ بنابراین پس از اتمام مدرسه خود را وقف نوشتن کرد. نوشته‌های اولیه‌ی داستایوفسکی از او مردی جوان و بسیار پانرژی و در عین حال با روانی بی‌ثبات ترسیم می‌کنند.

نظرات کاربران

Mohammad
۱۴۰۱/۰۳/۲۲

(۳-۱۸-[۲۶]) این کتاب هم مثل سایر کتاب های داستایفسکی مملو از موضوعات روانشناختی و اخلاقیه؛ نویسنده، خیلی خوب دغدغه ها و رفتار آدم ها رو در قالب داستان به تصویر کشیده؛ متنِ کتاب هم روان و قابل قبوله

EhsanDevil
۱۳۹۶/۱۰/۱۶

یکی از بهترین داستان هایی که خوندم، خیلی با موقعیت و خود شخصیت اول داستان احساس نزدیکی میکنم. البته من ترجمه آقای سروش حبیبی رو خوندم و واقعا هم لذت بردم. داستایوفسکی، این مرد شاهکار تکرار نشدی بود...

poya
۱۴۰۱/۰۳/۲۲

عالی

reyhan
۱۳۹۶/۰۲/۱۶

خیلی زحمت میکشید که کتاب 2000 تومنی رو پنجاه درصد تخفیف میدید. مارو مسخره کردید یا خود را😛😛😛

کتاب باز
۱۳۹۹/۰۳/۱۶

واقعا نمیدونم چرا انقدر تعریفش رو میکنند. فضای کتاب غیرقابل لمسه، اصلا ارتباط نگرفتم. حالا شاید سلیقه ای باشه و بعضی ها بتونن درکش کنن.

کاوه
۱۳۹۶/۰۲/۱۶

بسیار خوبه.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۸)
از خود می‌پرسم: «با زندگیت چه کردی؟ بهترین سالهای عمرت را کجا به خاک سپردی؟ اصلاً زندگی کردی یا نه؟»
Mohammad
هر کس از ترس این که مبادا احساساتش مورد تمسخر قرار گیرد آن را هرچه بیشتر پنهان می‌دارد
Mohammad
یک دقیقۀ تمام خوشبختی، چرا نباید برای تمام عمر کافی باشد؟...
میـمْ.سَتّـ'ارے
صمیمیت و صداقت، واقعی‌ترین سلاح جوانان است.
اکرم ملایی
.... تا وقتی که هنوز اینجاست زیاد بد نیست: می‌توانم بیایم و هر دقیقه نگاهش کنم، اما فردا او را می‌برند. آن وقت من تنهایی چه کار کنم؟
اکرم ملایی
اما می‌دانی که اگر کسی عاشق باشد گذشت هم دارد
اکرم ملایی
.... تا وقتی که هنوز اینجاست زیاد بد نیست: می‌توانم بیایم و هر دقیقه نگاهش کنم، اما فردا او را می‌برند. آن وقت من تنهایی چه کار کنم؟
اکرم ملایی
اگرچه از زنان شرم دارم، اما آن لحظه استثنایی بود... برگشتم، قدمی به سمت او رفتم. مطمئناً باید فریاد زده باشم: «خانم!» فریادی که بارها در رمان‌های روسی با عبارت «خانم زیبا» آمده است.
Yasaman Mozhdehbakhsh

حجم

۱۱۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۱۱۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۲۹,۰۰۰
تومان