دانلود و خرید کتاب بمیر و بدم! علی اکبر دهخدا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بمیر و بدم! اثر علی اکبر  دهخدا

کتاب بمیر و بدم!

گردآورنده:مجید شفیعی
انتشارات:نشر مهاجر
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب بمیر و بدم!

کتاب بمیر و بدم! نوشتۀ علی‌اکبر دهخدا با گردآوری و بازنویسی مجید شفیعی در نشر مهاجر به چاپ رسیده است. این کتاب دربردارندۀ حکایت‌های طنزآمیز از امثال و حکم دهخدا است.

درباره کتاب بمیر و بدم!

موضوع کتاب بمیر و بدم! طنز و محتوای آن حکایت‌های کهن طنزآمیز است. از زمان‌های بسیار، زبان طنز متأثر از اوضاع بد و غیرعادلانه ریشه دوانده و تبدیل به زبانی خاص و تلنگری برای بیان مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی مانند ریا، دروغ، حسد، تزویر و بی‌عدالتی شده و توانسته است تأثیر فوق‌العاده‌ای داشته باشد و تفاوت میان وضعیت را چنان‌که هست و چنان‌که باید باشد نشان دهد. مبنای کتاب حاضر، کتاب اَمثال و حِکم نوشتۀ علی‌اکبر دهخدا است. دهخدا ادیب، لغت‌شناس، سیاستمدار و شاعر سرشناس ایرانی در دورۀ قاجار و پهلوی بود. او مؤلف و بنیان‌گذار لغت‌نامۀ مشهور دهخدا و از چهره‌های مهم فرهنگ و ادب فارسی معاصر است. امثال و حکم او کتابی ۴جلدی است که بین سال‌های ۱۳۰۸ تا ۱۳۱۰ جمع‌آوری و در سال ۱۳۱۰ در تهران منتشر شد. در این مجموعه، نزدیک به ۵۰ هزار امثال و حکم (ضرب‌المثل)، کلمات قصار و ابیات متفرقه‌ جمع‌آوری و تنظیم شده است.

در کتاب بمیر و بدم! تعدادی از این حکایت‌های طنزآمیز اقتباس و بازنویسی شده‌اند. این کتاب مصور است و در پاورقی هر صفحه، واژه‌های دشوار معنی و توضیح داده شده‌اند. عنوان کتاب، یعنی بمیر و بدم! برگرفته از حکایتی است که می‌گوید در زمان‌های قدیم استاد آهنگری به شاگردش می‌گوید بیا و بدم؛ منظور دم آهنگری در کوره است. شاگرد بعد از مدتی از استاد می‌خواهد که نشسته این کار را انجام دهد و او هم اجازه می‌دهد. بعد از دقایقی که خسته شده بود از استاد می‌خواهد به پهلو بخوابد و بدمد و استادش هم اجازه می‌دهد. دقایقی بعد دوباره از استادش می‌خواهد که بخوابد و در حال خواب بدمد! استاد که می‌بیند شاگرد به‌دنبال بهانه است می‌گوید: اصلاً بمیر و بدم. این حکایت حالا تبدیل به ضرب‌المثل شده است و برای کسانی به کار می‌رود که به‌دلیل تنبلی می‌خواهند شانه از کار خالی کنند؛ اما به آن‌ها گفته می‌شود هر اتفاقی هم که بیفتد باید کار را انجام بدهی.

خواندن کتاب بمیر و بدم! را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به نوجوانان دوستدار حکایت‌های طنزآمیز پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۵۶ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۵۶ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان