دانلود و خرید کتاب رابطه زناشویی بدون اضطراب جنیفر اسمیت ترجمه ویدا حسینی فرد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رابطه زناشویی بدون اضطراب اثر جنیفر اسمیت

کتاب رابطه زناشویی بدون اضطراب

نویسنده:جنیفر اسمیت
ویراستار:مهدی عابد
انتشارات:نشر برگ و باد
امتیاز:
۳.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب رابطه زناشویی بدون اضطراب

کتاب رابطه زناشویی بدون اضطراب نوشتهٔ جنیفر اسمیت و ترجمهٔ ویدا حسینی فرد و ویراستهٔ مهدی عابد است و نشر برگ و باد آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب رابطه زناشویی بدون اضطراب

آیا همواره نگران این هستید که همسرتان از صمیم قلب دوستتان دارد یا خیر؟ آیا وقتتان را با این فکر وسواس‌گونه سپری می‌کنید که همسرتان چیزی را از شما پنهان می‌کند؟ آیا در گذشته برای حفظ روابط خود برای طولانی مدت مشکل داشته‌اید؟

اگر اینطور است پس احتمالاً شما دچار اضطراب رابطه هستید. حقیقت این است که همه در مقطعی از زندگی‌شان، اضطراب را تجربه می‌کنند. این یک احساس کاملاً طبیعی است. اما اگر مداوم اتفاق بیفتد، ممکن است شما را دچار مشکل کند.

هیچ کس دلش نمی‌خواهد تمام وقتش صرف نگرانی از خاتمه یافتن رابطه‌اش شود و خبر خوب این است که اصلاً نیازی نیست نگران باشید.

در کتاب رابطه زناشویی بدون اضطراب همه چیز راجع‌به اضطراب رابطه و نحوهٔ به‌دست‌گرفتن کنترل آن را خواهید آموخت. یاد خواهید گرفت چگونه آن را شناسایی کنید و چطور افکار غیرمنطقی را به افکار مثبت تغییر بدهید. از همه مهم‌تر، می‌خواهیم بررسی کنیم راهکار حل اختلاف و نزاع در رابطه چیست، اگر دچار ترس از رهاشدگی هستید، چه کار کنید و چگونه همسرتان را که از اضطراب رابطه رنج می‌برد حمایت کنید.

هنگامی که مطالعهٔ این کتاب را به آخر برسانید، آمادهٔ غلبه بر اضطراب رابطه خواهید بود و می‌توانید روی ایجاد رابطه‌ای که همیشه دلتان می‌خواست، تمرکز کنید.

خواندن کتاب رابطه زناشویی بدون اضطراب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که ترس از تمام‌شدن رابطهٔ زناشویی‌شان دارند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب رابطه زناشویی بدون اضطراب

«چند نشانه وجود دارد که نشان می‌دهد در رابطهٔ زناشویی خود دچار اضطراب هستید. آیا همواره تصور می‌کنید همه چیز در ازدواجتان خراب خواهد شد؟ هنگامی که پای ازدواج در میان است، اگر نگرشی منفی داشته باشید، از اضطراب رنج خواهید برد. چون همیشه بر اتفاقات منفی که ممکن است رخ دهد، متمرکز هستید، نمی‌توانید روی رویدادهای مثبت و خوبی که در جریان است، تمرکز کنید. تمام چیزی که در این موقعیت خواهید دید، نکات منفی است.

آیا شما برای حضور فعال داشتن در ازدواج مشکل دارید؟ اگر تمرکز بر اتفاقاتی که در حال حاضر در زندگی در جریان است برایتان مشکل است، این ممکن است دلیل اضطراب شما باشد. بسیاری از افراد آنقدر بر اتفاقاتی که در گذشته رخ داده است یا حتی اتفاقاتی که در نامزدی قبلی‌شان رخ داده است، متمرکز هستند که برایشان غیرممکن است بتوانند در حال و ازدواج فعلی خود حضور جسمی و ذهنی داشته باشند.

واگویه‌های منفی دلیل دیگری از وجود اضطراب در رابطه هستند. معمولاً واژگانی که بلندبلند به خودتان می‌گویید در ازدواج مسأله‌ساز نیستند بلکه واژگانی که در سکوت و مدام با خودتان تکرار می‌کنید، دردسر درست می‌کنند. واگویه‌های منفی قدرت نابود کردن ازدواج و فرد را دارند.

افرادی که همیشه خودشان و توانایی‌هایشان را زیر سوال می‌برند، اغلب با اضطراب رابطه دست و پنجه نرم می‌کنند. هر انسانی مهارت‌ها و استعدادهایی دارد که منحصربه‌فرد است، اما زیر سوال بردن این مهارت‌ها و استعدادها می‌تواند به این منتهی شود که فرد همه چیز را دربارهٔ خودش زیر سوال ببرد. این امر نشانهٔ کمبود اعتمادبه‌نفس است.

وقتی فرد قادر نیست با خیال راحت سفرهٔ دلش را برای همسرش بگشاید و همه چیز از جمله نقاط ضعفش را نشان بدهد، این موضوع می‌تواند موجب اضطراب زیادی در رابطه شود. بیشتر وقت‌ها، هنگامی که یک نفر به طور کامل نسبت به رابطه و طرف مقابل راحت نیست، دیگری هم نخواهد بود. این موضوع باعث می‌شود هر دو نفر از احساس یکدیگر ناآگاه بمانند. ناتوانی در ابراز تمام احساسات اعم از خوب و بد ممکن است به خاطر ترس از خجالت‌زده شدن یا پس‌زده شدن باشد.

بسیاری از افرادی که دچار اضطراب رابطه هستند، مدام درگیر تجزیه و تحلیل افراطی همه چیز هستند. آنها این توانایی را ندارند تا دست از تحلیل افراطیِ هر اتفاقی که در رابطه می‌افتد بردارند. ما این توانایی شگفت‌انگیز را داریم تا در مورد هر چیزی تامل کنیم، این کار کمکمان می‌کند بفهمیم چه چیزی واقعی یا خیالی است.

مشکل وقتی بروز می‌کند که این راهکار را برای یافتن پاسخ به کار می‌برید اما هیچ وقت از آن پاسخ‌ها راضی نیستید. این امر موجب می‌شود دوباره تحلیل را در پیش بگیرید و این بار یک داستان خیالی بسازید و باور کنید که واقعی است.

ما این کار را می‌کنیم چون سعی داریم از شکست و دردی که ممکن است از رابطه‌مان ناشی شود جلوگیری کنیم. کاملاً طبیعی است که نخواهیم در رابطه آسیب ببینیم اما نمی‌توانید نسبت به اتفاقاتی که ممکن است بیفتد وسواس به خرج بدهید و در نتیجه خودتان را آزار بدهید. زیرا حتی اگر همه چیز عالی باشد، این احتمال وجود دارد که به دلیل بیش از حد فکر کردن به همه چیز، اوضاع را دگرگون کنید.

کسانی که هیچ وقت در یک رابطهٔ جدی نبوده‌اند، احتمالاً احساس می‌کنند نیازی نیست دربارهٔ اضطراب رابطه نگران باشند. اما شاید آنها از بودن در رابطه‌ای که حتی کمی جدی است بیش از حد می‌ترسند.

فرقی نمی‌کند چه مدت با یک نفر نامزد بوده‌اید، ممکن است هفته‌ها یا سال‌ها از زمانی که او تعهد ازدواج در رابطه را مطرح کرده است بگذرد اما شما حتی نمی‌خواهید فکرش را بکنید. افراد زیادی وجود دارند که می‌گویند: «من هیچ وقت ازدواج نخواهم کرد» یا «ما قرار نیست زیر یک سقف زندگی کنیم». حتی اگر عاشق طرف مقابل باشید غیرممکن است بخواهید نسبت به آن رابطه متعهد شوید.

معمولاً، دلیلش این است که می‌دانید اگر به فردی که با او رابطه دارید متعهد نباشید، آسیب هم نخواهید دید. اتفاقی که در واقع روی می‌دهد این است که به رابطه با آن فرد متعهد نمی‌شوید چون می‌ترسید کس دیگری را پیدا کند و برود و در نهایت آسیب ببینید.

بدخلقی با همسر هم بخشی از اضطراب رابطه است. دلیل عصبانیت دائمی از دست او این است که ذهنتان لحظه‌ای از تمام افکار منفی نسبت به رابطه آسوده‌تان نمی‌گذارد. همواره نگران این هستید که آیا دوستتان دارد؟ آیا می‌خواهد با شما باشد؟ آیا از شما سوءاستفاده می‌کند؟ یا در حال خیانت است؟

به عبارت دیگر، به خاطر افکاری که دربارهٔ رابطه دارید به شدت از لحاظ ذهنی خسته می‌شوید و شروع به فریاد زدن و متهم کردن همسرتان به کارهایی می‌کنید که احتمالاً مرتکب نشده است.

دلیل آخری که بسیاری از مردم از اضطراب در رابطه رنج می‌برند این است که مطمئن نیستند چه می‌خواهند یا چه نیازی دارند. اغلب، ما به خودمان می‌گوییم چیزی نیاز داریم یا می‌خواهیم اما همیشه با خودمان صادق نیستیم. گاهی افراد به خودشان می‌گویند چیزی می‌خواهند اما در واقع چیز دیگری نیاز دارند. یا به خودشان می‌گویند «باید» با یک فرد در رابطه باشند، به این امید که آن رابطه با گذر زمان و زندگی با هم بهبود خواهد یافت، در حالی که «نباید» اصلاً با آن فرد باشند.

اضطراب در رابطه باعث می‌شود اعتقاد پیدا کنید که همه چیز در رابطه باید عالی و بی‌نقص باشد. وقتی انتظار دارید همه چیز در رابطه عالی باشد، واقع‌بین نیستید. اما به دلیل اضطراب در رابطه به محض اینکه اتفاقی بیفتد که از نظر شما مطلوب نیست، احساس می‌کنید رابطه در خطر است یا همسرتان قصد قطع رابطه و ترک کردن شما را دارد.

آیا احساس می‌کنید یکی از این موارد در مورد شما صحت دارد؟ اگر بله، احتمالاً شما دچار اضطراب در رابطه هستید. خبر خوب این است که تنها و بی‌یاور نیستید و در ادامهٔ این کتاب، قرار است یاد بگیرید چگونه با اضطراب در رابطه‌تان کنار بیایید و آن را مدیریت کنید.»

تاریخ انقلاب اسلامی در اردبیل
علی درازی
تصویرگری کتاب کودک
مارتین سالزبری
اثر بخشی عشق
موسی زمان‌زاده‌دربان
چهار فصل عاشقی وی وال دی
احد حاجی علیپور
روبی و دنیای تاریکی
پروین ترکمان دره‌میانه
کارآفرینی بین المللی
مهران رضوانی
مکتب تفسیری صدرالمتالهین
علی نصیری
جامعه شناسی شهری ایران
فرشاد قهرمانی
رابطه طبیعت با هنر در ایران باستان و چین
پریسا شهبنده
مهارت های ارتباطی کلاس
نازیلا خطیب زنجانی
بلوریانی؛ بارلعام و یوسافات
جلیل نوروزی
حسابداری مدیریت (پیشرفته)
سیدمحمدرضا طباطبایی
بزرگ علوی
محمد بهارلو
مثنوی ۱؛ (نظم ۴ بخش ۱)
توفیق هاشم‌پور سبحانی
الدائرة العجیبة
فریال خلف
اتولاین به مدرسه می رود
کریس ریدل
به دیگران کمک کنیم
انتشارات کوایکسوت
پسماندهای خطرناک
رضا شریفیان‌عطار
پشت چهره‌‌ی بزک‌کرده
اندیشکده برهان
زنان زیرک؛ چرا مردان عاشق زنان زیرک می‌شوند؟
شری آرگو
قورباغه ات را قورت بده!
برایان تریسی
۵ زبان عشق
گری چاپمن
محکم در آغوشم بگیر
سمانه پرهیزکاری
نحوه گفتگو و ارتباط کلامی با همسر
لورا دویل
هنر ظریف بیخیالی
مارک منسون
۵۰ باید و نباید در زندگی زناشویی
فرهنگ هلاکویی
۲۳ راه برای غلبه بر تنبلی (خلاصه کتاب)
اس. جی. اسکات
اشتباهات یک زن؛ جلد اول
ام. سوسا
مردان مریخی و زنان ونوسی
جان گری
رازهایی درباره مردان
باربارا دی‌آنجلیس
کلبه‌ی آرامش؛ دخترانه
امیر حسین بانکی‌پورفرد
راهنمای مردان برای شناخت زنان
جان گاتمن
روابط متکامل زن و مرد
علی صفایی حائری
ازدواج (کتاب اول)
حمید حبشی
آنچه در مدرسه یاد نگرفته‌اید
آلن دوباتن
کتابی که آرزو می‌‌‌‌کنید والدینتان خوانده بودند
فلیپا پری
زندگی مشترک
محسن عباسی ولدی
زنان زیرک
شری آرگو
آموزش جنسی برای زوج‌های جوان
چارلز ماهان

نظرات کاربران

saharss
۱۴۰۲/۰۷/۱۷

واقعا تو این لحظه به این کتاب نیاز داشتم ، برای کسانیکه که اضطراب فراگیر دارند و در رابطه کنترلگر و حسود هستند توصیه میشه ، تنها ضعفی که میتونم بگم اینه که در اخر راهکار خیلی مختصری به فرد

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۷٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۵۶ صفحه

حجم

۳۷٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۵۶ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان