دانلود و خرید کتاب اهمیت اخلاق در اقتصاد، تولید و کسب و کار احمدرضا امری کاظمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اهمیت اخلاق در اقتصاد، تولید و کسب و کار اثر احمدرضا امری کاظمی

کتاب اهمیت اخلاق در اقتصاد، تولید و کسب و کار

معرفی کتاب اهمیت اخلاق در اقتصاد، تولید و کسب و کار

کتاب اهمیت اخلاق در اقتصاد، تولید و کسب و کار نوشتهٔ احمدرضا امری کاظمی و ویراستهٔ محمدرضا دهقانی زاده است و انتشارات حکمت و عرفان آن را منتشر کرده است. دانش آن‌چه که ایران ما امروز به آن نیاز دارد در این کتاب آمده است.

درباره کتاب اهمیت اخلاق در اقتصاد، تولید و کسب و کار

در نظام اقتصادی اسلام، اهدافی مطرح است که بدون توسعهٔ کسب و کار و اشتغال و تولید، تحقق‌پذیر نیستند و مسلمین در صورت رعایت لوازم آن، که از جمله تقویت همه‌جانبه جامعه اسلامی در ابعاد گوناگونِ اخلاقی، سیاسی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی است، هرگز تحت سلطه کفار نخواهند رفت.

تشویق به اخلاق در کسب و کار، تشویق به تحصیل رفاه مناسب، تشویق به کسب اقتدار، تشویق به فقرزدایی، تشویق به سرمایه‌گذاری در تولید و تشویق به استفاده از درآمدهای به‌دست آمده از راه تولید، از مباحث مهم در نظام اسلامی است.

اسلام دین دنیا و آخرت است و در نتیجه، در کنار توصیه به اصلاح آخرت، به سامان بخشیدن دنیا نیز سفارش کرده است. بر این اساس، اسلام درباره وضعیت اقتصادی پیروانش بی‌تفاوت نبوده و با ارائه راهکارهایی ارزشمند، سمت و سویِ شکوفایی اقتصادی را نشان داده است.

در اسلام، پیشرفت ابعاد گوناگونی دارد: پیشرفت علمی و اخلاقی، پیشرفت در عدالت، پیشرفت رفاهی و اقتصادی، پیشرفت در عزت و اعتبار بین‌المللی، پیشرفت در استقلال سیاسی، سلوک در بندگی و تقرب به خداوند و پیشرفت در جنبه‌های پرشمار دیگر.

کار و اشتغال نیز از نظر اسلام بسیار مهم بوده و ابعاد گوناگونی دارد، ازجمله: عبادی بودن، جهادی بودن، نشانه الهی بودن، مایه عزت بودن و نکوهیده بودن تنبلی و سستی.

اقتصاد سالم، پویا و اسلامی که بر اساس اخلاق و دانش، بنیان نهاده شده باشد، می‌تواند موجب رونق و شکوفایی اقتصاد کشور شود و جامعه را به رشد و تکامل دنیوی و اخروی برساند. این مهم در پرتو برنامه‌ریزی درست اقتصادی و کسب و کار سالم و اسلامی، حاصل خواهد شد و اولیای دین نیز به برنامه‌ریزی اقتصادی توجه ویژه‌ای داشته‌اند و برای آن اهمیّت زیادی قائل شده‌اند.

عنصر «اخلاق»، «کار»، «تولید» و «لزوم اشتغال همه شهروندان مستعد کار» امری ارزشی است که در نگاه همه خردمندان فکور مقبول و پسندیده است و هیچ ذیشعوری آن‌ها را ناپسند و ضدّ ارزش نمی‌داند.

کتاب اهمیت اخلاق در اقتصاد، تولید و کسب و کار با همین هدف نوشته شده تا اهمیت اخلاق را در اقتصاد بسنجد.

خواندن کتاب اهمیت اخلاق در اقتصاد، تولید و کسب و کار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران اقتصاد و اخلاق اسلامی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اهمیت اخلاق در اقتصاد، تولید و کسب و کار

«یکی از ایده‌های محوری مقام معظم رهبری که از سال ۱۳۸۶ تاکنون، بارها بدان توجه داده شد، طرح «اقتصاد مقاومتی» و ایجاد تحولات زیرساختی در اقتصاد کشور و بخش‌های مربوط، برای تحقق این مهم بوده است. شعاری که به ادعای برخی اقتصاددانان با این مختصات و عمق مضمونی و گستره مفهومی در ادبیات رایج علم اقتصاد، بی‌سابقه است. اقتصاد مقاومتی به عنوان مجموعه‌ای از راهبردها و تاکتیک‌های اقتصادی است که در شرایط خاص، عمدتاً برای مقابله با سیاست‌های تخاصمی دشمن و تکانه‌های اقتصاد جهانی در برخی از کشورهای دارای وضعیت مشابه، با نام‌ها و عناوین مختلف اعمال و اجرا شده و در مراکز علمی و پژوهشی آن کشورها از آن سخن رفته است، اما به دلیل ماهیت زمینه‌ای و متن‌محور بودن و قاعدتاً وابستگی زیاد به شرایط و اقتضائات محیطی؛ تاکنون منطق، مدل و الگوی جهان‌شمول، متفاهم و بین‌الاذهانی از آن به دست نیامده است. ازاین‌رو، مقام معظم رهبری خود به عنوان مبدع این شعار راهبردی در ضمن فرمایشاتی، به واکاوی ابعاد مفهومی و نظری (تصوری و تصدیقی) آن همت گمارده‌اند که در ادامه به گوشه‌ای از آن، متناسب با ضرورت‌های مفهومی این بخش اشاره خواهد شد.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۴۱٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۳۸ صفحه

حجم

۴۴۱٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۳۸ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان