دانلود و خرید کتاب فاجعه در دبیرستان میدل تاون تاد استراسر ترجمه ناصر زاهدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فاجعه در دبیرستان میدل تاون اثر تاد استراسر

کتاب فاجعه در دبیرستان میدل تاون

نویسنده:تاد استراسر
انتشارات:نشر افق
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب فاجعه در دبیرستان میدل تاون

کتاب «فاجعه در دبیرستان میدل تاون» نوشتۀ تاد استراسر و ترجمۀ ناصر زاهدی است و نشر افق آن را منتشر کرده است. فاجعه در دبیرستان میدل تاون داستانی واقعی دربارۀ قتل در دبیرستان است.

درباره کتاب فاجعه در دبیرستان میدل تاون

داستان فاجعه در دبیرستان میدل تاون ابتدا با معرفی گری سرل توسط، مادر، دوستان، و معلمانش آغاز می شود، هرکدام تک‌به‌تک نظرشان را دربارۀ او می‌گویند. دربارۀ پسری که روز جمعه، ۲۷ فوریه، حدود ساعت ۱۰ شب در سالن ورزش دبیرستان میدل‌تاون، در اثر برخورد گلوله‌ای با سرش که نیمهٔ چپ جمجمه‌اش را خرد کرد، جان خود را از دست داد.

فاجعه در دبیرستان میدل تاون بر اساس یک اتفاق واقعی نوشته شده است. ۲ دانش‌آموز به نام‌های گری و برندن چندین بار مورد آزار هم مدرسه‌ای هایشان قرار گرفته‌اند، تحقیر،‌خشونت و آزاری که آن‌ها می‌دیدیند باعث شد نقشه ای بکشند تا از آن‌ها انتقام بگیرند. این رمان نشان می دهد که گاهی هم قربانیان هستند که فاجعه می‌آفرینند چون آزار و اذیت ظالمان آن ها را خسته و سردرگم می‌کند. این است که به فکر انتقام می‌افتند. فاجعه در دبیرستان میدل تاون دربارۀ انتقام است.

تاد استراسر با نوشتن داستان فاجعه در دبیرستان میدل تاون نشان می‌دهد که چطور خشم می‌تواند آرام ریشه بدواند و منجر به اتفاقی هولناک و جبران‌ناپذیر شود. آزادی و دسترسی آسان به اسلحه از یک سو، عدم آگاهی مسئولان و معلمان از سوی دیگر و همچنین خشونتی که بین بسیاری از نوجوانان به چشم می‌خورد و هر بار حادثه‌ای می‌آفریند باعث شده است که نویسنده به سراغ چنین داستان واقعی و تلخی برود. کتاب فاجعه در دبیرستان میدل تاون در سال ۲۰۰۲ برندۀ جایزۀ شارلوت شد در سال ۲۰۰۱ جایزۀ کتاب نوجوانان رود آیلند را دریافت کرد.

ایالات متحدهٔ آمریکا یکی از مسلح‌ترین کشورهای صنعتی است. حتی باوجود قوانین سخت‌گیرانه، هر نوع اسلحه‌ای را به‌راحتی در این کشور می‌توان خرید، آن هم به قیمتی بسیار ارزان. به همین دلیل طبق آمار، تعداد جوانان و نوجوانانی که در ایالات متحدهٔ آمریکا به‌وسیلهٔ اسلحهٔ گرم کشته می‌شوند، زیاد است. داستان غم‌انگیز و تلخ قتل دانش‌آموزان، فقط در ایالات متحده وجود ندارد، بلکه در ژاپن، انگلستان و آلمان هم خشونت نوجوانان واقعیت تلخی است که باید موردتوجه قرار بگیرد.

 خواندن کتاب فاجعه در دبیرستان میدل تاون را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به ادبیات داستانی، دوستداران رمان‌، نوجوانان و همچنین مدیران و معلمان دبیرستان‌ها پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب فاجعه در دبیرستان میدل تاون

«خیلی از نوجوان‌ها بازی کامپیوتری می‌کنند، ولی گری جور دیگری بود. او همیشه جلوی کامپیوتر نشسته بود. وقتی با تلفن صحبت می‌کرد، انگار حضور نداشت، می‌فهمیدم توی اینترنت است. او جور غریبی حرف می‌زد. با مکث‌های کوتاه. از گوشی تلفن هم می‌شد صدای تایپ‌کردنش را شنید. انگار هر دو کار را هم‌زمان انجام می‌داد. یک‌بار به دیدنش رفتم و او را موقع این کار دیدم. سه صفحهٔ گفت‌وگوی اینترنتی را باز می‌کرد و در هرکدام با یک نفر صحبت می‌کرد و تازه موقع این کار به تلفن هم جواب می‌داد. آن‌وقت برایم روشن شد وقتی با او تلفنی صحبت می‌کردم، او هم‌زمان دوتا کار نمی‌کرد، بلکه چهارتا کار انجام می‌داد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

حجم

۱۱۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان