دانلود و خرید کتاب ۶ مهارت برای موفقیت در فروش و کسب و کار جواد چلبی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ۶ مهارت برای موفقیت در فروش و کسب و کار اثر جواد چلبی

کتاب ۶ مهارت برای موفقیت در فروش و کسب و کار

معرفی کتاب ۶ مهارت برای موفقیت در فروش و کسب و کار

کتاب ۶ مهارت برای موفقیت در فروش و کسب و کار نوشتهٔ جواد چلبی است و انتشارات نوآوران سینا آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب ۶ مهارت برای موفقیت در فروش و کسب و کار

کتاب ۶ مهارت برای موفقیت در فروش و کسب و کار اصول اولیهٔ فروش و مهارت‌های اولیه یک ارتباط را یاد می‌دهد تا خوانندگان در طول زندگی و کسب‌وکار از آن استفاده کنند. با آموختن این مهارت‌ها نه‌تنها کسب‌وکارشان را توسعه داده، بلکه در زندگی به خواسته‌هایشان می‌رسند.

خوانندگان با خواندن این کتاب می‌توانند مهارت متقاعدکردن و اصول ارتباطی موفق را نه‌تنها در کار بلکه در ارتباط با شریک زندگی و افراد خاص زندگی خود به کار ببرند.

این کتاب کمک می‌کند تا با درک بیشتر مفاهیم و سخنان مخاطبان خود ارتباطی قوی‌تر و موفق را به دست آورند.

در کسب‌وکارهای نوپا و خانگی یا کسب‌وکارهای کوچک که تولیدی و یا کارآفرینی محسوب می‌شود خیلی از تولیدکننده‌ها و کارآفرین‌ها به دنبال کسب درآمد و یا پول هستند اما علت اصلی موفقیت در کسب‌وکارهایی که به موفقیت می‌رسند چیزی فرا تراز پول است.

بازاریابی از نظر «فیلیپ کاتلر»، استاد سرشناس و شناخته شده بین‌المللی بازاریابی چیزی فراتر از ویزیت و ارائه محصول به مشتریان است. بازاریابی برای کارآفرینان و تولیدکننده یا کسب‌وکارهای کوچک یعنی شناخت و آگاهی نسبت به جنس و محصولی که باید تولید و ارائه گردد. بازاریابی هنر درک نیازهای مشتری و ارائه راهکارهایی مناسب برای این نیازهاست. آن چیزی که باعث ماندن کسب‌وکارهای کوچک و نوپا در شرایط سخت می‌شود حمایت از سوی مصرف‌کننده است.

این کتاب راه و روش‌هایی را که به فروش بهتر و شناخت مشتری و ارتباط‌گیری‌ با او کمک می‌کند، آموزش می‌دهد.

خواندن کتاب ۶ مهارت برای موفقیت در فروش و کسب و کار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران کتاب‌های مدیریت و کسب‌وکار پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ۶ مهارت برای موفقیت در فروش و کسب و کار

«با توجه به شرایط امروزی و نام بازاریاب برای هر شنونده‌ای نمونه‌ای از انسان یا شخصی را تداعی می‌کند که برای فروش اجناس نامناسب یا فروش محصولش به شما پیله می‌کند و شما را تا سرحد عصبی شدن می‌رساند تا جنس خود را به شما بفروشد و پورسانت یا کمیسیونش را دریافت کند.

زمانی که برای این کتابم شروع به جمع‌آوری اطلاعات می‌کردم و دنبال این بودم تا بدانم چه چیزی را باید درست و مناسب تهیه و دسته‌بندی کنم از بسیاری دوستانم سؤالاتی را پرسیدم.

امروزه می‌توان با کمک برنامه‌های مجازی مثل واتس‌اپ و اینستاگرام برای نظرسنجی بین آدم‌ها زیادی استفاده کرد. سؤالی که از همکاران و کسانی که در حوزه فروش فعالیت داشتند پرسیدم به این صورت بود:

برای موفقیت درفروش به چه مهارت‌هایی نیاز داریم و چه‌کاری به شما کمک می‌کند تا جزئی فروشندگان حرفه‌ای شده و چطور می‌توانیم این مهارت‌ها را به دست آوریم؟

پاسخ به سؤالات بسیار ساده و معمولی بود و خیلی از آدم‌هایی که در حرفه بازاریابی مشغول کار بودند معمولاً به‌صورت تجربی این کار را آموخته و دنباله‌رو این مهارت بودند، بدون اینکه مهارتی را بیاموزند فقط به کار مشغول بودند؛ البته باید به شما هم این نکته را یادآور شوم که خود من هم به‌صورت اتفاقی وارد این حرفه شدم و تمام چیزهایی را که آموختم در طول مسیر بوده و ابتدای مسیر من هم یک شخص معمولی و بدون هیچ مهارتی بودم.

گروهی دیگر به‌صورت ابتدایی مهارت‌ها را آموخته بودند. این افراد به علت جلسات آموزشی که شرکت‌ها برای فروش و آشنایی بیشتر بازاریاب با اجناس و اطلاعات بازار برگزار می‌کردند به آنها کمک می‌کرد تا نکاتی را بیاموزند.

این اشخاص هم مهارت‌ها را به‌صورت اصولی و کامل یاد نگرفته بودند فقط مقداری از این مهارت را می‌دانستند و به‌گونه‌ای نبود که پایه‌گذاری و اصولی باشد و در وجودشان نهادینه‌شده باشد.

و نکته قابل‌توجه این است که فقط نزدیک ۲۰% از فروشندگانی که به سؤال پرسیده شده درست پاسخ داده بودند می‌دانستند چه مهارت‌هایی مدنظر بوده و باید آن مهارت‌ها را بیاموزند.

شاید برای بار اول که وارد این حرفه می‌شوید دلخور شده یا از این حرفه بیزار باشید و بعد از مدتی این حرفه را ترک کنید و از آن بگذرید نکته مهم اینجاست که بازاریابی و فروش را فراموش نکنید. در این شغل باید شما به نه شنیدن عادت کنید و هر بار که نه می‌شنوید تازه انگیزه بگیرید تا بیشتر و بهتر بفروشید، بیشتر تفکر کنید و بیشتر از قبل دنبال راه چاره‌ای برای فروش بیشتر باشید.

باید به این سخن توجه داشته باشید که:

«موفقیت و کسب درآمد سخت است اما بی‌پول بودن و درجا زدن از موفقیت سخت‌تر است.»

پس تا جایی که امکان دارد باید ادامه دهید حتی اگر سخت باشد و خسته شوید حق‌دارید استراحت کنید اما حق ندارید درجا بزنید یا اصلاً کنار بکشید.

بازاریاب باید ویژگی‌های متعددی داشته تا بتواند برای کسب درآمد و یا ایجاد کارآفرینی در این جامعه از آن استفاده کند.

۱-اولین و مهم‌ترین ویژگی یک بازاریاب روحیه قوی و اعتمادبه‌نفس بالاست یعنی در هر شرایطی توان ایستادگی در برابر شرایط سخت را با داشته باشد.

۲-داشتن فکر، باور مثبت و تقویت باور خود در شرایط متفاوت.

۳-برای بهتر شدن فن بیان و تا حدودی بداهه گویی در مورد برخی از شرایط نیاز به تمرین می‌باشد. حتی در مورد عوامل و مسائلی که از کار غیر مرتبط خویش است.

در بحث فروش اگر شما به‌عنوان یک بازاریاب یا فروشنده قرار است با شخصی وارد مذاکره شوید برای داشتن شرایط و تغییر حال و هوای محل باید با شخص مکالمه داشته باشید مثلاً اگر وارد مغازه یا فروشگاه شخصی شدید برای فروش حضوری همیشه ابتدای کار که نمی‌توان در مورد اجناس و کالا شروع به مکالمه کرد. گاهی نیاز است در مورد مسائل روز یا برخی از کالاها حداقل اطلاعاتی را داشته باشید تا بتواند با شخص وارد مکالمه شوید و پس از مکالمه کوتاهی با شخص در مورد اجناس خویش وارد مذاکره و معرفی اجناس خودتان شوید.

برخی از مشتریان دارای علایق متفاوتی هستند و می‌تواند این علایق باعث شود شما با او بهتر ارتباط برقرار کنید زیرا داشتن علایق یا ویژگی مشابه شما را به یکدیگر نزدیک می‌کند، مکالمه در مورد فوتبال یا گروه موردعلاقه و... یکی از کارهایی است که یکی از دوستانم برای شروع مکالمه‌اش با مشتری استفاده می‌کند.

۴-داشتن صبر و اخلاق خوب یکی دیگر از ویژگی‌های یک بازاریاب خوب است زیرا گاهی احتمال دارد خریدار با شما در مورد جنس شما و یا برخی مسائل وارد بحث جدی شده و یا از دست شما عصبی گردد. در آن زمان باید بتوانید شرایط را کنترل و در آن لحظه با مشتری مدارا کنید.

نکته مهم دیگر این است که شما وظیفه دارید مشتری بیشتری را جذب کنید تا کسب درآمد شما و فروش شما بیشتر شود. جذب مشتری خیلی باارزش تراست و حتی بعضاً سخت‌تر خواهد بود. برخورد شدید با مشتری و حذف مشتری هنر نیست نگه‌داشتن مشتری و جذب آن هنری بزرگ می‌باشد.

اگر شما نتوانید با افراد متفاوت ارتباط برقرار کنید کار برای شما سخت خواهد بود.

ضرب‌المثل چینی: «اگر نمی‌توانی لبخند بزنی فروشنده نشو.»

۵-داشتن انرژی مثبت و انرژی‌دهنده.

انسانی که مثبت فکر می‌کند و انرژی‌دهنده به دیگران است همیشه و همه‌جا هم خود حال خوبی دارد و می‌تواند حال دیگران را نیز خوب کند حتی اگر شرایط خوبی در کشور و یا جامعه برقرار نباشد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۳۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۲۳۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان