دانلود و خرید کتاب اعترافات یک تبلیغاتچی دیوید اگیلوی ترجمه سعید ابراهیم پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اعترافات یک تبلیغاتچی اثر دیوید اگیلوی

کتاب اعترافات یک تبلیغاتچی

معرفی کتاب اعترافات یک تبلیغاتچی

کتاب اعترافات یک تبلیغاتچی، اثر جاودان پدر تبلیغات، دیوید اگیلوی است که با ترجمه سعید ابراهیم پور می‌خوانید. این کتاب چکیده‌ای است از سال‌ها فعالیت در عرصه تبلیغات که بر اساس تجربیات، شکست‌ها و موفقیت‌ها در کار نوشته شده است و شما را در این زمینه کاری به یک فرد خبره تبدیل می‌کند.

این اثر که اولین بار در سال ۱۹۶۲ منتشر شده است به بیش از چهارده زبان زنده دنیا ترجمه شده است و بیش از یک میلیون نسخه فروخته است.

درباره کتاب اعترافات یک تبلیغاتچی

اعترافات یک تبلیغاتچی یکی از بهترین کتاب‌هایی است که در حوزه تبلیغات می‌توانید پیدا کنید. دیوید اگیلوی که او را پدر تبلیغات جهان می‌دانند، در این اثر مجموعه‌ای از نکات آموزشی خلاقانه را گردآوری کرده است که به همه افراد کمک می‌کند تا در ابتدا دیدگاهی درست درباره تبلیغات به دست بیاورند و سپس یاد بگیرند که چگونه با کمک تبلیغات، حرفه و کسب و کار خود را رونق دهند. چرا که تبلیغات یکی از عناصر اصلی حفظ و بقای هر کسب و کاری است. به وسیله تبلیغات است که می‌توانید مشتری‌های جدید پیدا کنید، کار خود را معرفی کنید و آن را گسترش دهید؛ افزایش فروش، ارائه محصولات جدید و بهبود روند آن و جذب نیروهای مختلف، همه و همه به وسیله تبلیغات درست انجام می‌شود. 

دیوید اگیلوی که سال‌هاست در این زمینه مشغول به فعالیت است و به واسطه تبلیغاتش توانسته است خدمات، کسب و کارها، محصولات و کالاهای بسیاری را در زمره پرفروش‌ها قرار دهد، در این اثر تمام آنچه را که لازم است در این زمینه بدانید، به شما آموزش می‌دهد. 

این کتاب علاوه بر نکات آموزشی بسیار، شرحی است بر مسیری که او از زمان آغاز به کارش تا به امروز طی کرده است و مسیر موفقیت را با تمام فراز و نشیب‌هایش به شما نشان می‌دهد.

کتاب اعترافات یک تبلیغاتچی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اعترافات یک تبلیغاتچی، یک کتاب راهنمای عالی برای تمام کسانی است که دوست دارند در حرفه تبلیغات مشغول کار شوند.

درباره دیوید اگیلوی

دیوید اگیلوی، مهاجری اهل اسکاتلند بود که در سال ۱۹۴۸، درست سه سال پس از پایان جنگ جهانی دوم به آمریکا رفت و در خیابان مدیسون نیویورک مشغول به کار شد. او که در زمینه تبلیغات کار می‌کرد، بعد از گذشت مدتی کوتاه، در کارش به موفقیتی چشمگیر رسید که سبب شد لقب سلطان خیابان مدیسون را از آن خود کند. 

او پیش از این کار در پاریس، به آشپزی مشغول بود، فروشندگی می‌کرد، در زمینه خدمات اجتماعی کار کرده بود و کارهای تحقیقی انجام داده بود. همچنین مدتی مشغول نوشتن آگهی‌ها و شعارهای تبلیغاتی بود.

موسسات و آژانس‌های تبلیغاتی او در حال حاضر در سراسر جهان بیش از ۲۶۷ شعبه دارند. کتاب او، اعترافات یک تبلیغاتچی نیز، اثری الهام‌بخش است که تکنیک‌های خوبی را برای کار در زمینه تبلیغات به شما می‌آموزد. 

بخشی از کتاب اعترافات یک تبلیغاتچی

تبلیغ خوب و مناسب چگونه تبلیغی است؟

۳ دیدگاه در این مورد وجود دارد. یک دسته بر این باورند که تبلیغ خوب و مناسب آن تبلیغی است که رضایت و تأیید مشتری را به ارمغان آورد.دسته دیگر هم می‌گویند که تبلیغ خوب و مناسب فروش عالی را به ارمغان می‌آورد و در حافظه مردم و عالم تبلیغات به‌عنوان یک اثر باارزش ثبت می‌شود. من خودم بارها شده که تبلیغاتی را خلق کردم که هم فروش فوق‌العاده‌ای داشته و هم در حافظه همه به‌عنوان یک تبلیغ خارق‌العاده ثبت‌شده است اما بااین‌حال خودم جزو طرفداران دسته سوم هستند. دسته سوم بر این باورند که تبلیغی اثرگذار است که مخاطب را به فکر درباره آنچه ما می‌خواهیم وادار کند، نه اینکه جذب خود تبلیغ شود. به‌عبارت‌دیگر به‌جای اینکه بگوید: ((چه‌کار قشنگی !)) به این نتیجه برسد که: ((چه جالب من این را نمی‌دانستم!))

در همین راستا من ۸ اصل را که به‌شدت به آن پایبندم برایتان بیان می‌کنم:

۱- آن چیزی که می‌گویید مهم‌تر از نحوه بیان آن است؛ چیزی که مشتری را به خرید تشویق می‌کند محتوای تبلیغ است، نه نحوه ارائه آن. مهم‌ترین وظیفه ما این است که ببینیم در معرفی محصولمان چه چیزی را می‌توانیم بگوییم و چه قول‌هایی را می‌توانیم بدهیم. به قول دکتر جانسون روح هر تبلیغ یک وعده بزرگ است. من برای اینکه این وعده بزرگ را پیدا کنم محصول را به چند دسته از مشتریان می‌فرستم و به هر دسته یک نوعوعدهمی‌دهم و سپس از آن‌ها نظرخواهی می‌کنم و بر اساس درصد رضایت آن‌ها وعده موردنظرم را پیدا می‌کنم.

۲- اگر ایده بزرگ پشت تبلیغات شما نباشد حتماً شکست می‌خورید.

۳- اطلاعات بدهید: تبلیغاتچی‌های کمی هستند که اطلاعات کافی در اختیار مشتری قرار می‌دهند. آن‌ها این تصور اشتباه رادارند که مردم تمایلی به دانستن ریزه‌کاری‌ها ندارند. درحالی‌که بیشترین فروش‌ها در سایه همین انتقال اطلاعات به مردم رقم خورده است. هرچقدر بیشتر به مردم اطلاعات بدهید احتمال اینکه فروش شما موفق شود بیشتر است.

۴- اگر حوصله مردم را سر ببرید از شما نمی‌خرند: به‌طور متوسط در طول روز بیش از ۱۵۰۰ تبلیغ در معرض دید هر فرد قرار می‌گیرد. محتوای تبلیغ ما باید چیزی باشد که مردم را متمایل کند که آن را بخوانند.

۵- خوش‌سخن باشید، ولی نه چاپلوس: مردم‌دوست ندارند از فروشندگان بداخلاق خرید کنند پس همین اصل را در تبلیغات خود نیز رعایت کنید و سعی کنید دل او را به دست آورید و با لبخند او را به سمت خرید محصول هدایت کنید؛ و در این راه نباید چاپلوسی کنید یا او را به سخره بگیرید.

۶-همیشه از طرح‌های به‌روز استفاده کنید: باید دقیقاً مخاطبان خود را بشناسید و با نوع نگاه آن‌ها تبلیغاتتان را تهیه کنید.

۷- انتقادپذیر باشید، اما نظر خود را پیاده کنید: با دیدن بعضی از طرح‌های تبلیغاتی این حس شاید به شما دست بدهد که مجموعه‌ای از سلیقه‌های متفاوت هستند؛ اما آن تبلیغی مؤثر است که چکیده افکار یک نفر باشد؛ بنابراین برای تبلیغ هر محصول باید نظر دیگران را هم جویا شویم و خود محصول را خوب بشناسیم و سپس با توجه به تمام آنچه دریافته‌ایم تبلیغات آن را طراحی کنیم.

۸- در تبلیغاتتان حرفی را بزنید که بتوانید از آن دفاع کنید: همان‌طور که شما به همسر خود دروغ نمی‌گوید نباید به همسر دیگران دروغ بگویید. این انتظاری است که خود شما هم از بقیه دارید. تبلیغات صادقانه فروش یک محصول خوب را چند برابر می‌کند. پس اگر محصولی خوب نبود تبلیغات آن را بر عهده نگیرید.

۹- کپی نکنید: اگر یک طرح تبلیغاتی خارق‌العاده طراحی کنید مسلماً به‌سرعت افرادی پیدا می‌شوند که کار شمارا کپی کند. شما نمی‌توانید جلوی این کار را بگیرید اما اگر همواره خلاقیتتان را به کار بیندازید همیشه کیلومترها از سایرین جلوترین و بقیه به دنبال شما و در حال کپی کردن کارهای شما هستند.

نظرات کاربران

کاربر 3221241
۱۴۰۰/۰۳/۰۳

خیلی کتاب خوب ومفیدی است

hamidalinejad
۱۴۰۰/۰۸/۳۰

کتاب کوتاه و مختصر در مورد؛ ایجاد شرکت تبلیغاتی، جذب مشتری، تبلیغ تلویزیونی توضیح و ارایه پیشنهاد میکنه. اینکه برای شروع کار، غرور را کنار بگذاریم و تنها یاد بگیریم.

هانیه
۱۴۰۱/۰۱/۱۵

کتا کم حجم،روان و ساده بود.راستش یه سری تناقضات داشت ولی بازم برای شروع چیز بدی نبود.خوندنش ضرر نداره و اینکه برای کسانی که در حوزه تبلیغات اطلاعات زیادی دارند کتاب جالبی فکر نکنم باشه. برای من مفید بود.

مهراد حسن پور
۱۴۰۲/۰۵/۲۵

نظر خاصی ندارم، خیلی کوتاهه، مختصر و شاید مفید البته فقط برای کسانی که میخان محصولی رو تبلیغ کنن. در واقع اون چیزی که فکر میکردم نبود. این کتاب چیز خاصی نداره

میر هادی عطایی
۱۴۰۲/۰۲/۲۵

کتاب بیشتر درباره تبلیغات و تبلیغاتچیاس ولی میشه خیلی چیزا یاد گرفت حتی اگه کارت و حرفت تبلیغ کردن نباشه

abolfazl4001
۱۴۰۱/۰۳/۱۱

با این که خلاصه بود ولی واقعاً جذاب و کاربردی بود

hamid reza
۱۴۰۰/۰۶/۲۴

به نظرم کتاب مفید و قابر تأملی هستش البته شاید خیلی از جنبه علمی جذابیت نداشته باشه ولی ترفندهای عمومی و خوبی را به شیواای بیان میکنه که ممکنه برای خیلی‌ها کاربردی باشه متشکرم از ارائه این کتاب خوب

256
۱۴۰۰/۰۳/۰۸

نمونش ۱۰ صفحه موبایلیه!

fifi
۱۴۰۲/۱۱/۰۷

بسیار کاربردی برای کار تبلیغات با نکته های مفید و راهکارهای دقیق

readermohamad
۱۴۰۲/۰۹/۰۴

کتاب خوبی بود واسه شروع و آشنایی با تبلیغات ولی خیلی به نظرم کلی و فشرده بود

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷۹)
مدیران موفق معمولاًقصاب‌های سنگدلی هستند.
هانیه
من هم فقیر بودم و هم ثروتمند؛ اما صادقانه می‌گویم ثروتمند بودن خیلی دل‌چسب‌تر است.
eghma
- بین تیتر و متن آگهی کمی فاصله ایجاد کنید. - کلمه اول پاراگراف اول متن را با خط درشت بنویسید. این کار ۱۳ درصد خواندن متنتان را بیشتر می‌کند. - اولین پاراگرافتان را جذاب و کوتاه بنویسید. سایر پاراگراف‌ها هم تا حد امکان کوتاه باشد. - مراقب باشید اندازه حروف ریز نباشد. - برای ایجاد تنوع در بین متن از تایپ حروف درشت و ایتالیک استفاده کنید. - به‌هیچ‌وجه تیتر اصلی را بالای عکس چاپ نکنید. این کار ۱۹ درصد مخاطبان شمارا کم می‌کند.
zahra.n
به‌هیچ‌وجه تبلیغ محصولاتی که در سالیان گذشته افت فروش داشته‌اند را قبول نمی‌کنم چون یا خود محصول نامرغوب است و یا مدیریت ضعیفی دارد و این دو باعث لطمه به شرکت من می‌شوند.
هانیه
. بلندپرواز باشید، اما اجازه ندهید اطرافیانتان آن را بفهمند چون تحریک می‌شوند و در مقابلتان می‌ایستند.
نون والقلم
اگر به مشتری خدمت ویژه‌ای ارائه کنید که در جای دیگری ارائه نمی‌دهند باعث می‌شود که هرگز تو را رها نکند.
هانیه
در تبلیغاتتان حرفی را بزنید که بتوانید از آن دفاع کنید: همان‌طور که شما به همسر خود دروغ نمی‌گوید نباید به همسر دیگران دروغ بگویید. این انتظاری است که خود شما هم از بقیه دارید. تبلیغات صادقانه فروش یک محصول خوب را چند برابر می‌کند. پس اگر محصولی خوب نبود تبلیغات آن را بر عهده نگیرید.
zahra.n
بین تولیدکننده و شرکت تبلیغاتی‌اش باید رابطه‌ای صمیمانه وجود داشته باشد، در غیر این صورت نمی‌توان با آن‌ها کارکرد. ۷. از مشتریانی که فقط در زمان افت فروششان به یاد تبلیغات می‌افتند بپرهیزید چون بعدازآن که فروششان بالا رفت مجدداً شما را رها می‌کند و به دنبال فتح قله‌های بیشتر نیستند. ۸. هرگز حاضر نیستم محصولی را تبلیغ کنم که تازه از آزمایشگاه بیرون آمده و در سطح جامعه امتحانش را پس نداده است. ۹. اگر می‌خواهید سودی که کسب می‌کنید با زحمتی که می‌کشید متناسب باشد هیچ‌وقت سراغ اتحادیه‌ها نروید، چون تعداد محصولاتی که باید تحت پوشش قرار بگیرند بسیار زیاد است و سرمایه‌ای که به تبلیغ اختصاص می‌دهند بسیار ناچیز و گذشته از این باید به تک‌تک مدیران کارخانه این محصولات پاسخگو باشید.
zahra.n
به‌هیچ‌وجه تبلیغ محصولاتی که در سالیان گذشته افت فروش داشته‌اند را قبول نمی‌کنم چون یا خود محصول نامرغوب است و یا مدیریت ضعیفی دارد و این دو باعث لطمه به شرکت من می‌شوند. ۴. برای کار خودمان باید حدومرز درستی مشخص کنیم؛ یعنی باید بین ارائه خدمات و سودی که عاید ما می‌شود تناسب ایجاد کنیم که به هیچ‌کدام از طرفین لطمه نخورد. ۵. یادتان باشد کار کردن برای شرکت‌های بزرگ فرصت بزرگی محسوب نمی‌شود. افزایش فروش و بهبود عملکرد شرکت‌های ناشناخته سریع‌تر شمارا بر سر زبان‌ها می‌اندازد. ۶. بین تولیدکننده و شرکت تبلیغاتی‌اش باید رابطه‌ای صمیمانه وجود داشته باشد، در غیر این صورت نمی‌توان با آن‌ها کارکرد.
zahra.n
سومین کارم این بود که باکسانی که به خاطر نوع کارشان با تبلیغات گران بزرگ، محققان، مسئولان روابط عمومی، مدیران فنی و بازاریابان در ارتباط بودند طرح دوستی ریختم. چهارمین کارم این بود که به‌طور مداوم برای ۶۰۰ نفر از کسانی که در حوزه‌های مختلف کار می‌کردند گزارش عملکرد شرکتم را می‌فرستادم. این کارم باعث شد که همه آن‌ها در جریان موفقیت‌های من قرار بگیرند و علاقه‌مند شوند که با ما کار کنند.
zahra.n

حجم

۲۷٫۴ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۵۶ صفحه

حجم

۲۷٫۴ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۵۶ صفحه

قیمت:
۱۱,۰۰۰
۷,۷۰۰
۳۰%
تومان