دانلود و خرید کتاب شهر، خیابان و شهروند سوزان هال ترجمه محسن نیازی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شهر، خیابان و شهروند اثر سوزان هال

کتاب شهر، خیابان و شهروند

نویسنده:سوزان هال
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب شهر، خیابان و شهروند

کتاب شهر، خیابان و شهروند نوشتهٔ سوزان هال و ترجمهٔ محسن نیازی و هادی افرا است. انتشارات اندیشه احسان این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب شهر، خیابان و شهروند

کتاب شهر، خیابان و شهروند که در ۶ فصل نوشته شده، به قلم یک مدرس و محقق مدرسهٔ اقتصاد و علوم سیاسی لندن در بریتانیا نوشته شده است. مترجمان این اثر، کتاب حاضر را ترکیبی خلاق و نوآورانه بین معماری و قوم‌نگاری دانسته‌اند. در این کتاب، معماری از لحاظ شکل دیده نشده و ساختمان‌ها نه اشیا، بلکه تنظیماتی برای تعامل اجتماعی و بازتاب و درگیر در فرایندهای اجتماعی هستند. سوزان هال بر اساس دو سال تحقیق قوم‌نگاری در لندن و باتوجه‌به ساختار اقتصادی و سیاسی جامعه، از زندگی شهری سخن گفته است. این کتاب عمدتاً پیرامون ۳ محور اساسی سازمان‌دهی شده که نخستین محور آن، گذشته‌ها و آینده‌های این حاشیهٔ شهری است.

خواندن کتاب شهر، خیابان و شهروند را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد زندگی شهری پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب شهر، خیابان و شهروند

«سنجش، از نوع عملی یا تصادفی‌اش، نوعی نسبت دادن ارزش است. بنابراین سؤال اینجاست که چه ارزش‌هایی را می‌توان به خیابان یک شهر اختصاص داد، یا آیا ما ابزار لازم جهت شناسایی استفاده‌های معمولش را داریم؟ برای مثال، چگونه می‌توان الزامات یک خیابان به کارایی و فرآیند را در کنار ناکارآمدی‌های کاملاً ضروری ملاقات و وقت گذرانی‌های بی‌هدف قرار داد؟ آیا تحولات اقتصادی بیش از تبادل اجتماعی برای حیات خرده‌فروشان مهم است؟ آیا استفاده مختلط نماینده‌ای شایسته برای استفاده کنندگان مختلط است؟ جهت دستیابی به پاسخ این سؤالات من از مقایسه استفاده می‌کنم و زندگی و کار در چارچوب متفاوت، چند قومیتی و خلاقانه خیابان والوورث را با ایده خیابان شلوغ روستایی که فراوان در ادبیات و سیاست‌های مربوط به خیابان‌های شلوغ در بریتانیا به چشم می‌خورد، قیاس می‌کنم. در واقع، همین ارجاع بنیادین به «خیابان شلوغ سنتی» است که دربرگیرنده نمادسازی‌های فرهنگی غالب از نیروی حیاتی و امکان ادامه حیات خیابان شلوغ است. (می‌توانید به کتاب خیابان شلوغ لندن گورت اسکات و UCL، ۲۰۱۰ و خیابان شلوغ بریتانیا، ۲۰۱۵ و گروه مغازه‌های کوچک پارلمانی همه احزاب، ۲۰۰۶ مراجعه نمایید).

نکته اینجاست که روستا و خیابان‌های شلوغ سنتی نمادهای زندگی محلی هستند که اساساً بیرون از چالش معاصر چگونگی شکل‌گیری اقتصادهای شهری محلی و فرهنگ‌ها به شکل جهانی آن قرار دارند. در نتیجه این سؤال ایجاد می‌شود که چگونه می‌توان خیابان شهر را به عنوان محدوده عمومی عملی شناخت که در آن تطبیق‌های محلی با تغییرات جهانی، نظیر مهاجرت و تفاوت، پیش برده می‌شود. خیابان والوورث پرده از فصل مشترک‌های زندگی اجتماعی و اقتصادی در خیابان برمی‌دارد. اشتراکاتی که از تجارب روزمره مسائل غامض معاصر خبر می‌دهد و خود را در دل اشکال سازمانی مکانی و اجتماعی روزمره جای می‌دهد. ایده حاشیه شهری که در کتاب شهر: خیابان و شهروند مطرح شده است، فرهنگ‌ها و اقتصادهایی خارج از چارچوب مسلط ارزش‌گذاری‌ها را شامل می‌شود و به همین علت، ممکن است سرمایه‌ها، محدودیت‌ها و فعالیت‌های درون آن از نظر بیننده بیرونی پنهان بماند و اغلب اشکال حرفه‌ای، سیاسی یا رسمی نتواند آن را به‌درستی تشخیص دهد. در این فصل به بررسی روش‌های ارزش‌گذاری اقتصادها و مکان‌های «معمول» خیابان شهری می‌پردازیم. در اینجا بر مغازه‌های مستقل واقع در خیابان والوورث متمرکز می‌شویم تا به ارتباطات میان نیروهای کلان با راه‌حل‌های خرد و موقعیتی پی ببریم: پیوندهای میان تجدید ساختار اقتصادی جهانی و مهاجرت و تغییرات ایجادشده در فعالیت فروشندگان در یک خیابان شلوغ واقع در حاشیه شهر.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۹۷٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

حجم

۵۹۷٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

قیمت:
۹۲,۴۰۰
تومان