دانلود و خرید کتاب ایدئولوژی انقلاب اسلامی ایران مریم سالاری سه دران
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب ایدئولوژی انقلاب اسلامی ایران

کتاب ایدئولوژی انقلاب اسلامی ایران نوشتهٔ مریم سالاری سه دران و عباس کاکائی باغچه میشه را انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر کرده است. این کتاب به تشریح ابعاد مختلف چیستی ایدئولوژی انقلاب اسلامی ایران می‌پردازد.

درباره کتاب ایدئولوژی انقلاب اسلامی ایران

انقلاب اسلامی ایران زمانی رخ داد که جهان در چندقطبی‌های فرهنگی و سیاسی متعددی بود. چندقطبی‌هایی که عمدتاً گرایش به مادی‌گرایی و نفی هویت الهی و معنوی انسان داشتند. انقلاب اسلامی اما با ایدئولوژی و جهان‌بینی خاص خود و با هدف تجدید حیات روحیهٔ معنوی و توجه به ارزش‌های انسانی و الهی و نفی سلطه بر حاکمان جور و طاغوت به وقوع پیوست و پس از گذشت بیش از ۵۰ سال، کماکان در معرض توجه و مطالعهٔ پژوهشگران جامعه‌شناسی و علوم سیاسی است. کتاب حاضر کوشیده تا در ۷ فصل به تشریح و تبیین ابعاد مختلف و متنوع ایدئولوژی انقلاب اسلامی ایران بپردازد و جایگاه آن را در برابر دیگر جهان‌بینی‌های مطرح دنیای معاصر بررسی کند.

خواندن کتاب ایدئولوژی انقلاب اسلامی ایران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به تاریخ معاصر ایران و نیز دانشجویان و پژوهشگران رشته‌های تاریخ و علوم سیاسی از خواندن این کتاب سود خواهند برد.

بخشی از کتاب ایدئولوژی انقلاب اسلامی ایران

«جهان‌بینی عبارت است از نگرش انسان به هستی و توجیه و تبیین آن در رابطه با انسان. به‌عبارت‌دیگر دید کلی که انسان از هستی دارد و براساس آن به تعبیر و تفسیر آن می‌پردازد جهان‌بینی نامیده می‌شود. به‌طورکلی برداشت انسان از جهان هستی را جهان‌بینی او می‌گویند. در تعریفی دیگر اگر جهان‌بینی را به‌معنای مجموعه‌ای از بینش‌ها و تفسیرها و تحلیل‌ها دربارهٔ جهان و جامعه و انسان بپذیریم. پس هستی‌شناسی و معرفت نسبت به جهان هستی یکی از ارکان جهان‌بینی است و نوع پاسخ صاحب اثر به پرسش‌هایی همچون پرسش‌های ذیل گویای نظام معرفتی جهت‌گیری فکری و نظری و جهت‌گیری‌های رفتاری و کرداری اوست. از کجا آمده‌ایم؟ در کجا هستیم؟ بهر چه آمده‌ایم؟ به کجا می‌رویم؟ هدف نظام هستی چیست؟ منشأ و مبدأ هستی کیست؟ علت محدثه و علت مبقیهٔ موجودات و نظامات هستی چیست؟ اگر هدف متعالی برای هستی فرض شده است، راه وصول به آن و اصول و چشم‌انداز آن از سوی ناظم هستی بخش به بشر ابلاغ شده است یا خیر؟ معیار شناخت هستی چیست؟ و مانند آن.» 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

قیمت:
۶۱,۰۰۰
تومان