دانلود و خرید کتاب یک فیلم، یک جهان؛ جن گیر مارک کرمود ترجمه ایمان رهبر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب یک فیلم، یک جهان؛ جن گیر اثر مارک کرمود

کتاب یک فیلم، یک جهان؛ جن گیر

معرفی کتاب یک فیلم، یک جهان؛ جن گیر

کتاب یک فیلم، یک جهان؛ جن گیر نوشتهٔ مارک کرمود و ترجمهٔ ایمان رهبر است و انتشارات خوب آن را منتشر کرده است. این اثر یکی از کتاب‌های مجموعه یک فیلم، یک جهان انتشارات خوب است. مارک کرمود در این کتاب فیلم جن گیر اثر ماندگار ویلیام فریدکین را بررسی می‌‌کند و آن را به وسعت یک جهان می‌بیند.

درباره کتاب یک فیلم، یک جهان؛ جن گیر

مجموعه «یک فیلم، یک جهان» مشتمل بر تک‌نگاری‌هایی است دربارهٔ فیلم‌های نامی و اثرگذار تاریخ سینما. در انتخاب این کتاب‌ها، نه فیلم‌هایی خاص و سلیقه‌ای مشخص بلکه اهمیت فیلم و کتاب مد نظر در اولویت است و از میان چندین‌وچند مجموعهٔ کتاب انگلیسی و فرانسوی، آثاری برگزیده می‌شوند که تا حد ممکن با تاریخ کتاب‌های سینمایی ایران نسبتی داشته باشند و جای خالی آن‌ها حس شود؛ البته در مواردی نیز که کتاب دلخواه موجود نیست، کتابی مختص این مجموعه تدوین می‌شود.

هر کتابی از مجموعهٔ «یک فیلم، یک جهان» درصدد است «فیلم» مورد مطالعه‌اش را به وسعت یک «جهان» ببیند.

جن‌گیر فیلمی آمریکایی محصول سال ۱۹۷۳ در ژانر فراطبیعی ترسناک و هیجان‌انگیز به کارگردانی ویلیام فریدکین است که بر اساس رمانی به همین نام از ویلیام پیتر بلتی ساخته‌ شده‌ است. جن‌گیر یکی از موفق‌ترین فیلم‌های ژانر وحشت به‌شمار می‌رود.

جن‌گیر در چهل و ششمین مراسم جایزهٔ اسکار، نامزد ۱۰ اسکار بود که نهایتاً موفق به کسب ۲ اسکار در رشته‌های «بهترین فیلم‌نامهٔ اقتباسی» و «بهترین صدا» شد.

ماجرا در جرج تاون در حومهٔ واشینگتن دی سی می‌گذرد. کریس مک‌نیل، بازیگر زن تلویزیون، نگران سلامت دخترش، رِیگِن، است که دچار تشنج شدید شده و در رختخواب به خود می‌پیچد. پزشکان از درمان دخترک ناتوان‌اند، تا آنجا که به کریس پیشنهاد می‌کنند از یک جن‌گیر کمک بگیرد. کریس به یک کشیش جوان به نام پدر کاراس مراجعه می‌کند و از او درخواست می‌کند تا به ریگن کمک کند. پس از تحقیقاتی که پدر کاراس بر روی ریگن انجام می‌دهد و مطمئن می‌شود که شیطان بدن او را تسخیر کرده، به کلیسا مراجعه کرده و درخواست می‌کند تا خودش مراسم جن‌گیری را انجام دهد. اما کلیسا شخصی باتجربه‌تر به نام پدر مِرین را پیشنهاد می‌کند. مِرین کشیشی پیر است و موجودی را که بدن ریگن به تسخیر او درآمده‌ است می‌شناسد. پدر مِرین به خانهٔ کریس مک‌نیل می‌رود و به‌همراه پدر کاراس جن‌گیری را شروع می‌کنند.

خواندن کتاب یک فیلم، یک جهان؛ جن گیر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به سینما و نقدهای سینمایی مخاطبان این کتاب و این مجموعه‌اند.

بخشی از کتاب یک فیلم، یک جهان؛ جن گیر

«جن‌گیر با مقدمهٔ رازآلودی در شمال عراق آغاز می‌شود که بلتی زمانی به‌شدت از آن دفاع می‌کرد، اما مدتی بعد به تردید افتاد و آن را از فیلم‌نامهٔ اصلی کنار گذاشت. این پیش‌درآمد فراموش‌نشدنی را اوون رویزمن (کارگردان هنری باقی قسمت‌های فیلم) فیلم‌برداری نکرده، بلکه فیلم‌برداری بر عهدهٔ بیلی ویلیامز بوده است. تعدادی از موتیف‌های شنیداری و دیداری‌ای که در کل فیلم بازتاب پیدا می‌کنند همین‌جا پایه‌ریزی شده‌اند. عنوان‌بندی سرخ فیلم بر پس‌زمینه‌ای سیاه ظاهر می‌شود و صدایی زیر و گوشخراش فضا را پر می‌کند: پژواک پیش از موعد و وهم‌انگیزی از جیرجیر فنرهای تخت و صدای خش‌خش اهریمنی که مدتی بعد اتاق خواب رگان مک‌نیل را در جرج‌تاون فرا خواهند گرفت. صدای گوشخراش پس‌زمینه متوقف می‌شود و جایش را صدای نیایش عربی می‌گیرد که به‌وضوح شنیده می‌شود و عنوان‌بندی نیز جایش را به تصویری از خورشید اخراییِ عظیمی می‌دهد که بر فراز ویرانه‌های نینوا شعله می‌کشد. پسربچه‌ای را می‌بینیم که در میان راهروهای محوطهٔ حفاری وسیعی جست‌وخیز می‌کند. حرکت سریع پاهایش مثل ضربدری بر پردهٔ سینما نقش می‌بندد. پس‌زمینه نیز ظاهراً با ضربانی کمابیش استروبوسکوپی‌وار سوسو می‌زند. کلنگ‌ها در تمام محوطه زمین پوشیده از گل‌ولای را می‌شکافند و ریتم نامنظمی ایجاد می‌کنند که چند دقیقه بعد از طریق ضربات چکش کارگران بر سندان در مغازهٔ داغ و دوزخی آهنگری بازتولید می‌شود. صدای این سندان کمی بعد در فرآیند جن‌گیری بار دیگر به گوش می‌رسد. این‌بار صدا با انبوه جیرجیرها و غرش‌هایی ترکیب می‌شوند که تأثیرگذاری قابل توجهی به مراسم می‌بخشند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

قیمت:
۵۹,۵۰۰
تومان