دانلود و خرید کتاب عصر هوش مصنوعی و آینده انسان هنری کیسینجر ترجمه پوریا هامونی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب عصر هوش مصنوعی و آینده انسان اثر هنری کیسینجر

کتاب عصر هوش مصنوعی و آینده انسان

انتشارات:انتشارات سروش
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۷از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب عصر هوش مصنوعی و آینده انسان

کتاب عصر هوش مصنوعی و آینده انسان نوشتۀ هنری کیسینجر و اریک اشمیت با ترجمۀ پوریا هامونی در انتشارات سروش به چاپ رسیده است. این کتاب با توضیح هوش مصنوعی، خواننده را با پرسش‌هایی آشنا می‌کند که در سال‌های آینده حتماً با آن‌ها مواجه خواهد بود.

درباره کتاب عصر هوش مصنوعی و آینده انسان

این کتاب نتیجۀ سال‌ها اندیشه و پژوهش چند تن از اندیشمندان بزرگ هوش مصنوعی و آیندۀ انسان زیر سایۀ آن است. این کتاب رویکرد میان‌رشته‌ای دارد. کتاب با نگاهی فلسفی، تاریخ اندیشه، جنگ و دفاع، دانش، فناوری، آموزش، معنای انسان بودن و مؤلفه‌های اصلی هر یک را در دوره‌های تاریخی گوناگون نشان می‌دهد، سپس هوش مصنوعی را به هر یک از این زمینه‌ها می‌آورد و دگرگونی‌هایی را که هوش مصنوعی تاکنون پیش آورده و شاید در آینده رقم بزند نشان می‌دهد. 

در انتها گرته‌ای از آیندۀ انسان و خطرها و گرفتاری‌های زندگی در دوران هوش مصنوعی می‌کشد. این کتاب فصلی را به بررسی روند پیشرفت هوش مصنوعی اختصاص داده است. یکی از حسن‌های کتاب این است که بحث‌های فنی را روان توضیح می‌دهد. خواننده در سراسر این نوشته به‌جای پاسخ‌های محکم با پرسش‌های بی‌پاسخ روبه‌رو خواهد بود. نویسندگان به‌جای انکه آینده‌ای پررنگ و قطعی را به تصویر بکشند گزینه‌های پیش‌ِروی انسان را بررسی می‌کنند. 

پرسش‌های کتاب تنها شرایط و احتمال‌های گوناگون یا مسئله‌هایی نیستند که باید حل شوند. آن‌ها انتخاب‌های سرنوشت‌ساز پیش‌ِروی انسان هستند که آینده را رقم خواهند زد. نویسندگان بارها هشدار می‌دهند که رهبران و سیاست‌گذاران همۀ کشورها باید آمادۀ دگرگونی‌های تازۀ دوران هوش مصنوعی باشند وگرنه با آسیب‌های جبران‌ناپذیری چون ناآرامی‌های سیاسی و امنیتی، سردرگمی‌های هویتی و حتی جنگ‌های پیچیده روبه‌رو خواهند شد. این کتاب می‌خواهد با توضیح هوش مصنوعی، خواننده را با پرسش‌هایی که در سال‌های پیش‌ِرو حتماً با آن‌ها مواجه خواهد شد و ابزارهای پاسخ به آن آشنا سازد.

خواندن کتاب عصر هوش مصنوعی و آینده انسان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به همۀ دوستداران کتاب‌های آینده‌پژوهی و انسان‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب عصر هوش مصنوعی و آینده انسان

«هوش مصنوعی هرروز و همه‌جا دارد محبوب‌تر می‌شود. هرروز دانشجویان بیشتری در آن تخصص می‌یابند تا در این زمینه یا شغل‌های پیرامون آن به کار بپردازند. سال ۲۰۲۰ شرکت‌های نوآفرین در آمریکا ۳۸ میلیارد دلار سرمایه جذب کردند. همتایان آسیایی‌شان ۲۵ میلیارد و اروپایی‌ها هشت میلیارد دلار جذب کردند. ایالات‌متحده، چین و اتحادیۀ اروپا هریک کارگروه‌های عالی‌رتبه‌ای را به بررسی و گزارش یافته‌هایشان دربارۀ هوش مصنوعی گمارده‌اند. امروز رهبران دنیای سیاست و رهبران شرکت‌ها پیاپی از هدف‌هایشان برای «پیروزی» در هوش مصنوعی سخن می‌گویند یا دست‌کم می‌کوشند تا هوش مصنوعی را برای رسیدن به هدف‌هایشان به کار بگیرند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان