دانلود و خرید کتاب گتسبی بزرگ اسکات فیتز جرالد ترجمه نیلوفر شیرازیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب گتسبی بزرگ

«خلاصه‌سازی» در سراسر جهان پیشینه‌ای بسیار طولانی دارد و مهم‌ترین آثار ادبی جهان به دست نویسندگان و پژوهشگران به صورت خلاصه، بازنویسی شده‌اند. امروز نیز در سینما، تئاتر و حتی بسترهای مختلف ادبی می‌توان ردپای تلخیص و اقتباس را به وضوح دید. اما هدف از خلاصه‌سازی چیست؟ چرا باید خلاصه خواند، در حالی‌که آثار اصلی چیره‌دست‌ترین نویسندگان جهان به راحتی قابل دسترس است؟ چرا باید به متون خلاصه و بازنویسی‌شده‌ رجوع کرد، هنگامی که لذت راستین مطالعه را می توان در قلم بزرگ‌ترین نوابغ جهان یافت؟ در میان تمام آثار ادبی تاریخ، کتاب‌هایی وجود دارند که نامشان به گوش همه‌ی ما آشناست؛ کتاب‌هایی که نه تنها در ادبیات از نقشی غیرقابل‌کتمان برخوردارند، بلکه رد پای آن‌ها در جای‌جای زندگی‌مان به چشم می‌خورد. با این حال در شلوغی و ازدحام کنونی، کم‌تر فرصتی برای مطالعه‌ی این آثار پرحجم اما ضروری دست می‌دهد. در مجموعه «خلاصه بهترین رمان‌های جهان» قصد ما این است که با بازنویسی امانت‌دارانه این کتاب‌ها، فرصتی برای مطالعه‌ی این آثار فراهم کنیم تا در مدت‌زمانی کوتاه، لذت مطالعه‌ی مهم‌ترین و زیباترین آثار ادبی جهان برای همه فراهم شود. امید داریم که مطالعه‌ی این متون کوتاه، مخاطبان را به مطالعه‌ی متن اصلی کتاب‌ها تشویق کند. *** «گتسبی بزرگ» مشهورترین اثر اسکات فیتز جرالد(۱۹۴۰-۱۸۹۶)، نویسنده آمریکایی است که اقتباس سینمایی موفقی نیز بر اساس آن انجام شده است. این کتاب درباره روابط اجتماعی و اقتصادی پنهان و زیرزمینی در دوران شکوفایی اقتصادی ایالات متحده می‌پردازد. در بخشی از خلاصه این رمان می‌خوانیم: پدرم همیشه می‌گفت: «هر وقت خواستی عیب کسی را بگیری، حواست باشد که شاید فرصت‌های تو را در زندگی نداشته است.» و این‌گونه بود که من به‌ندرت کسی را مورد قضاوت قرار می‌دادم و این خصلت پای مردم بسیاری را با خلق‌وخوهای غریب به زندگی من باز کرد. با این حال تجربیات بی‌شماری که از کشف مکنونات قلبی عجیب‌ترین انسان‌ها حاصلم شد، من را به این واداشت که برای مدارامنشی حدی قائل شوم. از شرق که بازگشتم، چنان از این تجربیات سرشار و دل‌زده بودم که تصمیم گرفتم گشت‌وگذارهای پرماجرا را کنار بگذارم و از سرک‌کشیدن به اسرار قلبی آدم‌ها دست بکشم. تنها گتسبی از عکس‌العملی که پیشه کرده ‌بودم معاف بود؛ مردی که صادقانه او را حقیر می‌شمردم، با این حال از شکوهی چشم‌گیر بهره‌مند بود. مردی با سایه‌ای سیاه که در پایان کار درست از آب درآمد.
معرفی نویسنده
عکس اسکات  فیتز جرالد
اسکات فیتز جرالد

فرانسیس اسکات کی فیتزجرالد یا همان اف اسکات فیتزجرالد که همه او را با لقب «رویاپرداز بزرگ آمریکایی» نیز می‌شناسند، متولد ۲۴ سپتامبر ۱۸۹۶ در سنت‌پاول، مینه‌سوتا است. این نویسنده آمریکایی عمر کوتاهی داشت و در ۲۱ دسامبر ۱۹۴۰ در سن ۴۴ سالگی، در لس‌آنجلسِ کالیفرنیا درگذشت.

نظرات کاربران

Bookworm
۱۳۹۶/۰۱/۱۴

خلاصه نویسی؟؟؟؟ تو مملکت ما همینجوریشم کتابها به دلخواه دوستان ناقص تحویل داده میشن چه برسه به اینکه خلاصه شن واقعاً خنده داره بهتره به جای اینکه رمانها رو قیچی کنین داستان کوتاه بذارین، اگه کسی بخواد خلاصه بخونه تا از کتاب

- بیشتر
میمْ؛ مثلِ مَنْ
۱۳۹۷/۰۲/۲۲

کتابشو یکی دو سال پیش خوندم و اصلا خوشم نیومد. بعدش که شنیدم چقدر معروفه کلی تعجب کردم. امیدوارم فرصت پیدا کنم و دوباره بخونمش تا بهتر بتونم درموردش نظر بدم.

Abolfazl
۱۳۹۶/۰۲/۲۵

اخر داستان و خوشم

Medina
۱۳۹۷/۰۶/۱۷

یک شاهکار کتاب کوچیکیه اما فوق العاده است پر از جمله های توپر حتما بخونیدش با ترجمه اقای کریم امامی توی کتابخونه ها پیدا میشه چون قدیمیه این ترجمه فیلمشم ببینید با بازی دی کاپریو

Nestor
۱۳۹۶/۰۹/۲۸

ترجمه اقای رضایی رو خوندم من. شخصیت پردازی فوق العاده ای داره توصیه میشه

Dexter
۱۳۹۶/۰۷/۰۶

از انصاف نگذریم...بعضی خلاصه ها خیلی خوبند.

مهدی
۱۳۹۶/۰۱/۰۹

جالب و خوندنی بود خلاصه ش.

نازبانو
۱۳۹۶/۰۱/۰۷

فیلمش عاااااالی، کتابشم عالی، البته خیلی وقت کتابشو خوندم

بانو🙃
۱۳۹۹/۰۱/۰۷

هروقت میخونمش بغضم میگیره از غربت گتسبی

فرزانه
۱۳۹۶/۰۷/۰۶

این کتاب فوق العاده ست.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
پدرم همیشه می‌گفت: «هر وقت خواستی عیب کسی را بگیری، حواست باشد که شاید فرصت‌های تو را در زندگی نداشته است.»
مهدی ایمنی

حجم

۳۰٫۱ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۰ صفحه

حجم

۳۰٫۱ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۰ صفحه

قیمت:
۱۳,۹۰۰
تومان