دانلود و خرید کتاب سرسختی آنجلا داکورث ترجمه هدا پری زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سرسختی اثر آنجلا داکورث

کتاب سرسختی

معرفی کتاب سرسختی

کتاب سرسختی؛ قدرت اشتیاق و پشتکار نوشتهٔ آنجلا داکورث و ترجمهٔ هدا پری زاده است و انتشارات آموخته آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب سرسختی

در مسیر موفقیت تأثیر تیزهوشی بیشتر است یا پشتکار و سخت‌کوشی؟ آیا می‌توان نابغه‌ای را سراغ گرفت که بدون تلاش به موفقیت رسیده باشد؟ آیا همواره تیزهوشی ضامن موفقیت است؟ چرا عادت داریم کارکرد فوق‌العادهٔ افراد را به استعداد و تیزهوشی‌شان نسبت دهیم؟ آیا در این مسیر دیگر ویژگی‌های شخصیتی تأثیری ندارد؟ آیا در جادهٔ موفقیت میان‌بری به‌نام استعداد وجود دارد؟ مهارت چیست و چه تناسبی با استعداد و تلاش دارد؟ و ده‌ها پرسش دیگر در زمینهٔ استعداد، پشتکار و سخت‌کوشی و رابطهٔ این‌ها با هم، پرسش‌هایی است که در این کتاب بررسی می‌شود.

نویسندۀ کتاب سرسختی، آنجلا داک‌ورث، استاد روان‌شناسی دانشگاه پنسیلوانیا، با رویکردی علمی و تحقیقی می‌کوشد به این پرسش‌ها پاسخ دهد. او با افراد بسیاری که آن‌ها را «الگوهای سرسختی» می‌نامد، به گفت‌وگو می‌نشیند و ضمن تطبیق تجربه‌های این افراد با پژوهش‌های مختلف خود و دیگر روان‌شناسان شخصیت، به این نتیجه می‌رسد که دستیابی به موفقیت در زندگی، بیش از استعداد، به سخت‌کوشی و پشتکار افراد بستگی دارد. استعداد چه‌بسا در کوتاه‌مدت و به‌صورت مقطعی کارگشا باشد، ولی برای رسیدن به اهداف بلندمدت به ویژگی‌های دیگری چون اشتیاق و پشتکار نیاز است. داک‌ورث می‌گوید ذهن انسان‌ها چنان درگیر استعداد و تأثیر آن در موفقیت است که از عوامل دیگر به‌کلی غافل می‌ماند. البته به این نکتهٔ ظریف نیز اشاره می‌کند که نسبت‌دادن موفقیت‌های افراد به استعدادشان ترفندی است که انسان‌ها برای اقناع خود و دست‌کشیدن از تلاش و پشتکار در پیش می‌گیرند.

او در بخشی از کتاب ضمن اشاره به تحقیقات روان‌شناسان مختلف و همچنین ویژگی‌های فیزیولوژیک مغز، به این نکته اشاره می‌کند که هوش و استعداد هرگز خصوصیتی ایستا نیست و با تلاش و سخت‌کوشی پیشرفت می‌کند. شاهد او در این زمینه تحقیقاتی است که نشان می‌دهد نمرات هوش بسیاری از نوجوانان از چهارسالگی تا هجده‌سالگی افزایش چشمگیری داشته است.

گفت‌وگوهای صمیمانه و در عین حال تخصصی نویسنده با الگوهای سرسختی، به درک و تحلیل مطالب کتاب بسیار کمک می‌کند. در این کتاب به طیف وسیعی از افراد در زمینه‌های متنوعی چون ورزش، هنر، سیاست، تجارت، نویسندگی و... اشاره شده و نویسنده از میان گفته‌ها و خاطرات آنان به نتایج دل‌خواهی در زمینهٔ تحقیقاتش دست یافته است.

داک‌ورث در جای‌جای کتاب به موضوعاتی چون اهمیت تمرین‌های طولانی‌مدت و «تمرین‌های سنجیده»، تعیین هدف و «اهداف سطح بالا»، انگیزه‌های خودمحور و دیگرمحور، فرهنگ و سرسختی، تأثیر گروه بر افزایش سرسختی، فعالیت‌های فوق‌برنامه، «توری سرسختی»، «کار سخت» و ده‌ها اصطلاح دیگر در زمینهٔ سرسختی اشاره می‌کند.

او همچنین به اَشکال مختلفِ فرزندپروری، از جمله فرزندپروری خردمندانه، فرزندپروری سهل‌گیرانه، فرزندپروری مستبدانه و فرزندپروری مسامحه‌کارانه می‌پردازد و بر اساس تجربهٔ شخصی و نیز اطلاعاتی که طی سال‌های متمادی به‌ دست آورده، به الگویی از فرزندپروری اشاره می‌کند که تلفیقی است از «عشق سخت‌گیرانه» و «کودک‌محوری».

مطالب کتاب در عین حال که ساختاری علمی و تحقیقاتی دارد، بسیار شیوا و خواندنی است و مخاطب را به‌راحتی با خود همراه می‌کند.

خواندن کتاب سرسختی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند در زندگی به خواسته‌هایشان برسند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب سرسختی

«سرسختی یعنی مدتی بسیار طولانی، هدف سطح بالای ثابتی داشته باشید. به‌علاوه، این به‌قول پیت کرول «فلسفهٔ زندگی» به‌اندازه‌ای جالب و مهم است که بیشتر فعالیت‌های زمان بیداری‌تان را بر اساس آن سازمان‌دهی می‌کنید. بیشتر اهداف سطح میانی و سطح پایین افرادی که سرسختی بسیاری دارند، به‌نوعی با آن هدف نهایی در ارتباط است. در عوض، ساختارهای هدف غیرمنسجم‌تر از سرسختی می‌کاهند.

اینک چند مثال از کمبود سرسختی می‌زنم. با جوانان بسیاری ملاقات کرده‌ام که رؤیاهایشان را به‌وضوح بیان می‌کنند. برای نمونه، می‌خواهند پزشک شوند یا در لیگ حرفه‌ای بسکتبال بازی کنند و می‌دانند که تحقق این رؤیاها چقدر فوق‌العاده خواهد بود، ولی نمی‌توانند اهداف سطح میانی و سطح پایینی را که به این اهداف ختم می‌شوند، مشخص کنند. سلسله‌مراتب هدف این افراد، هدف سطح بالا دارد، ولی فاقد اهداف سطح میانی و سطح پایین پشتیبان است.»

نظرات کاربران

Karasu
۱۴۰۲/۰۵/۱۹

معرفی کتاب یکم زیادی خلاصه هست

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۲۳٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

حجم

۸۲۳٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

قیمت:
۱۴۸,۰۰۰
تومان