دانلود و خرید کتاب تسخیر لانه جاسوسی سیدمحمدهاشم یزدان پرست
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تسخیر لانه جاسوسی اثر سیدمحمدهاشم یزدان پرست

کتاب تسخیر لانه جاسوسی

معرفی کتاب تسخیر لانه جاسوسی

کتاب تسخیر لانه جاسوسی نوشتهٔ سیدمحمدهاشم یزدان پرست را انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر کرده است. این کتاب به پیش‌زمینه‌ها و عوامل منجر به تسخیر سفارت آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام می‌پردازد.

درباره کتاب تسخیر لانه جاسوسی

یکی از وقایع مهم تاریخ معاصر ایران پس از انقلاب سال ۵۷، تسخیر سفارت آمریکا در آبان ۵۸ به دست دانشجویان پیرو خط امام بود که از آن به انقلاب دوم یاد می‌شود. این اقدام که واکنش‌های مختلفی در داخل و خارج از ایران برانگیخت، یکی از رخدادهای مهمی بود که چشم جهانیان را بیشتر از قبل به ایران و رخدادهای آن جلب کرد و منتج به افشاگری بزرگی دربارهٔ چگونگی فعالیت‌های آمریکا در ایران شد. کتاب پیشِ‌رو به‌قلم دکتر سیدمحمدهاشم یزدان‌پرست که خود از دانشجویان مبارز و درگیر در ماجرای تسخیر سفارت بوده به تحلیل عوامل زمینه‌ساز این واقعه و تشریح شرایط قبل و بعد از آن پرداخته است.

خواندن کتاب تسخیر لانه جاسوسی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به تاریخ معاصر ایران و نیز دانشجویان و محققان رشتهٔ علوم سیاسی از خواندن این کتاب سود خواهند برد.

بخشی از کتاب تسخیر لانه جاسوسی

«نفوذ دشمن از پنجره‌های باز انقلاب

شیطان‌ها اگرچه از در رانده شده و بیرون رفته بودند اما چون همیشه سعی داشتند دوباره از پنجره‌ها بازگردند و به درون کعبه‌ای که از بت‌ها پاک‌سازی شده بود، نفوذ نمایند و چه زود نفوذ خود را از پنجره‌های باز انقلاب آغاز و ضدحملهٔ خود را شروع کردند. دولت موقت اولین پنجرهٔ نفوذ به درون درهای انقلاب بود. اگرچه ملت ایران قلب خود را برای آن‌ها به‌عنوان مسئولانی که از جانب امام انتخاب شده بودند، باز و گسترده بود جیمی کارتر، رئیس‌جمهور آمریکا طی پیامی به رئیس دولت موقت، ضمن به رسمیت شناختن دولت او اعلام نموده است که با دولت تازهٔ ایران همکاری خواهد نمود. این جریان با حسن استقبال مهندس مهدی بازرگان، نخست‌وزیر دولت موقت مواجه شده است و این در حالی است که دولت آمریکا از توانایی دولت جدید ایران و ترکیب آن ابراز نگرانی نموده است. ایشان در‌حالی‌که ضد انقلاب حضوری لجام‌گسیخته برای نابودی انقلاب داشت و در حال برپایی انواع فتنه‌ها و شرارت‌ها در کشور بود در میان تعجب همگان اعلام نمود انقلاب تمام شده است. مردم زحمات خود را کشیدند و اینک باید به خانه‌های خود بازگردند. ما خود همهٔ کارها را انجام خواهیم داد! اما مردم به‌خصوص جوانانی که خالصانه در انقلاب شرکت نموده بودند با خود می‌گفتند: چنین قراری نبود! ما آمده بودیم تا انقلاب را تا آخر به نتیجه برسانیم. انقلاب هنوز در اول راه است و بدون حضور مردم عقیم خواهد ماند و یقیناً به سرمنزل مقصود نخواهد رسید. متأسفانه دولت موقت بر خلاف حکم امام مجموعه‌ای از عناصر یک جناح غیر‌انقلابی را بر سر کار آورد و به اعتقادات و ایده‌های مردمی که انقلاب را به انجام رسانده بودند. پشت کرد. عناصر ملی‌گرایی که بر سر کار آمدند عمدتاً عناصری بودند که در سال‌های نهضت ملی شدن صنعت نفت و یا بعد از آن دوروبر رئیس دولت موقت حضور داشتند و اکثراً افرادی بودند که به اسلام و انقلاب اسلامی آن‌گونه که امام و مردم مسلمان و انقلابی می‌نگریستند، اعتقادی نداشتند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

حجم

۱۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

قیمت:
۶۱,۰۰۰
تومان