دانلود و خرید کتاب مبانی متاورس کوهریسون تری ترجمه مرتضی حمزه سرکانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مبانی متاورس اثر کوهریسون تری

کتاب مبانی متاورس

معرفی کتاب مبانی متاورس

کتاب مبانی متاورس نوشتهٔ کوهریسون تری و اسکات کینی و ترجمهٔ مرتضی حمزه سرکانی و ویراستهٔ مینا والی و قاسم سرافرازی و یلدا شایسته فر است و راه پرداخت آن را منتشر کرده است. کتاب به این سوال پاسخ می‌دهد که چرا باید از هم‌اکنون به متاورس اهمیت دهیم؟

درباره کتاب مبانی متاورس

اینترنت به قدری تکامل پیدا کرده که می‌توانیم تقریباً هر چیزی را که اراده کنیم در آن به اشتراک بگذاریم و با هر کسی ارتباط برقرار کنیم. ما از طریق اپلیکیشن‌ها با افراد روابط عاطفی برقرار می‌کنیم. به همسایگان دیجیتال خود اعتماد می‌کنیم تا به ما بهترین پیشنهادها را در رابطه با غذا و محل اقامت ارائه بدهند. ما بهترین خاطرات تصویری خود را در اختیار غول‌های فناوری قرار می‌دهیم تا برای همیشه از آنها محافظت کنند. اینترنت تقریباً به فضای مجازی گسترده و مشترکی برای هر چیزی که فکرش را بکنید، تبدیل شده است. اما قطعاً ما بهترین نسخه از اینترنت را در اختیار نداریم. اینترنت نیز مانند هر شکل دیگری از هستی، باید به رشد و تکامل خود ادامه دهد.

با این اوصاف، پدیده بزرگ بعدی چیست؟

ما بر این باوریم که تکامل اینترنت در قالب متاورس رخ نموده است. متاورس را می‌توان نقطه اوج اینترنت تلقی کرد که با امکانات بی‌حدوحصری از فناوری‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده گره خورده است.

کتاب «مبانی متاورس» (با عنوان اصلی هندبوک متاورس) منبع دقیقی است برای هر کسی که می‌خواهد این تغییرات در حال ظهور را درک کند و با نوآوری‌های دیجیتالی که مرحله بعدی تکامل اینترنت را رقم می‌زنند. این کتاب از سویی الهام‌بخش و از سوی دیگر آموزش‌محور است. همچنین بیش از یکصد پدیدآورنده را معرفی می‌کند که در حال ساخت ابزارهای جدید دیجیتال هستند و با ذکر مصادیق متعدد، چگونگی انجام اقدامات لازم برای الگوبرداری از این تغییرات در تجارت دیجیتال، جامعه دیجیتال و تجربه دیجیتال را نشان می‌دهد.

در این کتاب موضوعات کمتر شناخته‌شده زیر بررسی می‌شوند:

توسعه وب ۳ با وب‌سایت‌های مبتنی بر بلاکچین؛

تغییرات در شناسایی کاربر از طریق کیف پول‌های بلاکچینی؛

ایجاد و مالکیت دارایی‌های دیجیتال از طریق ان‌اف‌تی‌ها؛

عناصر سازنده متاورس؛

چالش‌هایی که ممکن است ما را از رسیدن به چشم‌انداز متاورس محروم کند.

خواندن کتاب مبانی متاورس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب مبانی متاورس راهنمایی عالی برای حرفه‌ای‌های کسب‌وکار و تصمیم‌گیرانی است که باید دائماً به نوآوری دیجیتال فکر کنند و تدابیری برای روش‌های دستیابی به مصرف‌کنندگان جدید پیدا کنند. این کتاب همچنین راهنمایی مفید برای پدیدآورندگانی است که به کسب درآمد از خلاقیت خود بر بستر اینترنت متکی هستند.

کتاب مبانی متاورس این مفاهیم غامض و آینده‌نگرانه را با ارائه مثال‌هایی که درک آن را برای خواننده آسان می‌کند، توضیح می‌دهد. این کتاب از زبان ساده‌ای برخوردار است و کاربردهای عملی محسوسی دارد. این ویژگی‌ها باعث شده شما با خواندن این کتاب بتوانید به‌راحتی موضوعات اساسی و پیشرفته را درک کنید.

بخشی از کتاب مبانی متاورس

««عاشقان کوکاکولا از امروز پاتوق جدیدی برای خوش‌گذرانی خواهند داشت و می‌توانند یک آواتار ایجاد کنند و با آن در غذاخوری‌های کوکاکولا خرید کنند، حرکات موزون انجام دهند، به دیدن فیلم‌های کوتاه در سینما بروند و با اسکوتر برقی در این اطراف پرسه بزنند.»

کوکاکولا سی‌سی مترو (Coca-Cola’s CC Metro)، جزیره‌ای مجازی به شکل بطری نوشابه است که در جهان مجازی بزرگ‌تری با نام There.com ایجاد شده است. این جزیره مجازی چشم‌انداز مشترکی از متاورس را برای ما به نمایش می‌گذارد که در آن برندها به مشتریان خود یک زمین بازی مجازی برای کاوش، بازی، ملاقات با افراد و در نهایت خرید ارائه می‌دهند.

بسیاری از شرکت‌ها اکنون به انجام چنین اقداماتی روی آورده‌اند. با این حال اعلامیه‌ای که خواندید مربوط به سال ۲۰۲۲ نیست، حتی به این دهه نیز مربوط نمی‌شود، بلکه این نقل‌قولی از نیویورک‌تایمز در سال ۲۰۰۷ است.

قبل از آنکه بُعد دیجیتالی زندگی اجتماعی ما در فیس‌بوک، اینستاگرام، توییتر و لینکدین تثبیت شود، این باور وجود داشت که شبکه‌های اجتماعی می‌توانند و باید به‌صورت سه‌بعدی باشند؛ جهان‌هایی مجازی که تجربه‌ای بسیار مشابه دنیای واقعی ارائه می‌دهند. «سکندلایف» و «هابو هتل» صدها هزار کاربر داشتند. دیزنی نیز با ایجاد کلاب پنگوئن وارد این دنیای جدید شد. شبکه MTV تقریباً ۱۲ دنیای مجازی را برای هر یک از برنامه‌های تلویزیونی موفق خود در آن زمان ایجاد کرد. سکندلایف از افراد آینده‌نگری چون جف بزوس، سرمایه جذب کرد و همچنین با همکاری برندهایی نظیر سونی، سان مایکروسیستمز و آدیداس کمپین‌هایی را برگزار کرد. زندگی مجازی در حال تبدیل‌شدن به واقعیت بود.

There.com هرچند به بزرگی سکندلایف و هابو هتل نبود، اما در کنار این دو جزء پیشگامان اقتصادهای متاورسی تلقی می‌شود. There.com ارز مجازی خودش با نام Therebucks را داشت که ۱۸۰۰ واحد از این ارز با یک دلار آمریکا مبادله می‌شد و می‌توانستید از این ارز مجازی برای خرید خانه، اثاثیه و تجهیز آواتارتان استفاده کنید. همچنین امکان انجام فعالیت‌های بسیاری در این جهان مجازی وجود داشت. از آموزش حیوانات خانگی مجازی و ماشین‌های مسابقه‌ای گرفته تا برقراری ارتباط با دوستان از طریق بازی‌های کارتی از جمله موضوعاتی بودند که جوامعی حول محور آنها ایجاد می‌شد.

در اوایل هزاره جدید، این‌گونه به نظر می‌رسید که دنیای مجازی به یکی از بخش‌های اصلی زندگی ما تبدیل می‌شود. به همین دلیل بود که کوکاکولا در سی‌سی مترو سرمایه‌گذاری کرد. آنها حتی تا جایی پیش رفتند که برنامه «مای‌کوک ریواردز» را در سی‌سی مترو ادغام کردند و مکانی جدید برای مصرف‌کردن امتیازات در اختیار کاربران قرار دادند.»

محورهای توسعه
سیدعلی گرامیان
دختر مردم
اورهان کمال
تحلیل نیروهای دریایی جهان براساس نظام های رتبه بندی
محسن یادبروقی
قاره ششم، سرزمین دیجیتال
حسن دولت آبادی
چرا ترس از مرگ و مویه بر آن؟
مهاتما گاندی
قهرمان
راندا برن
آموزش نرم افزار هیدرولوژی WMS
نفیسه اشتری
میلیونر آنی (خلاصه کتاب)
فریبا فصیحی
چین از جنگ جهانی دوم به بعد
مایکل وی آزکان
سوسک ها چه فایده ای دارند
لیلا باقرزاده
راهنمای دلبری
حنانه شکاری
کودکانه‌ها و غزل
افشین علاء
ریسک های ‌فناوری اطلاعات‌
جرج وسترمن
حوالی اردیبهشت
ستاره شجاعی‌مهر
دوست ندارم بوسم کنی
مریم اسلامی
درون سازمان‌های دیجیتالی چه می‌گذرد؟
فرشید خیرآبادی
وب سایت ناشر آنلاین(برگزیدن ساختار، معماری، استاندارد، تکنولوژی، تکنیک و ...)
فرشید خیرآبادی
بلاکچین
دان تاپ اسکات
کم عمق‌ ها
نیکلاس کار
بایگانی همیشگی
ادوارد اسنودن
شروع بازی‌سازی با موتور بازی یونیتی
ادوارد لاویری
۳۶ ترفند گوگل کروماین است گرام
مصطفی امینی‌خواه
آموزش الفبای کاربری کامپیوتر
محمد رضا سواری
مرجع کامل برنامه‌نویسی پایتون
جواد وحیدی
کاربرد کامپیوتر در مدیریت و حسابداری
اکبر شیرکوند
آموزش طراحی پوستر
مهرداد احمدی شیخانی
پایگاه داده ها
مصطفی حق‌جو
آموزش کاربردی و جامع HTML5
مسعود قدیمی
ایلان ماسک
والتر آیزاکسن
آموزش گام به گام تعمیرات موبایل
اکبر محمدی
فین‌تک‌های جهانی؛ جلد دوم
شباهنگ پازوکی
چگونه در یوتیوب یک ابرستاره شویم
موسسه HTeBooks
کدنویس یکروزه
پدرام رحیمی گوجانی
قانون‌ بی قانونی
ارین میر
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۸۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۹۸ صفحه

حجم

۱۸۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۹۸ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان