دانلود و خرید کتاب معاینه بالینی قلب و گردش خون جوزف پرلاف ترجمه محمدجعفر محمودی
کتاب معاینه بالینی قلب و گردش خون اثر جوزف پرلاف

کتاب معاینه بالینی قلب و گردش خون

معرفی کتاب معاینه بالینی قلب و گردش خون

کتاب معاینه بالینی قلب و گردش خون نوشتهٔ جوزف پرلاف و ترجمهٔ محمدجعفر محمودی و ناهید حسن پور و سحر دادخواه است و انتشارات ارجمند آن را منتشر کرده است. معاینات بالینی از ساده‌ترین نکاتی است که با پیشرفت تکنولوژی و ابزار مدرن، کمتر توسط پزشکان مورد توجه قرار می‌گیرد. دانش پزشکی به سرعت در حال نوشدن است و تنها این معاینات دارای ارزش باستانی خود هستند؛ چراکه کاربرد آنها آسان و ارزان بوده و ارتباط بالینی پزشک و بیمار را قوت می‌بخشد. در این میان معاینه سیستم قلب و عروق جایگاه ویژه‌ای دارد چراکه از سویی در بسیاری موارد وخیم‌ترین و پیچیده‌ترین بیماری‌ها را می‌توان با معاینه دقیق تشخیص داد و از سوی دیگر تصمیم‌گیری بر مبنای شواهد معاینه گاهی موارد حیاتی است.

درباره کتاب معاینه بالینی قلب و گردش خون

روش‌های پیچیده آزمایشگاهی نوین به بالینگران عصر حاضر اطلاعات قابل توجهی می‌دهند اما در عین حال ریسک کمرنگ شدن نقش معاینه بالینی که درمانگران گذشته کاملا به آن وابسته بودند و در نتیجه مهارت بیشتری برای آن داشتند را نیز افزایش می‌دهد. کمتر جایی در رشته قلب و عروق وجود دارد که علامت‌های فیزیکی راهگشا نیستند.

هدف از کتاب معاینه بالینی قلب و گردش خون در مورد معاینه قلب و گردش خون ارائه نتایجی به خواننده است که از تجربه نویسنده در به کارگیری روش‌های معمول بالینی که به خوبی روش‌های جالب آزمایشگاهی را تکمیل می‌کنند حاصل شده است. روش‌های آزمایشگاهی که مفاهیم جدید زیادی را ارائه داده‌اند و ارزش تشخیصی یافته‌های بالینی را افزایش داده‌اند. 

توصیفات اولیه یا اصلی علائم فیزیکی در اکثر موارد امکان پیشرفت چندانی در طول زمان از لحاظ دقت و شفافیت ندارند. کتاب با نزدیک کردن خواننده به تشخیص‌های گذشته محتوا را غنی‌تر می‌کند. فصل ۶ «سمع - زمان قابل شنیدار قلب» دو ویژگی جدید و شاید منحصر به فرد دارد. ابتدا علائم شنوایی که در متن توصیف شده‌اند با یافته‌های بصری - فنوکاردیوگرام، شرح داده شده‌اند. این یافته‌های بصری برای مدت‌های مدیدی به عنوان روش اساسی برای این علائم و برای آموزش استفاده می‌شده‌اند. این کتاب آخرین کتابی است که شامل فنوکاردیوگرام است چرا که این دستگاه‌ها دیگر تولید نمی‌شوند. ویژگی منحصر به فرد دیگر فصل ۶ وب‌سایتی است که به قسمت‌های سمعی بصری اختصاص دارد و به خواننده کمک می‌کند تا آنچه با استنسکوپ شنیده می‌شود و در متن شرح داده شده را به همراه فنوکاردیوگرامش بشنود و ببیند.

خواندن کتاب معاینه بالینی قلب و گردش خون را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

معاینه بالینی قلب و گردش خون نوشتهٔ جوزف ک. پرلاف، استاد معاینه فیزیکی قلب و عروق در این عصر، جواهری واقعی است. این امر خصوصاً زمانی که معاینه فیزیکی در آموزش و بالین به اندازه کافی اهمیت داده نشده و بسیاری از دانشجویان یافته‌های فیزیکی را به طور مناسب تفسیر و استخراج نمی‌کنند، بسیار حائز اهمیت است. مطالعه این کتاب برای تمامی کسانی که در بالین یا در حوزه آموزش کاردیولوژی بالینی قرار دارند، ضروری است.

بخشی از کتاب معاینه بالینی قلب و گردش خون

«معاینه فیزیکی سیستم قلبی عروقی، نه تنها شامل معاینه قلب و گردش خون است بلکه معاینه علائم بالینی مربوط به بیماری‌های غیر قلبی را نیز شامل می‌شود. معاینه قلب و گردش خون عبارت است از:

۱) ظاهر فیزیکی (مشاهده) ۲) نبض شریانی ۳) معاینه ورید ژوگولار و وریدهای محیطی ۴) محل و حرکات قلب: دق، لمس و مشاهده جلوی قفسه صدری و ۵) سمع. معاینه سینه (قفسه صدری و ریه‌ها) و شکم در بسیاری از اوقات نشان‌دهنده علائمی است که در ارتباط یا ثانویه به بیماری قلبی عروقی است. معمولا در نوزادان، کودکان و افراد جوان بیماری‌های قلبی عروقی مشاهده می‌شوند که ممکن است از جهات دیگر سالم باشند. با افزایش سن بیماری‌های غیر قلبی افزایش می‌یابد که می‌توانند علائم بیماری قلبی را تغییر دهند.

ارزیابی نظامند هر کدام از علائم فیزیکی با کنار هم قرار دادن مرحله به مرحله اطلاعات به دست آمده امکان‌پذیر می‌باشد بدیهی است که تأکید بیشتر بر ارتباط اجزاء به یک کل است که در حالت ایده‌آل تصویری هماهنگ و بدون تناقض به دست می‌دهد و نه مجموعه‌ای از مشاهده بدون ارتباط قوی. بیشترین اطلاعات را باید از هر علامت فیزیکی استنتاج کرد و در عین حال می‌بایستی اطلاعات هر علامت فیزیکی را به دیگری ارتباط داد. در هیچ ارگان بدن ارتباطی که قلب بین علائم، ساختار و کارکرد خود نشان می‌دهد را نمی‌بینیم. شاخص‌های آزمایشگاهی آناتومی و فیزیولوژی قلب و عروق نیز این علائم را معتبر می‌داند. در نتیجه می‌توان استنباط تقریباً دقیقی از پاتوفیزیولوژی قلب داشت. هنگامی که اطلاعات دقیق و کاربردی تنها با حواس پنجگانه و بدون استفاده از گوشی پزشکی، چراغ قوه جیبی، فشارسنج، و افتالموسکوپ به دست می‌آیند. احساس خرسندی، رضایتمندی و اعتماد به نفس و امنیت را به ارمغان می‌آورند.»

دیوان رهی معیری
نرگس علی مردانی
دستان‌نامه پارسی؛ شرح امثال و حکم، کنایات اصطلاحات و داستان‌های امثال فارسی (جلد اول)
محمد رستمی
نیلوفرهای بنفش
راضیه قبادی
دیوان حیران دنبلی
روح‌انگیز کراچی
ماجراهای هاپو، لانه چند طبقه
گریگور آستیر
کلاهی برای موهای قرمز
سارا محمدی
مکتب تفسیری صدرالمتالهین
علی نصیری
لولا کارلایل همه چیز را آشکار می‌کند
ریچل گیبسون
رینولوژی 2 در گوش و حلق و بینی و جراحی سروگردن
فاطمه شجاع صفت
شناخت پرندگان خانگی
بابک وجدان‌خوش
دربار درخشان (کتاب سوم؛ دریای زمردین)
ریچل مید
نگرانی درمانی (فارسی - انگلیسی)
دنیل گریپو
فریاد آزادی
بیار روفایل
زبرالحدید ۱۰ (سید محمدباقر صدر)
گروه مترجمان الهدی
چگونگی و چرایی نهضت امام حسین (ع)
سیدعلی گرامیان
ترجمه عرایس البیان فی حقایق القرآن (جلد سوم)
روزبهان بقلی شیرازی
ما و را؛ سلسه جنایت‌های بین کهکشانی
محمدرضا ایدرم
نورگیر
دیوید هر
باشگاه مغز (۱)
حامد اختیاری
عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست
مگان دیواین
هنر ظریف بیخیالی
مارک منسون
دوپامین، مولکولی با خواص شگفت‌انگیز
محمداسماعیل فلزی
۲۳ راه برای غلبه بر تنبلی (خلاصه کتاب)
اس. جی. اسکات
شیوه‌ی چوپان
کوین لمن
آیین دوست‌یابی
دیل کارنگی
تمرین نیروی حال
فاطمه مشایخی
شفای زندگی
لوئیز ال. هی
آموزش جنسی برای زوج‌های جوان
چارلز ماهان
ترک آسان سیگار به روش آلن کار
آلن کار
آداب معاشرت
آزاده بهرامجی
زمین، زمان، انسان
مزدافر مؤمنی
قانون چاقی
جیسون فانگ
بدن هرگز دروغ نمی‌گوید
آلیس میلر
۱۰ راهکار غلبه بر استرس
ال.جان ماسون
کتاب کوچک هوگا
مایک وایکینگ
دستورالعمل عمومی پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونای جدید (کوئید۱۹)
جانگ ونگ هونگ
آسان ترین روش ترک سیگار
آل‍ن‌ ک‍ار
همسر من
عفت‌السادات مرقاتی خویی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

حجم

۳٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان