دانلود و خرید کتاب چگونگی کنترل هیجان ها جنیفر اسمیت ترجمه مهرناز شهرآرای
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چگونگی کنترل هیجان ها اثر جنیفر اسمیت

کتاب چگونگی کنترل هیجان ها

معرفی کتاب چگونگی کنترل هیجان ها

کتاب چگونگی کنترل هیجان ها نوشتهٔ جنیفر اسمیت و ترجمهٔ مهرناز شهرآرای است و نشر برگ و باد آن را منتشر کرده است. راهکارهای موثر برای حفظ آرامش در این کتاب آمده است.

درباره کتاب چگونگی کنترل هیجان ها

آیا تا به حال دربارهٔ هیجان‌‌های مثبت و منفی خود و تأثیر آن‌ها بر زندگی شخصی، خانوادگی و شغلی خود فکر کرده‌اید؟

آیا بارها به خود گفته‌اید که برای کنترل و مدیریت آن‌ها، باید راهکارهای مؤثرتری را یاد بگیرم تا بتوانم آرامش خود را حفظ کنم.

مطمئناً می‌دانید که رشته‌های متفاوت علمی و فلسفی طی سال ها، هیجان‌های انسان را بررسی کرده و ضمن شناسایی و طبقه‌بندی آن‌ها، پژوهش‌های بسیاری را دربارهٔ تأثیرات مثبت و منفی آن‌ها بر زندگی ما انجام داده‌اند. 

ولی هدف کتاب چگونگی کنترل هیجان ها طرح مباحث علمی و یا فلسفی دربارهٔ هیجان‌ها، تقسیم‌بندی آن‌ها و ذکر پشتوانه‌های پژوهشی فراسوی آن‌ها نیست.

نویسنده کتاب، خانم جنیفر اسمیت که دارای لیسانس روانشناسی تربیتی و صاحب بیش از ۷۹ اثر دربارهٔ موضوع‌های مختلف است، نه‌تنها به عنوان یک روان‌شناس، بلکه به عنوان فردی که خود با این هیجان‌ها روبه‌رو بوده و آسیب‌های ناشی از آن را در زندگی فردی، خانوادگی و شغلی خود تجربه کرده است، این کتاب را صرفاً بر اساس تجربهٔ شخصی خود به زبان ساده نوشته است.

نویسنده در بیان هدف خود از نگارش این کتاب می نویسد: «من نمی‌خواستم که دیگران نیز همان اشتباه‌های مرا در زندگی خود مرتکب شوند. می‌خواستم آن‌ها، پیش از آنکه در همان موقعیت من قرار گیرند، بدانند چگونه هیجا‌ن‌های خود را کنترل کنند.» هدف اصلی نویسنده آن است که خواننده‌های علاقه‌مند، به دانش و مهارتی مجهز شوند که بدانند چگونه هیجان‌های منفی و مثبت خود را به درستی شناسایی، کنترل و مدیریت کنند و به آرامش و سلامت جسمانی و روانی دست یابند.

در فصل اول، نویسنده به چند هیجان مثبت و منفی که روزانه در زندگی خود با آن ها روبه‌رو می‌شویم، اشاره می‌کند و سپس در ده بخش کتاب، به تفصیل آن ها را مورد بررسی دقیق قرار می‌دهد.

در فصل دوم، نویسنده به این سوال که چرا باید هیجان‌هایمان را کنترل، مدیریت، کتمان یا پنهان کنیم، می‌پردازد. به نظر اسمیت برای درست تصمیم گرفتن، برای آسیب‌نزدن به افراد پیرامونمان، برای خوشحال بودن در زندگی و برای سرکوب نکردن هیجان‌ها، باید یاد بگیریم که چگونه هیجان‌های خود را کنترل و به درستی مدیریت کنیم.

در فصل سوم، که یکی از مفیدترین فصل‌های این کتاب است چگونگی کنترل هیجان‌ها بررسی شده است.

نویسنده سپس در ده بخش جداگانه، به بحث دربارهٔ عصبانیت، ناکامی، غمگینی، اضطراب، خوشحالی، حسادت، رنجش، نفرت، تحقیر و بیزاری، استرس، ترس، اضطراب و آشفتگی پرداخته است.

خواندن کتاب چگونگی کنترل هیجان ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب که با زبانی ساده، روشن و جالب نوشته شده است، برای تمام خواننده‌های محترمی که مایلند به شناسایی دقیق هیجان‌های خود بپردازند و ضمن ریشه‌یابی آن‌ها، راهکارهای مؤثر در کنترل و مدیریت آن را به خوبی درک کنند و آرامش و سلامت جسمی و روانی خود را تضمین کنند، بسیار جذاب و مفید است.

بخشی از کتاب چگونگی کنترل هیجان ها

«در هر ثانیه از زندگی، هیجان‌های متعدد و گوناگونی را تجربه می‌کنیم. یک انسان عادی فقط «خوشحال» یا «غمگین» نیست، بلکه مملو از ترکیب‌های منحصر به فردی از هیجان‌ها و احساس‌ها در هر لحظه از زندگی‌اش است.

به طور طبیعی، ما فقط هیجان‌های عادی را در زندگی تشخیص می‌دهیم. می‌گوییم به دلیل عوامل منفی و مثبتی که برایمان اتفاق می‌افتد «دلمان شکسته است» یا «بیش از حد شادیم». ولی در واقع، هیجانات خیلی عمیق‌تر از این هستند. ما فقط می‌توانیم تعداد کمی از هیجان‌هایی را که در طول روز احساس می‌کنیم، تشخیص دهیم، در حالی که از آنچه در درون ما می‌گذرد، کاملاً ناآگاهیم.

برخی اوقات، بدون اینکه بدانیم چه چیزی را واقعاً تجربه کرده‌ایم، درمی‌یابیم که به وسیله هیجان‌هایمان به شدت از پا درآمده‌ایم. در مواقع دیگر، می‌توانیم این هیجان‌ها را به درستی تشخیص دهیم، چون برایمان آشنا و قابل مدیریتند.

رشته‌های متفاوتِ علمی، پیوسته هیجان‌های انسان را مورد بررسی و آزمون قرار داده‌اند مثل روان‌شناسی، علوم اعصاب وجامعه‌شناسی.

تحقیقات مختلف به وسیلهٔ دانشمندان گوناگون، هیجان‌های انسان را به تعدادی از گروه‌ها و طبقه‌بندی‌ها تقسیم کرده‌اند، ولی معمولاً اساس یکسانی را به کار برده‌اند.

روانشناسی به نام رابرت پلات چیک، در سال ۲۰۱۷، تمام هیجانات ما را در شش نوع اولیه طبقه‌بندی کرد: شادکامی، ترس، غمگینی، نفرت، عصبانیت و تعجب. برخی پژوهشگران دیگر نیز در انسان، هفت هیجان جهان شمول را مطرح کرده‌اند.

آیا می‌دانید فیلسوف یونانی ارسطو، نظریه‌ای دربارهٔ هیجان‌های انسان داشته است؟ براساس کتاب او «فن خطابه»، هیجان‌های اولیه عبارتنداز: عصبانیت، دوستی، ترس، شرمساری، مهربانی، ترحم، رنجش، حسادت و عشق.

بنیانگذار «نظریهٔ تحول» چارلز داروین نیز دربارهٔ هیجان‌های گوناگون انسان نظریه خود را داشت. او دربارهٔ هیجان‌های بسیار از جمله رنج، اضطراب، سوگ، ایثار، تنفر، غرور، شگفتی، ترس، شرمساری، کمرویی، توجه به خود، تحقیر، تأمل، شادمانی و اراده صحبت کرد.

همگی این پژوهشگران چند جنبهٔ مشترک داشته‌اند. این آزمایش‌ها توانسته است، چند نوع هیجان‌های احساس شده را با هم ترکیب نمایند و آن‌ها را تحت عنوان‌های مشترک مدیریت کنند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۸۳٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۰ صفحه

حجم

۱۸۳٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۰ صفحه

قیمت:
۲۸,۰۰۰
تومان