دانلود و خرید کتاب کسی ما را به شام دعوت نمی کند احمد آرام
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کسی ما را به شام دعوت نمی کند اثر احمد آرام

کتاب کسی ما را به شام دعوت نمی کند

معرفی کتاب کسی ما را به شام دعوت نمی کند

کتاب کسی ما را به شام دعوت نمی کند نوشتهٔ احمد آرام است. نشر افق این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی حاوی چندین داستان کوتاه که با طنزی گزنده و در فضایی وهم‌آلود نگاشته شده‌اند.

درباره کتاب صوتی کسی ما را به شام دعوت نمی‌ کند

احمد آرام در مجموعه داستان کسی ما را به شام دعوت نمی کند، داستان‌هایی را نوشته است که طنزی گزنده دارند. او تلاش کرده تا پیامش را با استفاده از نشانه‌ها و تداخل‌ها به مخاطبش برساند تا او را هم درگیر فضای داستان کند.

می‌دانیم که داستان کوتاه به داستان‌هایی گفته می‌شود که کوتاه‌تر از داستان‌های بلند باشند. داستان کوتاه دریچه‌ای است که به روی زندگی شخصیت یا شخصیت‌هایی و برای مدت کوتاهی باز می‌شود و به خواننده امکان می‌دهد که از این دریچه‌ها به اتفاقاتی که در حال وقوع هستند، نگاه کند. شخصیت در داستان کوتاه فقط خود را نشان می‌دهد و کمتر گسترش و تحول می‌یابد. گفته می‌شود که داستان کوتاه باید کوتاه باشد، اما این کوتاهی حد مشخص ندارد. نخستین داستان‌های کوتاه اوایل قرن نوزدهم میلادی خلق شدند، اما پیش از آن نیز ردّپایی از این گونهٔ داستانی در برخی نوشته‌ها وجود داشته است. در اوایل قرن نوزدهم «ادگار آلن پو» در آمریکا و «نیکلای گوگول» در روسیه گونه‌ای از روایت و داستان را بنیاد نهادند که اکنون داستان کوتاه نامیده می‌شود. از عناصر داستان کوتاه می‌توان به موضوع، درون‌مایه، زمینه، طرح، شخصیت، زمان، مکان و زاویه‌دید اشاره کرد. تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در جهان «آنتوان چخوف»، «نیکلای گوگول»، «ارنست همینگوی»، «خورخه لوئیس بورخس» و «جروم دیوید سالینجر» و تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در ایران نیز «غلامحسین ساعدی»، «هوشنگ گلشیری»، «صادق چوبک»، «بهرام صادقی»، «صادق هدایت» و «سیمین دانشور» هستند.

کتاب صوتی کسی ما را به شام دعوت نمی‌ کند را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر از داستان‌های ایرانی لذت می‌برید، شنیدن کتاب صوتی کسی ما را به شام دعوت نمی‌ کند، لذتی عمیق را به شما هدیه ‌می‌دهد.

درباره احمد آرام

احمد آرام در سال ۱۳۳۰ در بوشهر به دنیا آمد و فعالیت هنری‌اش را از شانزده سالگی آغاز کرد و در ۱۸ سالگی اولین داستانش، به نام، را در مجله‌­ فردوسی منتشر کرد و فارغ التحصیل رشته‌ی هنرهای نمایشی است احمد آرام همچنین در زمینه تئاتر نیز کار می‌کند. او کار تئاتر را در سال ۱۳۴۹ و با نمایشنامه «سقوط» آغاز کرد و در سال ۱۳۵۰ به تهران مهاجرت کرد. اولین کتاب او در سال ۱۳۷۹ به نام «غریبه‌ای در بخار نمک» در شیراز منتشر شد. این کتاب برنده‌ی لوح‌ تقدیر از نخستین‌ دوره‌ جایزه‌ی ادبی‌ یلدا در سال ۱۳۸۰ و بهترین‌ مجموعه‌ داستان‌ سال‌ در سومین‌ دوره‌ی جشن‌ فرهنگ‌ فارس‌ (۱۳۸۰) شد.

احمد آرام نویسنده‌ای صاحب سبکی است که تاکنون موفق به دریافت جوایز ادبی متعددی شده است. او به دلیل تولدش در بوشهر و زندگی در بوشهر و شیراز، تسلطی قوی بر فرهنگ خطه جنوبی ایران دارد و به همین واسطه توانسته است شکل‌هایی تازه و نوآورانه از روایت و تصویرسازی را در آثار خود وارد کند.

علاوه بر این، او در زمینه تدریس فیزیک و ریاضی نیز فعال بود. در همان ایام متوجه شد که درس‌های تجربی به صورت نظری و بدون فعالیت آزمایشگاهی تدریس می‌شود.بنابراین برای اینکه این خلا آموزشی را از میان بردارد و مسیر تحصیل را برای دانش‌آموزان هموارتر کند، کتابی با عنوان هدیه سال نو «مجموعه تجربیات فیزیکی و شیمیایی» منتشر کرد. «هدیهٔ سال نو» نخستین کتاب آموزشی در کارهای آزمایشگاهی شامل آزمایش‌های فیزیک و شیمی است.

از میان کتاب‌های دیگر او می‌توان به کتاب «همین حالا داشتم می‌گفتم» (نشر چشمه)، «سگی در خانه یک آنارشیست دست دوم» (نشر پیدایش) و «بیدار نشدن در ساعت نمی‌دانم چند» (نشر نیماژ) اشاره کرد. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

قیمت:
۱۵,۲۰۰
تومان