دانلود و خرید کتاب خیانت اینشتین اریک امانوئل اشمیت ترجمه شهلا حائری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خیانت اینشتین اثر اریک امانوئل اشمیت

کتاب خیانت اینشتین

معرفی کتاب خیانت اینشتین

کتاب خیانت اینشتین نوشتۀ اریک امانوئل اشمیت و ترجمۀ شهلا حائری است و نشر قطره آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب خیانت اینشتین

خیانت اینشتین نوشتۀ اریک امانوئل اشمیت سال ۲۰۱۴ منتشر شد. این اثر نمایشنامه‌ای خواندنی است که تا امروز چندین بار بر روی صحنۀ تئاتر به اجرا درآمده است. این نمایشنامه گفت‌وگو جالب و تأمل‌برانگیز میان یک دوره‌گرد فقیر و «آلبرت اینشتین»، برندۀ جایزۀ نوبل در سواحل دریاچه‌ای در نیوجرسی، در آمریکا است. «اینشتین» در این اثر نگرانی‌اش از ساخت بمب اتم توسط نازی‌ها را با این دوره‌گرد در میان می‌گذارد. او با زبانی طنز و کمدی کشمکش درونی و عذاب وجدان ناشی از نقشی که ممکن است در گسترش جنگ داشته باشد را بیان می‌کند.

نمایشنامه خیانت اینشتین تلاشی است برای واکاوی موضوعات اساسی فلسفه زندگی. در این نمایشنامه، اینشتین که مقیم آمریکا شده است نگران جنگ است و نگران اینکه آلمان‌ها موفق به ساخت بمب اتم شوند.

خواندن کتاب خیانت اینشتین را به چه کسانی پیشنهاد می‌‌کنیم

این کتاب برای علاقه‌مندان به تئاتر و نمایش کتابی جذاب و خواندنی است.

درباره اریک امانوئل اشمیت

اریک امانوئل اشمیت نویسنده، فیلسوف و نمایشنامه‌نویس فرانسوی - بلژیکی در ۲۸ مارس ۱۹۶۰ در لیون فرانسه به دنیا آمد. او در خانواده‌ای ورزشکار بزرگ شد و پس از دیدن تئاتری در نوجوانی‌اش به نوشتن علاقه‌مند شد. او تحصیلاتش را در رشتۀ فلسفه دانشگاه سوربن را تا مقطع دکترا ادامه داد و مدتی را به تدریس در مدرسه مشغول بود. او از دهۀ نود میلادی نوشتن را آغاز کرد و کتاب‌های فاخر و خواندنی منتشر کرد. او سال ۲۰۰۱ نمایشنامۀ «ابراهیم آقا و گل‌های قرآن» را منتشر کرد که بیش از دویست هزار نسخه از آن در فرانسه فروخته شد.

بخشی از کتاب خیانت اینشتین

«غروب در نیوجرسی، در کنار دریاچه.

درحالی‌که خورشید آسمان را به رنگ مسی درآورده، مردی، نشسته بر زمین، بساط غذای مختصرش را پهن می‌کند: نان، ژامبون، خیارشور.

او یک ولگرد است. با دمپایی، لباس چروک مندرس، کوله‌پشتی‌اش را روی سبزه گذاشته و به آنچه در دوردست اتفاق می‌افتد، نگاه می‌کند.

انگار آنچه می‌بیند برایش جالب است، اما از دید ما پنهان است.

هنگامی‌که سرش را به‌طرف راست می‌گرداند، اینشتین وارد می‌شود.

در این سال ۱۹۳۴ آلبرت اینشتین پنجاه و پنج سال دارد.

موهای ژولیده، پیراهن مردانهٔ گشاد، شلوار کتان، کفش بی جوراب، از نظر بدلباسی دست‌کمی از ولگرد ندارد.

از قایق بادبانی‌اش، سراپا خیس پایین آمده و خودش را کنار دریاچه می‌تکاند. لبخندی به ولگرد می‌زند و حوله‌ای را از ساک ورزشی‌اش درمی‌آورد.

اینشتین: خب؟ از نمایش حظ کردین؟

ولگرد: محشر بود. قایق بادبانی، نور خیره‌کنندهٔ روی دریاچه، خط سرعتتون روی آب... دست‌کم پنج باری فکر کردم که الانه که چپ کنین.

اینشتین: عجب! متشکرم... دست‌کم بیخود خودم رو به‌زحمت ننداختم.

ولگرد: چون از پس این کار بر می‌آین.

اینشتین: چه‌کار؟ خوابوندن بادبانم روی امواج یا برگردوندن بدنه‌ش؟

ولگرد: اینکه به ورزشی علاقه‌مند باشین که درش همون‌قدر استعداد دارین که فیل برای رقص. من اگه آن‌قدر دست‌وپاچلفتی بودم ول می‌کردم.

اینشتین: سال‌هاست دارم کشتیرانی می‌کنم.

ولگرد: عجب...

اینشتین: از اینکه چیزی در برابرم مقاومت کنه لذت می‌برم.

ولگرد: در این صورت انتخابتون درست بوده. با بادبان حوصله‌تون سر نمی‌ره.

اینشتین: شکستن امواج آسوده‌ام می‌کنه. مثل نواختن ویولن.»

معرفی نویسنده
عکس اریک امانوئل اشمیت
اریک امانوئل اشمیت

اریک امانوئل اشمیت یکی از پرخواننده‌ترین و برجسته‌ترین نویسندگان فرانسوی‌زبان در جهان به شمار می‌رود. نمایشنامه‌های متعدد او که مورد تحسین تماشاگران و منتقدان قرار گرفته‌اند، تاکنون برنده‌ی چندین جایزه مولیر و جایزه‌ی بزرگ تئاتر آکادمی فرانسه شده‌اند. کتاب‌های او اکنون به ۴۸ زبان ترجمه شده‌اند و نمایشنامه‌های او در بیش از ۵۰ کشور به طور مرتب روی صحنه اجرا می‌شوند. بر اساس آمارهای اخیر، او در حال حاضر نویسنده‌ای است که آثارش بیشترین آمار مطالعه را در مدارس و دانشگاه‌ها به دست آورده‌اند.

نظرات کاربران

بِـ✮ـیلی
۱۴۰۳/۰۱/۰۳

‌ ‌ ‌🎻✨️___ مطالعه نسخه الکتریکی ___✨️🎻 کتاب "خیانت اینشتن" اثر اریک امائول با ترجمه ی شهلا حائری! اول از همه و هرچیزی باید بگم کسانی که فیلم (اوپنهایمر) که جدیدا هم نامزد اسکار شده، رو دیدن یا علاقه به دیدنش دارند

- بیشتر
علی رضا داوری
۱۴۰۳/۰۱/۰۷

کتاب خوبیه ارزش یکبار خواندن رو داره

کاربر ۲۰۱۶۰۳۷
۱۴۰۳/۰۱/۰۴

کتاب بیان بخشی از عقاید آلبرت اینشتین هست در قالب داستان گفتگوی او با یک ولگرد ساده دل همراه با اشاراتی به برخی اتفاقات زندگی این دانشمند قبلا داستان زندگی اینشتین رو در پادکستی شنیده بودم که به فهم بهتر

- بیشتر
heli
۱۴۰۲/۱۲/۰۱

شیوا زیبا

امیرحسین ابراهیمی
۱۴۰۲/۱۱/۳۰

عالی بود. بسیار تاثیرگذار و عمیق و درخشان

Mona
۱۴۰۳/۰۱/۰۴

مکالمه های انیشتن با یه ولگرده که اولش به نظر جالب میاد ولی بعد همه حرفهاشون سیاسی میشه و در فضای جنگ جهانی. فقط کسی اگه علاقه به مکالمه سیاسی داره بخونه. ترجمه خوب

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۷)
خلاصه و فرمول زندگی من اینه: من یک فرشتهٔ آگاه و یک ابلیس ناخودآگاهم.
بِـ✮ـیلی
دو چیز بی‌نهایته: جهان هستی و حماقت بشر. تازه در مورد جهان هستی کاملاً مطمئن نیستم.
نَــسـی
اول باید احساسات ملی‌گرایی رو از بین برد، چون این مثلاً عشق به خودی‌ها منجر به نفرت از سایرین می‌شه. دوم اینکه باید جوون‌ها را متقاعد کرد که سربازی نرن. بهتر نیست که از این وقت و پول استفاده کنیم برای تربیت مغزهایی که زندگی براشون محترم و با ارزشه؟ سوم اینکه باید صنعتی که مخفیانه از ملی‌گرایی حمایت می‌کنه، نابود شه. در این مورد معتقدم که نباید نصفه‌نیمه عمل کرد. پایان کامل، خلع سلاح دائمی. باید حکومت‌ها از استقلالشون و از قدرت نظامی‌شون به نفع جامعهٔ ملل چشم‌پوشی کنن. در صورت بروز اختلاف، از حکم دادگاه بین‌المللی تبعیت کنن.
بِـ✮ـیلی
اینشتین: آدمی که با صدای یک موسیقی وحشتناک راه می‌ره و از این بابت هم خوشحاله، نزد من احترامی نداره. اشتباهی مغز به این بزرگی بهش دادن، ستون فقرات بسش بود. انسان‌ها نباید انسان‌ها را بکشن.
بِـ✮ـیلی
اینشتین: (از بیرون) مواظبش باشین. معمولاً آرومه ولی اگه غریبه‌ای نزدیک شد دندون‌هاتون رو نشون بدین و پارس کنین. ولگرد وحشت‌زده از این مسئولیت، به طرف نامه می‌خزد، انگار که نامه واقعاً انسان است
بِـ✮ـیلی
جنگ تنها راه‌حل اختلاف‌ها نیست. من مذاکره رو ترجیح می‌دم، بالا بردن اخلاقیات رو. درحالی‌که قرن‌هاست تربیت مردم رو به ارتشی‌ها سپرده‌ن. چرا دیگه. کتاب‌های درسی رو بخونین. کلی ستایش و تعریف و تمجید از مرز و بوم، از سلطنت، از ملت. تقدیر از امپراتورهای پیروز، از فرمانده‌هان زیرک، این هیولاهایی که پشت سرشون هزاران جسد به‌جا می‌ذارن. با بوق و کرنا از پیروزی‌هاشون حرف می‌زنن، درحالی‌که این پیروزی‌ها درواقع شکست بشریته.
بِـ✮ـیلی
ماجراهای عاشقانه خطرناک‌تر از جنگه. در جنگ یک‌بار کشته می‌شین، در عشق چندین بار.
yeganeh
حکومت باید خدمتگزار ما باشه نه ما برده‌ش.
Mahdi Mandegar
در همهٔ زمینه‌ها، اصول به تنهایی و بدون در نظر گرفتن عواقبشون معنی نداره. تجربه باید درستی‌شون رو محک بزنه
zeynab
اتفاقاً چیزهای احمقانه خیلی هم مهمه، برای اینکه به احتمال زیاد مردم حرف‌های احمقانه رو باور می‌کنن، تکرار می‌کنن، تا جایی که عادی بشه و حقیقت به حساب بیاد.
الناز باقرزادگان

حجم

۴۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۹۰ صفحه

حجم

۴۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۹۰ صفحه

قیمت:
۳۲,۰۰۰
تومان