دانلود و خرید کتاب مقیاس های سنجش ملی گرایی، میهن دوستی و هویت ملی محسن نیازی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مقیاس های سنجش ملی گرایی، میهن دوستی و هویت ملی اثر محسن نیازی

کتاب مقیاس های سنجش ملی گرایی، میهن دوستی و هویت ملی

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب مقیاس های سنجش ملی گرایی، میهن دوستی و هویت ملی

کتاب «مقیاس های سنجش ملی گرایی، میهن دوستی و هویت ملی» نوشتۀ محسن نیازی و داریوش یعقوبی است و انتشارات اندیشه احسان آن را منتشر کرده است. وقتی از ملی‌گرایی حرف می‌زنیم از چه حرف می‌زنیم.

درباره کتاب مقیاس های سنجش ملی گرایی، میهن دوستی و هویت ملی

باتوجه‌به اینکه مفهوم ملی‌گرایی بسیار پیچیده و چندبعدی است، اکثر پژوهشگران دربارۀ معنای واقعی و اصیل آن اتفاق‌نظر ندارند این کتاب تلاش کرده است تا بتواند به یک همگرایی در تعریف نظری مفهوم ملی‌گرایی و در مرحلۀ بعدی عملی‌کردن این مفهوم برسد. ازآنجایی‌که اختلاف‌نظر دربارۀ تعریف عملی ملی‌گرایی در داخل کشور بسیار زیاد است، ضرورت پرداختن به مفهوم عملی آن بیشتر از موضوع ملی‌گرایی است. اصطلاح مذهب سیاسی هم به دلیل اهمیتی که ملی‌گرایی داشته است در دههٔ شصت میلادی استفاده می‌شد. چون مثل احساسات مذهبی مردم را تشویق به فداکاری می‌کرد. فداکاری در جهت اهداف دولت؛ بنابراین این کتاب می‌خواهد نوعی اعتبارسنجی انجام دهد و وضعیت واقعی ملی‌گرایی را بررسی کند.

کتاب مقیاس‌های سنجش ملی‌گرایی، میهن‌دوستی و هویت ملی به این سؤال پاسخ می‌دهد که پژوهش‌های تجربی و میدانی انجام شده دربارهٔ ملی‌گرایی و ابعاد آن، در خارج و به‌ویژه در ایران از چه اعتباری برخوردار بوده، و تا چه اندازه می‌توانند وضعیت واقعی ملی‌گرایی را توصیف و تبیین کنند. فصل اول مرور و معرفی تحقیقات تجربی ملی‌گرایی است. فصل دوم به بررسی مفهوم هویت ملی می‌پردازد. فصل سوم مفهوم میهن‌دوستی را مورد بررسی قرار می‌دهد و فصل چهارم تبیین مفهوم ملی‌گرایی است. 

خواندن کتاب مقیاس های سنجش ملی گرایی، میهن دوستی و هویت ملی

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان کتاب‌های سیاسی، اجتماعی و پژوهشگران علوم اجتماعی و حوزه های مرتبط با ملی‌گرایی پیشنهاد می کنیم.

بخشی از کتاب مقیاس های سنجش ملی گرایی، میهن دوستی و هویت ملی

«روبرت، تی. شاتز؛ اِروین استاب؛ و هاوارد لاوین(۱۹۹۹)، طی دو مطالعهٔ جداگانه، در قالب پژوهشی تحت عنوان "تنوع دلبستگی‌های ملی: میهن‌پرستی کور در مقابل میهن‌پرستی سازنده"، به بررسی تمایز نظری بین این دو مفهوم پرداختند. گویه‌های طراحی شده، برای بررسی این ابعاد دلبستگی ملی، به دو گروه از دانشجویان دورهٔ کارشناسی و در دو پیمایش جداگانه عرضه شد. تعداد نمونه در گروه اول، ۲۹۱ نفر، شامل ۱۶۴ مرد و ۱۲۷ زن؛ و گروه دوم، نیز ۲۵۳ نفر، شامل ۱۹۹ زن و ۵۴ مرد بودند. برای ساختن مقیاس‌ها از تکنیک تحلیل عاملی استفاده شد. این تحقیق، سه هدف عمده را دنبال می‌کرد: نخست، ارزیابی مفهوم‌سازی دو بعدی از میهن‌پرستی یعنی میهن‌پرستی کور و سازنده؛ دوم، ایجاد سنجه‌های معتبر و پایا برای میهن‌پرستی کور و سازنده؛ و سوم، تعیین اینکه آیا میهن‌پرستی کور و سازنده به طور متفاوتی با انواع معیارهای شناختی و رفتاری، از جمله؛ مشارکت سیاسی، نگرش نسبت به کشورهای خارجی، اهمیت درک شدهٔ رفتارهای نمادین، و میزان و نوع جستجوی اطلاعات مربوط به گرایش، مرتبط است؟ نتایج دو مطالعه، در کل نشان می‌دهند که میهن‌پرستی کور و سازنده، به لحاظ کیفی دو شکل متمایز از دلبستگی ملی هستند. افزون بر این، میهن‌پرستی کور به طور مثبت با عدم اشتغال‌سیاسی، ملی‌گرایی، درک از تهدید خارجی، اهمیت درک شدهٔ رفتارهای نمادین، و قرارگیری انتخابی در معرض اطلاعات، همبسته است. در مقابل، میهن‌پرستی سازنده، به گونه‌ای مثبت، با شاخص‌های چندگانهٔ مشارکت سیاسی، ازجمله، میزان تأثیر، علاقه، دانش و رفتار سیاسی همبسته است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۷۰ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۷۰ صفحه

قیمت:
۵۷,۸۰۰
۲۸,۹۰۰
۵۰%
تومان