دانلود و خرید کتاب ستون‌های فلسفه: آنچه که لازم است درباره متفکرین بزرگ بدانید جیمز مانیون ترجمه علی یزدی‌زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ستون‌های فلسفه: آنچه که لازم است درباره متفکرین بزرگ بدانید اثر جیمز مانیون

کتاب ستون‌های فلسفه: آنچه که لازم است درباره متفکرین بزرگ بدانید

معرفی کتاب ستون‌های فلسفه: آنچه که لازم است درباره متفکرین بزرگ بدانید

«ستون‌های فلسفه: آنچه که لازم است درباره متفکرین بزرگ بدانید» نوشته جیمز مانیون است. این کتاب، بزرگان فلسفه غرب را بر اساس مکاتب مهم فلسفی با رویکردی تاریخی بررسی می‌کند و سعی می‌کند تصویری کلی از فلسفه غرب را به خواننده ارائه دهد. این کتاب در ۲۵ فصل از دوران پیشاسقراطی و یونان باستان آغاز و تا رویکردهای مدرن فلسفی در غرب پیش می‌آید. ما اولین فیلسوفان رسمی جهان را پیش‌سقراطی می‌نامیم؛ آن‌ها گروهی از مردان بودند که به تدریس و تفصیر افکار خود عمدتا در آیونیه از دولت- شهرهای یونان در آغاز قرن هفتم پیش از میلاد مشغول بودند. با اینکه ممکن است بسیاری از اندیشه‌های آن‌ها به نظر خام، ابتدایی و به وضوح غلط آیند، این متفکرین به خاطر کشاندن ذهن بشر به سمت‌و‌سویی هیجان‌انگیز لیاقت اعتباری را دارند. سعی آنان علی‌رغم آن‌که محصور در سنن غنی اسطوره‌ای خود شامل انسان‌انگاری خدایان و هیولاها و داستان‌های هومر و دیگران که به طور شفاهی انتقال‌ می‌یافت بودند، پیش‌سقراطی‌ها قدم‌هایی نوزادگونه به درون قانون طبیعی برداشتند. آن‌ها کوشیدند از طریقه شیوه‌ای علمی به تفصیر امور بپردازند. پیش‌سقراطی‌ها بعضی اوقات تک عنصرگرایان خوانده‌ می‌شوند، این به این معنی است که آن‌ها به دنبال مجزا کردن یک ماده، معمولا یکی از عناصر (خاک، هوا، آتش و آب)، به‌عنوان ماده اصلی که نسبت به آن کل واقعیت قابل تنزل است بودند.

نظرات کاربران

ثریا
۱۴۰۰/۰۹/۲۰

کتابی جامع و مفید با ترجمه ای روان و گویا

tina G
۱۴۰۲/۰۱/۱۷

یه کتاب عالی در باب فلسفه از پیش سقراطی ها شروع میکنه و با ترجمه ای قابل قبول و قابل فهم پیش میره تا برسه به عصر جدید. با خوندن این کتاب علاقه مند شدم کتاب های ولتر رو هم مطالعه

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶)
هرکس خود را فیلسوف می‌خواند باید آماده باشد که به همه‌چیز شک کند،
پروا
مونتین باور داشت که حواس ما ذاتا قابل شک‌اند، از این‌رو باید به همه چیز شک کنیم. مردم مجاز به داشتن نظریات خود هستند و همه‌ی نظریات قابل قبول هستند چون ما هرگز نمی‌توانیم از حقایق مطمئن باشیم. مونتین به انقلاب علمی نیز اعتقاد چندانی نداشت. او باور داشت چنین علمی ناپایدار است و نهایتا توسط نسل بعد غصب و رد می‌شود. فلسفه‌ی مونتین نوعی «نمی‌شود همه با هم کنار بیاییم» یا شاید، صحیح‌تر است بگوییم، «دلیلی ندارد همه با هم کنار نیاییم» بود، به این دلیل که هیچ کدام از ما به‌طور قاطع نمی‌داند چه چیزی درست است. زندگی
پروا
افکار میل را می‌شود این گونه خلاصه کرد: آزادیِ فردی بسیار مهم است و دخالت دولت باید حداقل و اندک باشد.
پروا
شما حتی نمی‌توانید در یک رود دو بار قدم بگذارید. زیرا آبِ در جریان همان آبی نیست که شما تنها لحظاتی پیش انگشت پای خود را در آن فرو بردید. زندگی تسلسل بی‌پایان مرگ و زندگی و ایجاد و نابودی است.
saeed kiaee
هابز باور داشت شیوه‌ی عمل بشر در خودخواهی ریشه دارد. زرنگی در حیات فرد خودخواه و موفق شدن به بهای ضرر کردن دیگران خلاصه‌ می‌شود. حتی نوع‌دوستی یک افسانه است. هابز نوع‌دوستی، یا فلسفه‌ی نیکوکاری و کمک به همنوع، را تقبیح کرد. بنابر نظر هابز چیزی به‌عنوان عمل ناخودخواهانه وجود ندارد. نیکوکار بودن نَفْس خودتان را تغذیه‌ می‌کند. انجام اعمال نیکو جایگاه فرد در جامعه را بالا‌ می‌برد یا مانع طرد اجتماعی‌ می‌شود.
پروا
به باور افلاطون آگاهی از چهار لایه تشکیل شده است: آگاهی کسب شده از طریق تخیل، رویا و آنچه بعد‌ها ناخودآگاه خوانده شد. ادراک ما از جهان خارج. آگاهی ریاضی. آگاهی فلسفی، که تصویر تمامی آگاهی است، آگاهیِ از مطلقات و حقایق جهانی درغالب صورات فرّار.
saeed kiaee

حجم

۲۹۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۲۸ صفحه

حجم

۲۹۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۲۸ صفحه

قیمت:
۳۴,۵۰۰
تومان