دانلود و خرید کتاب فرار از احساس گناه سوزان کارل. آر. ان ترجمه عفت حیدری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فرار از احساس گناه اثر سوزان  کارل. آر. ان

کتاب فرار از احساس گناه

انتشارات:بهار سبز
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۱از ۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب فرار از احساس گناه

«فرار از احساس گناه» نوشته سوزان کارل. آر. ان، پنج گام برای آزاد کردن خود از احساس گناه است. در بخشی از کتاب می‌خوانیم: آیا شما در ازدواجی گیر افتاده‌اید که لذت‌بخش و مناسب نیست؟ آیا احساس می‌کنید که در دام یک رابطه مرگبار افتاده‌اید؟ آیا دوستی ارزشمند دارید که نیروی حیات را از وجود شما می‌مکد؟ آیا زندگی شما تحت کنترل فرزندان نیازمند و محتاج‌تان است؟ آیا در شغلی گیر افتاده‌اید که از آن متنفر هستید؟ آیا نیازتان برای خوشایند واقع شدن نزد والدین‌تان باعث می‌شود که از استقلال سالم به‌دور باشید؟ آیا خشنود کردن والدین‌تان باعث می‌شود که شما و همسرتان دچار کشمکش شوید؟ آیا بدون برنامه‌ریزی حامله شده‌اید و نمی‌توانید تصمیمات مهمی در خصوص کاری که باید انجام دهید، بگیرید؟ اگر هر کدام از این موقعیت‌ها زندگی شما را توصیف می‌کند، این کتاب می‌تواند به شما کمک کند. گیر کردن در یک رابطه دردناک و موقعیت آشفته یک‌سری از وقایع ناراحت‌کننده است. مثل آن است که در یک گرداب کشتی‌تان شکسته باشد. شما به‌شدت ترسیده‌اید و سرتان را بالای آب نگه داشته‌اید، درحالی‌که می‌چرخید و می‌چرخید.

نظرات کاربران

کتاب_باز
۱۳۹۸/۰۱/۱۲

خوندم نکات خوبی 👌 داشت کتابی که انسان به تلاطم ودرگیری با خودش میکشونه وباید مواظب بود وبا دقت خوند که دچار مشکل نشد به نظر من لازم بذکره بیشتر مثال ها حول محور طلاق و طلاق گرفتن یا نگرفتن بود.

کاربر ۳۸۶۵۳۹۱
۱۴۰۱/۰۱/۳۱

این کتاب درباره احساسی صحبت می کنه که اگر چه همه تجربه کردیم اما کمتر برامون مهم بوده.و کمک میکنه تا خودمون رو از زاویه جدیدی ببینیم. کتاب خوبی . بخونید.

ندا
۱۳۹۹/۰۴/۲۷

کتاب فوق العاده ای بود بسیار کاربردی و اثر گذار پیشنهاد میکنم کسانی که مسولیت بیش از حد به عهده میگرند یا انها که همیشه خود را سرزنش میکنند مطالعه کنند.

کاربر ۱۳۷۷۳۲۱
۱۳۹۹/۰۳/۱۳

سلام‌دوستان این‌کتاب خیلی خوبه اگه با نه گفتن به دیگران و احساسات اونها دغدغه دارید ،شدیدا توصیه میشه

ندارم
۱۴۰۱/۱۲/۲۴

اگه همیشه در هر ماجرایی خودتونو مقصر میدونید حتما حتما این کتاب را بخونید خیلی کمکتون میکنه که بفهمید در هر ماجرایی چندین نفر مقصرند نه فقط شما. یکی از بهترین کتابهایی بود که در این زمینه خواندم

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۶)
همین‌طور احساس گناه باعث می‌شود که با بچه‌های خود با دیسیپلین رفتار نکنید، برای آنکه می‌ترسید که دوست‌تان نداشته باشند.
کاربر ۹۲۸۰۷۲
اما افرادی که در فضای مه‌آلودی از احساس گناه قرار دارند، نمی‌توانند تفاوت میان مراقبت از خود و خودخواهی را بفهمند. در تلاش برای اجتناب از خودخواهی به هر قیمتی، افراد مبتلا به احساس گناه سعی می‌کنند که نیازهای دیگران را بر نیازهای خود اولویت دهند.
کاربر ۸۳۹۷۹۰
این بدان دلیل است که رفتار زنان در فرهنگ ما به‌صورت محدود تعریف می‌شود. زنان ممکن است به‌دقت رفتار کنند تا خوب به‌نظر برسند. زنان خوب قرار است به دیگران رسیدگی کنند، ببخشند، همدردی، درک و همراهی کنند. به مردان اجازه داده شد که طیف گسترده‌تری از رفتار را داشته با‌شند. برای مثال مردی که روی حقش می‌ایستد و عقب نمی‌نشیند، اغلب، قوی ارزیابی و تحسین می‌شود. درحالی‌که زنی که این کار را می‌کند اغلب «سلیطه» خوانده می‌شود. رفتار با اعتماد به نفس در زنان ممکن است تحسین شود، اما هم‌چنان با بدگمانی به آن نگریسته می‌شود. رفتار با اعتماد به نفس در زنان، پرخاشگری تلقی می‌شود و رفتار پرخاشگری در زنان مورد پذیرش قرار نمی‌گیرد.
کتاب_باز
شما احتمالاً مثل خیلی از افراد دیگر بوده و به نیازهای دیگران حساس هستید. اگر این مسئله شما را توصیف می‌کند، پس شما یک ویژگی دارید که ارزشمند تلقی شده و روی این سیاره مورد نیاز هستید در نتیجه باید برای خودتان ارزش قائل شوید.
کاربر ۸۳۹۷۹۰
برای شروع فرایند آزادسازی خود و فرار از احساس گناه لازم است متوجه شوید که چه چیزی شما را زندانی کرده است
کاربر ۸۳۹۷۹۰
پیرمرد فریاد زد و گفت من هیچ‌وقت این تکه‌گل گران‌قیمت را رها نمی‌کنم. مرد مقدس گفت هر طور که بخواهی و بعد از در بزرگ بهشت رفت و پیرمرد را پشت سر گذاشت. سال‌ها گذشت و یک روز فرشته‌ی زیبایی با لباس آبی و سفید در دروازه ظاهر شد و با مهربانی لبخند زد و گفت بیا و در بهشت به ما ملحق شو، ما منتظر ماندیم. پیرمرد با پشت قوزکرده‌اش مشتش را تکان داد و گفت هرگز من هیچ‌وقت از جزیره، زیبایم دست نمی‌کشم. فرشته با ناراحتی گفت هرطور بخواهی چند سالی گذشت و پیرمرد خارج از دروازه‌ها منتظر ماند. روز روشن دروازه‌ها بازماند و نوه‌ی بزرگش از دروازه بیرون آمد و گفت پدربزرگ با من بیا ما همه منتظر تو هستیم. پیرمرد تحت تأثیر بچه قرار گرفت و به‌طور غریزی دستش را گرفت و با او به بهشت رفت. وقتی آن طرف دروازه‌ی بهشت رفت، جزیره محبوبش کرت را دید. رها کردن به‌معنای پیدا کردن چیزهایی است، که همیشه می‌خواستید و برای افرادی که از احساس گناه فرار می‌کنند، آزادی جایزه است.
کتاب_باز
وقتی مورد خوشایند والدین واقع شدن بر خوشحال کردن همسر ترجیح می‌یابد، چیزی از قائده خارج می‌شود. اگرچه قابل ترجیح است که همسران مراقب پدر و مادرشان باشند و از رابطه‌ی همسر با والدینش هم حمایت کند. احساس والدین نباید مهم‌ترین اولویت باشد. یک اصل کامل در رابطه‌ی ازدواج آن است که هر زوج باید برای دیگری در اولویت باشد. شوهر باید بداند که همسرش در اولویت است و زن باید بداند که اولین اولویت در زندگی همسرش است. زمانی است که باید به خواسته‌های والدین یا دیگران نیز احترام گذاشت، اما فضای غالب باید آن باشد که خواسته‌های همسر در اولویت قرار بگیرد.
کتاب_باز
قانون باید من در یک کنفرانس یک هفته‌ای در زمینه معنویت و روان‌شناسی حضور یافتم و با یکی از حاضران به نام نانسی موریسون آشنا شدم. یک روز با هم حرف زدیم و من مشکلم را با وی در میان گذاشتم. من به او گفتم که در دام احساس گناه گیر کرده‌ام. از طرفی دوست دارم که با شوهرم در کوهستان زندگی کنم، اما فکر می‌کردم که می‌توانم در شهر زادگاهم بمانم و از والدینم نگه‌داری کنم. نانسی گفت بیا جور دیگری به آن نگاه کنیم، به‌جای آنکه بگویی من باید این کار را بکنم یا نکنم، بگو اگر این کار را انجام دهم چه اتفاقی می‌افتد.
کتاب_باز
افراد سالم نیازهای خود را با نیازهای دیگران متعادل می‌کنند. کسانی که به احساس گناه گرفتار هستند، این کار را نمی‌کنند
کاربر ۸۳۹۷۹۰
اگر در دام احساس گناه افتاده‌اید، احتمال این که شما حس شکنندگی و بی‌ثباتی کنید، وجود دارد. به‌احتمال زیاد، شما کاملاً وابسته به تأیید دیگران هستید و نمی‌توانید به‌خوبی از خودتان مراقبت کنید.
کاربر ۸۳۹۷۹۰

حجم

۲۷۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

حجم

۲۷۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

قیمت:
۸۸,۰۰۰
۴۴,۰۰۰
۵۰%
تومان