دانلود و خرید کتاب منوچهر ستوده صادق حجتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب منوچهر ستوده اثر صادق حجتی

کتاب منوچهر ستوده

نویسنده:صادق حجتی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب منوچهر ستوده

کتاب منوچهر ستوده نوشتهٔ صادق حجتی است. انتشارات سوره مهر این کتاب زندگی‌نامه‌ای را روانهٔ بازار کرده است.

این کتاب یکی از عناوین مجموعهٔ «شخصیت‌های مانا» است. این مجموعه که به‌همت دفتر ادبیات انقلاب اسلامی حوزه تولید شده، با هدف ارائهٔ الگوهای موفق، به زندگی شخصیت‌هایی می‌پردازد که در عرصه‌های دانش، فرهنگ، سیاست و اجتماع در ایران معاصر زیسته و درگذشته‌اند. در نگارش هر یک از این آثار، ابتدا پرونده‌های موجود در بایگانی فرهنگ ناموران معاصر ایران در اختیار نویسندگانی قرار گرفت که پیشینه‌ای در زندگی‌نامه‌نویسی داشته‌اند. این مجموعه که برای عموم مردم و به‌ویژه جوانان و دانشگاهیان تهیه شده، برایند احساس ضرورتی است که در پهنهٔ ارائهٔ آثار دقیق و مستند از زندگی افراد تأثیرگذار پدید آمده است. این آثار از چند بخش زندگی‌نامه، خاطرات و فعالیت‌های اشخاص در حوزه‌های مرتبط تشکیل شده است. تمامی این آثار قرار است در ۱۰۰ صفحه به رشتهٔ تحریر درآیند. قالب و ساختار آثار به‌گونه‌ای طراحی شده است تا علاوه بر جوانان که مخاطب اصلی این آثار هستند، خواندن آن‌ها برای دیگران هم جذاب باشد.

درباره کتاب منوچهر ستوده

کتاب منوچهر ستوده با سالشمار زندگی این شخصیت ایرانی آغاز شده است. این کتاب در ادامه در ۲ فصل ما را با او آشنا می‌کند. منوچهر ستوده کیست؟ او که در سال ۱۲۹۲ در تهران به دنیا آمد و در سال ۱۳۹۵ در چالوس درگذشت، در طول عمر خود منشأ خدمات و آثار ارزشمند بسیاری در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و پژوهش‌های علمی بود. او یکی از پرتکاپوترین و فعال‌ترین شخصیت‌های فرهنگی معاصر ایران به شمار می‌رود که علاوه بر افتخارات شایان‌توجه در دورهٔ خدمت دولتی و دانشگاهی، عضویت و همکاری با نهادهای علمی و فرهنگی طرازِ اوّل کشور، کتاب‌ها و مقاله‌هایی در موضوعات گوناگون به یادگار گذاشته که گواهی از وسواس علمی، گستردگی و عمق پژوهش‌های نویسنده است. در این کتاب، کارنامهٔ پربار فعالیت‌های او بررسی شده است.

خواندن کتاب منوچهر ستوده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران زندگی‌نامه‌ها پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب منوچهر ستوده

«ستوده به سال ۱۳۳۵ ش از وزارت معارف و شغل معلمی جدا و برای کمک و سامان دادن به امور کتابخانه مرکزی به خدمت دانشگاه تهران درآمد. هسته اصلی این کتابخانه، کتاب‌های وقفی مرحوم سید محمد مشکوه؛ استاد فقه و حقوق دانشگاه تهران و نسخه‌شناس و کتاب‌شناس برجسته وقت بود. او بیش از ۱۳۰۰ عنوان نسخه خطی خود را که طیّ زمانی نزدیک به بیست سال، با زحمت و مشقت فراوان گردآورده بود، در سال ۱۳۲۸ ش به دانشگاه تهران اهدا کرد. نیت خیر او مورد قبول و تقدیر شایسته دانشگاه تهران واقع شد. «علی‌اکبر سیاسی»، رئیس دانشگاه هدیه پرارج مشکوه را پذیرفت و دستور داد تا اداره «انتشارات و روابط دانشگاهی»، آن کتاب‌ها را در محلی با عنوان «مرکز کتب خطّی» (در ساختمان قدیم دانشکده ادبیات) نگاهبانی کند و فهرستی مبسوط برای این مجموعه فراهم آورد. از آن‌رو که هر یک از دانشکده‌های دانشگاه، کتابخانه‌ای مستقل داشت، مقرر شد تا کتاب‌های خطّی و آثار مربوط به ایران، در مرکزی فراتر از کتابخانه‌های دانشکده‌ها، در کتابخانه مرکزی دانشگاه و از نظر مدیریت، جزیی از اداره انتشارات و روابط دانشگاهی به ریاست پرویز ناتل خانلری، گردآوری و مدیریت شود. تمهید مقدمات و احداث ساختمان کتابخانه مرکزی مدت مدیدی به طول انجامید. به طوری که بنای فعلی کتابخانه، در مهرماه ۱۳۵۰ گشایش یافت. در طول این مدت، امور فنی کتابخانه، ایجاد ارتباط با مراکز علمی و دانشگاهی جهان، انتخاب و به کار گماردن کتابداران متخصص، در زیرزمین سازمان مرکزی و زیرزمین دانشکده علوم و اتاق‌های مسجد دانشگاه صورت می‌گرفت. در راستای همین تمهیدات خود مشکوه در سال ۱۳۳۵ ش، به دیدن وزیر معارف رفت و با زحمت و به تعبیر ستوده «یک تابستان با نعلین دویدن»، توانست ستوده را از وزارت معارف جدا و به دانشگاه ببرد. همو از رئیس دانشگاه درخواست کرد ستوده را مسئول تحویل کتب اهدایی خود به دانشگاه کند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۲۳٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

حجم

۴۲۳٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان