دانلود و خرید کتاب مهارت های زندگی مهدی عرب کلمری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مهارت های زندگی اثر مهدی عرب کلمری

کتاب مهارت های زندگی

معرفی کتاب مهارت های زندگی

کتاب مهارت های زندگی نوشتهٔ مهدی عرب کلمری و انتظار حسینی سیاهدشتی است. نشر برگ و باد این کتاب را منتشر کرده است. نویسنده در این اثر مهم‌ترین مهارت‌های لازم برای زندگی باکیفیت را توضیح داده است.

درباره کتاب مهارت های زندگی

مهدی عرب کلمری و انتظار حسینی سیاهدشتی کتاب مهارت های زندگی را در سه بخش «مهارت‌های متمرکز بر هیجان»، «مهارت‌های ارتباطی» و «مهارت‌های شناختی» نگاشته‌اند. نویسندگان در این اثر بیان کرده‌اند که اصطلاح مهارت‌های زندگی به طیف وسیعی از استعدادها و مهارت‌ها اشاره دارد که به فرد کمک می‌کند رفتاری از خود نشان دهد که برای سلامتش مفید است و بتواند الزامات و مشکلات زندگی روزمره و روابط را به‌طور مؤثر مدیریت کند. این استعدادها فرد را قادر می‌سازد اطلاعات، دیدگاه‌ها و ارزش‌ها را به توانمندی کاربردی تبدیل کند. توسعه و کاربرد موفقیت‌آمیز مهارت‌های زندگی بر احساس ما در مورد خودمان، نوع تعامل با دیگران و اینکه دیگران چطور ما را ببینند تأثیر دارد. نویسندگان بر این عقیده هستند که مهارت‌های زندگی برای تقویت سلامت روان ضروری است و بهبود سلامت روان باعث می‌شود از یکدیگر حمایت کنیم و از بیماری روانی، مشکلات رفتاری و سایر مشکلات سلامت پیشگیری کنیم. این کتاب حاوی راهکارهایی برای افزایش مهارت در حوزه‌های خودآگاهی، مدیریت هیجانات، مدیریت استرس، حل‌مسئله، قدرت تصمیم‌گیری، تفکر انتقادی، خلاقیت، همدلی، ارتباط مؤثر و مهارت‌های ارتباطی است.

خواندن کتاب مهارت های زندگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران آثار موفقیت و خودیاری پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مهارت های زندگی

«شکرگزاری معنایی بسیار فراتر از صرفاً سپاسگزای و تشکر دارد. قدردانی از شخصی به خاطر کار خوبی که برای ما انجام داده است بی‌تردید زیبا و مناسب است اما بیانگر بازگرداندن خوبی، دلیل لذت بردن و داشتن نیت خوب است. همچنین فراتر از بیان «تشکر» است. در واقعیت، در مفهوم گسترده، سپاسگزار بودن به طور کلی دورنمایی غیرجذاب و مبتنی بر علت زندگی است، عاری از هدف یا مقصود، فایده یا دلیل. در عمل، آگاهی و قدردانی از هر روز فرصت زندگی دوباره است، همین که به ما اجازه داده شده است در این دنیا باشیم، زندگی کنیم، سلامتی داشته باشیم و حضور داشته باشیم و زندگی را تجربه کنیم. فرصت به ما داده شده است، دیگر به خودمان بستگی دارد چگونه از آن استفاده کنیم.

دیدگاهی که اگرچه در ابتدا پیچیده و غیرعملی به نظر می‌رسد، در واقع بیشتر در مورد مثبت بودن است تا ذهن‌آگاهی. اما به سرعت به شکلی توسعه می‌یابد که بسیار برای ذهن، بدن و روابط بین‌فردی سودمند است: استرس را کاهش می‌دهد، دوستیابی را آسانتر می‌سازد، مجادلات خانوادگی را برطرف می‌کند و شاید حتی از شر حسادت آزاردهنده خلاص شویم ... .

شادی و شکرگزاری ارتباط نزدیکی با هم دارند. اگر یک عالمه مشکلات سرم ریخته باشد، برای چه چیزی باید سپاسگزار باشم؟ قطعاً، این اولین نکته است که بسیاری از ما باید به ذهن بسپاریم، همیشه چیزی برای سپاسگزار بودن وجود دارد. درست است مشکلات زیادی دارید اما باید بدانید در واقعیت شواهدی وجود دارد که نوع رویکرد ما در زندگی و مسائلی که داریم با نحوهٔ حل آنها را به یکدیگر ربط می‌دهد. می‌توانید آن را «کارما» یا «آسان گرفتن» بنامید، اما شکرگزار بودن به خاطر تمام داشته‌هایتان در زندگی، کمکتان می‌کند رویدادهای بد را کوچکتر ببینید و روی خوب‌ها متمرکز شوید.

حتی اگر در محل کارتان روز خیلی بدی داشته‌اید، با همکارتان مشاجره داشتید یا حتی اتومبیل‌تان خراب شده باشد، اگربه جای اینکه روی این جوانب ظاهراً منفی متمرکز شوید، همه چیز را در چشم‌انداز خود قرار بدهید اتفاقات، کمتر ناخوشایند به نظر می‌رسد.

انوار طلایی و گرم خورشید، همسرتان، فرزندانتان و یا خانه‌ای گرم و راحت همگی بی‌قید و شرط برای شادی شما هستند. غذای گرم روی سفره، شغلی خوب، لباس مناسب و کتاب‌هایی برای خواندن دارید. شادی با شکرگزاری مضاعف می‌شود؛ هر چقدر بیشتر سپاسگزار باشید، موهبت‌های ریز و درشت زندگی‌تان که برای آنها سپاسگزار هستید بیشتر خواهد شد. و با افزون شدن شادی، حس شکرگزاری برای داشته‌هایتان نیز فزونی می‌یابد. ساده است، مگر نه؟ چرخه‌ای کاملاً مثبت است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۶۵٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۸۲ صفحه

حجم

۴۶۵٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۸۲ صفحه

قیمت:
۴۳,۷۰۰
تومان