دانلود و خرید کتاب استاندارد بیت کوین سیف‌الدین آموس ترجمه محمد مبینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب استاندارد بیت کوین اثر سیف‌الدین آموس

کتاب استاندارد بیت کوین

انتشارات:نشر آماره
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۸از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب استاندارد بیت کوین

کتاب استاندارد بیت کوین نوشته سیف‌الدین آموس و نسیم نیکولاس طالب است. این کتاب که با ترجمه محمد مبینی منتشر شده است به بیت کوین می‌پردازد که یک جایگزین غیرمتمرکز برای بانکداری مرکزی است. 

استاندارد بیت کوین

در حوزه‌های جدید و پیچیده، همهٔ تخصص‌ها یک جا جمع نمی‌شود: در واقع، همانطور که هایک به ضِرس قاطع گفته است، تحت شرایط ارگانیک [یعنی بدون مداخلهٔ هر عنصری نامطلوب]، کارکرد اشیاء به شیوه‌ای نرمال صورت می‌پذیرد. در اینجا جنابِ هایک از «دانش» یا «آگاهی» توزیع شده استفاده نموده است. اما، به نظر می‌رسد که ما حتا به آگاهی و دانش هم به عنوان بخشی از چیزی که باعث خوب کار کردن اشیاء می‌شود نیاز نداریم. ما حتا به عقلانیت فردی هم نیاز نداریم. تمام چیزی که نیاز داریم «ساختار» است.

 چیزی که بیت‌کوین را تبدیل به یک ایدهٔ عالی نموده است این است که بیت‌کوین نیاز به یک سیستم پیچیده را برآورده می‌کند، نه به خاطر این‌که یک پول رمزنگاری شده است، بلکه دقیقاً به خاطر اینکه این پول هیچ صاحبی ندارد و هیچ قدرت و مرجعی نمی‌تواند در مورد سرنوشتش تصمیم بگیرد. این پول تحت مالکیت یک جمعیت می‌باشد، یعنی تمام کاربرانش؛ و اکنون بیت‌کوین سابقه‌ای چندین ساله دارد و همین کافی است تا بیت‌کوین را یک "موجود" زنده تلقی کنیم که نَفَس می‌کشد. 

بیت‌کوین یک پول بی‌صاحب هست یا دولتی بی‌دولت است.این کتاب به این ارز دیجیتال حال و آینده‌اش می‌پردازد. این کتاب مبتنی بر سال‌ها مطالعه بر روی این تکنولوژی و مسائل اقتصادی که این تکنولوژی حل می‌کند، برداشتی از مشکلات فوق را ارائه می‌دهد. همچنین این کتاب اشاراتی پیرامون اینکه جوامع بشری در طول تاریخ چه راه‌حل‌هایی برای حل این مشکلات یافتند نیز خواهد داشت. نتیجه‌ای که من در پایان می‌گیرم شاید برای بسیاری از افراد عجیب باشد بخصوص برای کسانی که به بیت‌کوین برچسب کلاه‌برداری یا حقّه می‌زنند و آن را بازارگرمی توسط سفته‌بازان [عصر دیجیتال] می‌دانند. در واقع، بیت‌کوین راه‌حل‌های فعلی ذخیره ارزش را ارتقا و بهبود می‌دهد و مانند یک پول خوب که محصول عصر دیجیتال می‌باشد یک غافلگیری برای افراد بدبین است.

خواندن کتاب استاندارد بیت کوین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به اقتصاد پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب استاندارد بیت کوین

بیت‌کوین جدیدترین شکل پول هست که با کمک فناوریِ [سطح بالا] به این دنیا قدم گذاشته است. بیت‌کوین یک نوآوری در زمینه کسب سرمایه است که با کمک امکانات فناورانهٔ عصر دیجیتال، برای حل مشکلی که همواره برای همه انسان‌ها وجود داشته است، کشف شده است: مشکل این است که چگونه ارزش اقتصادی را می‌توان بین زمان و مکان حرکت داد. برای فهم بیت‌کوین، در اولین گام باید پول را بفهمید که چی هست و برای فهم پول چاره‌ای جز مطالعهٔ تاریخ و کارکرد پول نیست.

ساده‌ترین روش برای مردم جهت مبادلهٔ ارزش، مبادلهٔ مستقیم کالا به کالا است که تهاتر نامیده می‌شود. البته تهاتر تنها برای چرخه‌های کوچک یعنی چرخه‌ای با تعداد کمی از کالاها و خدمات قابل تحقق است. برای فهم اینکه تهاتر در چه اقتصادی رخ می‌دهد، اقتصادی را تصور کنید که در آن ده نفر زندگی می‌کنند که در آن هیچ فضایی برای تخصص و تجارت وجود ندارد. تنها حالت ممکن در مقابل این افراد این است که هر یک به صورت انفرادی اکثر کالاهای ضروری برای زندگی و ادامه حیات را تولید و آن را با هم به طور مستقیم مبادله کنند. تهاتر همواره در جامعهٔ انسانی وجود داشته است و تا به امروز ادامه یافته است، اما حقیقت این است که تهاتر قابلیت تحقق بسیار پایینی دارد و تنها در شرایط حدی و استثنایی وقوع می‌یابد. معمولاً می‌توان چهره‌ای از آن را در میان افراد خانواده‌های پُرجمعیت مشاهده کرد. 

اقتصاد پولی؛ جلد دوم
جاگدیش هاندا
اقتصاد پولی؛ جلد اول
جاگدیش هاندا
خصوصی‌سازی پول
فریدریش فون هایک
فایننس چگونه کار می کند
میهیر دسای
توهم دانش
استیو اسلومن
کلیات علم اقتصاد
مسعود گلزاری
فلسفه پول و مالی
ادوارد ان. زالتا
رولت روسی
مایکل ایسیکوف
کتاب رگ‌تک
ژانوس باربریس
اقتصاد مالی
سعید کیان‌پور
اقتصادسنجی کاربردی پیشرفته
حسین عباسی نژاد
پول نقد دیجیتال
فین برونتون
موفقیت اقتصادی در کره جنوبی
میونگ اوک کیم
بنگاه نجات حیوانات
الیوت شرفر
کاربرد متلب در آمار و اقتصاد سنجی
حسین سهرابی
بلاکچین
دان تاپ اسکات
آیا غنای عده ای اندک به سود همه‌ ماست؟
زیگمونت باومن
نظام پولی بین المللی و بحران مالی جهانی
آلکسی استادنی چنکو
چگونه بر جهان حکومت کنیم؟
آندره د گیلوم
چه گوارا زندگی انقلابی
جان لی اندرسن
آموزش تحلیل بازار سرمایه
فرشاد چهاردولی
فقر احمق می ‌کند
سندهیل مولاینیتن
چرا ملت ها شکست می خورند؟
محمدحسین نعیمی‌پور
دید اقتصادی
پیتر دی شیف
اقتصاد به زبان ساده
لس لیوینگستون
معامله گر منضبط (خلاصه کتاب)
مارک داگلاس
۵۰+۱ نکته‌ی یک میلیون تومانی
همایون دارابی
سرمایه‌گذاری در سهام به زبان آدمیزاد
پاول ملاژنوویچ
پدر ثروتمند پدر فقیر
آرمان سلطان‌زاده
جادوی بورس
شهاب سهرابی
نه به نه در فروش بیمه های عمر
حمید امامی
قوی سیاه
نسیم نیکولاس طالب
دید اقتصادی
پیتر دی شیف
ثروتمندترین مرد بابل
جورج سمیویل کلاسون
نردبان شکسته
کیت پین
توسعه و مبانی تمدن غرب
سیدمرتضی آوینی
با این کتاب بازار را قبضه کنید!
جو گرین بلات
طرح بازاریابی کسب و کارهای کوچک
آلن دیپ
قوی سیاه
نسیم نیکولاس طالب
گام دوم
سید محمد حسین راجی

نظرات کاربران

Ali Abbasi
۱۴۰۱/۰۷/۲۹

در واقع مقدمه‌ای از نسیم طالب داره!

نارگیل
۱۴۰۱/۰۷/۱۱

برخلاف عنوان، اصلا با کتاب تک‌بعدی و متعصبانه‌ای روبه‌رو نیستیم. بیشتر اقتصاد آزاد توضیخ داده میشه و انواع پول و برتری‌های آن‌ها بر یکدیگر. مطالب خیلی با کیفیت بود.

u0936
۱۴۰۱/۱۱/۲۰

تعریف انباره تا چه حد درست هست؟ یه بار میشه عرضه موجود یه بار میشه تفریق چیز های مصرفی از چیز هایی که اول عرضه شده بوده!

علي
۱۴۰۰/۰۳/۱۵

از نسیم طالب بعیده نوشتن کتابی در مورد استاندارد ! در واقع اون به احتمال خیلی اهمیت میده، کاش نسخه صوتی این کتاب را پیدا کنم. snap2007@gmail.com

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۱)
به لحاظ نظری، پول ایده‌آل، پولی است که عرضه‌اش ثابت باشد، به این معنا که هیچ کس نتواند مقادیر بیشتری از آن را تولید کند. تنها راه غیرمجرمانه به دست آوردن پول در چنین جامعه‌ای تولید چیز باارزشی است که دیگران حاضر به مبادلهٔ پول‌شان با آن باشند. ازآنجایی‌که هر کس به دنبال به دست آوردن پول بیشتر است، باید بیشتر کار کند و بیشتر تولید کند.
نارگیل
فریدریش فون هایک گفته است: «باور ندارم که دوباره بتوانیم پول خوب داشته باشیم مگر اینکه آنچه که در دستان دولت است را از او بگیریم، یعنی، ازآنجایی‌که نمی‌توانیم این کار را با خشونت انجام دهیم باید با انجام دادن اموری از روی تدبیر و معرفیِ زیرکانه چیزهایی که دولت قادر به متوقف کردن آن‌ها نیست، به این هدف برسیم.»
نارگیل
هنگامی‌که این کتاب را به طور کامل خواندید، خواهید دانست که پول بیت‌کوین چیز با ارزشی برای مالکیت است، اما نباید اولین سرمایه‌گذاری شما خریدن بیت‌کوین باشد، زیرا شما به مرور زمان خواهید فهمید که چگونه به طور ایمن بیت‌کوین بخرید و آن را ذخیره کنید. این ذاتِ طبیعت بیت‌کوین است که چنین دانش و آگاهی‌هایی را نمی‌توان به عاریت گرفت. هیچ جایگزینی برای مسئولیت‌پذیری شخصی برای کسی که علاقه‌مند به استفاده از این شبکه است وجود ندارد و این همان سرمایه‌گذاری واقعی است که برای ورود به بیت‌کوین نیاز می‌باشد.
نارگیل
«پولی که به آسانی تولید می‌شود اصلاً پول نیست»
نارگیل
عرضه طلا به خاطر ماهیتش نمی‌توانست افزایش یابد، لذا در استاندارد طلا دولت مجبور است که نیازهای پرداختی‌اش را از طریق مالیات تأمین مالی کند. این باعث می‌شود تا دولت نتواند عرضه پول را سریع و گسترده بسط دهد. در نتیجه، این منجر به حفظ ارزش پول و جلوگیری از استهلاک و تخریب آن می‌گردد.
کاربر ۱۲۷۷۵۴۲
قدرتی که خلق پول برای دولت ایجاد می‌کند، برای زندگی مردم بسیار غیرضروری و برای دولت بسیار فاسد کننده می‌باشد.
summy
در یک جامعه با پول خوب، دولت در تأمین مالی اقداماتش متکی و محدود به رضایت و قبول مردمش می‌باشد. در فضای پول خوب، هر اقدام جدیدی از سوی دولت حتماً از طریق افزایش مالیات‌ها و یا با فروش اوراق قرضه بلندمدت دولتی باید تأمین مالی شود، در نتیجه باید به مردم توضیح صحیحی در مورد هزینه‌های این استراتژی داده شود تا مردم بتوانند به راحتی با منافع حاصل از آن به مقایسه بپردازند.
کاربر ۱۲۷۷۵۴۲
همهٔ افراد باید آن را در ذهن داشته باشند که حتا اگر از بیت‌کوین امتناع، خودداری و دوری کنند باز هم بیت‌کوین به آن‌ها مربوط خواهد بود. تاریخ نشان می‌دهد که شما نمی‌توانید از نتایج پول سخت‌تری که دیگران نگهداری می‌کنند، خود را کنار نگه دارید.
نارگیل
وقتی‌که پول غیرقابل اتکا و ضعیف باشد، سفته‌بازی در کالاها بسیار جذاب‌تر از تولید کالاها می‌شود.
نارگیل
به طور خلاصه می‌توان گفت تنها آن چیزی می‌تواند نقش پول را بازی کند که تولیدش پُرهزینه باشد
نارگیل

حجم

۷۹۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۷۸ صفحه

حجم

۷۹۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۷۸ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان