دانلود و خرید کتاب تفاوت: چرا برخی برندها دلنشین‌ترند؟ برنادت جیوا ترجمه صالح سپهری‌فر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تفاوت: چرا برخی برندها دلنشین‌ترند؟ اثر برنادت جیوا

کتاب تفاوت: چرا برخی برندها دلنشین‌ترند؟

معرفی کتاب تفاوت: چرا برخی برندها دلنشین‌ترند؟

«تفاوت: چرا برخی برندها دلنشین‌ترند؟» نوشته برنادت جیوا، است و به موضوع تفکر مبتنی بر تفاوت در مهندسی برند می‌پردازد. «تفکر مبتنی بر تفاوت» چیزی فراتر از خلاقیت است. تفکر مبتنی بر تفاوت بر مشاهده واقعیت، شناسایی و تشخیص فرصت‌ها در واقعیت موجود و سپس دست به کار شدن بر مبنای آن استوار است. باید بیاموزید که چگونه جزئیات و نکات پراکنده و به ظاهر بی‌ربط را دیده و پیش از دست به کار شدن، الگویی را که از درهم‌آمیزی آنها شکل می‌گیرد شناسایی کنید. برای این کار، باید احساسات و سرخوردگی‌هایی را که فردی دیگر در زندگی تجربه کرده یا می‌کند درک کرد. استیو جابز به‌طور شهودی از این توانایی برخوردار بود. او این توانایی را داشت که خود را جای یک مشتری بالقوه گذاشته و تاثیری را که نوآوری و طراحی جدید بر زندگی مردم (و در نتیجه بازار) داشت درک کند. شما هم می‌توانید این توانایی را در وجود خود شکوفا سازید. از دیدگاه دنیای کسب‌و‌کار، نوآوری با متفاوت بودن برابر است. همه ما به شدت می‌کوشیم تا متفاوت باشیم و به این ترتیب در رقابت پیروز شویم. به همین دلیل است که چیزهای موجود را اصلاح کرده یا تغییراتی کوچک و بزرگ ایجاد می‌کنیم. همه ما اصلاحاتی در محصولات مختلف پدید می‌آوریم، اندکی به آن می‌افزاییم یا یک یا چند ویژگی به آن اضافه می‌کنیم و سپس به دنبال راه‌هایی برای جلب توجه دیگران به تفاوت‌های جدید هستیم تا به این ترتیب بتوانیم آنها را به خرید محصولات و خدماتمان متقاعد کنیم.
سخت‌ترین نکات در مورد سخت‌ترین چیزها
بن هوروویتز
تفکر استراتژیک: الزامی برای کسب و کار امروز
آیرین ام. دوهیم
خلاقیت و حل مسئله: آشنایی با شیوه‌های شناسایی و تقویت خلاقیت
برایان تریسی
کارکشته: چگونه ماهرترین و خلاق‌ترین کارکنانتان را رهبری کنید؟
راب گافی
راهنمای تولید ناب؛ چگونه با حداقل محصول پذیرفتنی (mvp) و بازخورد سریع مشتری به نوآوری بپردازیم
دن اولسن
قدرت هوش هیجانی
دانیل گلمن
جذب؛ چگونه یک استارتاپ می‌تواند به رشد انفجاری مشتری دست یابد!
گابریل وینبرگ
الفبای مذاکره: راهبردهای برد-برد به زبان ساده و کاربردی
چارلز پی.لیکسون
تجربه‌ی اپل (اسرار ایجاد وفاداری ماندگار در مشتری)
کارماین گالو
استراتژی در عمل: راهنمایی برای عملگران به سوی تفکر استراتژیک
جرج توستیگا
مذاکره
برایان تریسی
مدیریت با بازده بالا
اندرو گروو
چک لیست استارتاپ؛ ۲۵ گام برای یک کسب و کار مقیاس‌پذیر با رشد سریع
دیوید رز
موفق سازها
درک تامسون
راهکارهای هوشمندانه؛ ۶۸ تکنیک برای طوفان فکری حل مسئله و تصمیم‌گیری
دیوید کاتن
۱۴ قانون برای فروش بیشتر
تاد دانکن
برندسازی مقصد گردشگری
بیل بیکر
خلق برند برتر؛ راهنمایی جامع برای توسعه هویت و استراتژی برند
احمد محمدی

نظرات کاربران

Reza Barzegar
۱۳۹۵/۰۹/۱۰

کاری بی نظیر و بسیار مفید. اگر قصد دارید که کسب و کارتون رو بهبود بدید حتما این کتاب رو بخونید و تا جایی که لازمه به تک تک جمله هاش فکر کنید.

کرم کتاب
۱۴۰۰/۰۱/۲۸

این کتاب کارکرد چندتا شرکت رو تحلیل کرده که به نظرم خوندنش برای افراد دارای کسب و کار مفیده.

reyhane
۱۳۹۹/۰۲/۰۱

اگر صاحب یک کسب و کار هستید، بدون شک به گفته های این کتاب ارزشمند احتیاج پیدا میکنید.

جاوید
۱۳۹۷/۰۱/۱۳

کتابی فوق العاده برای هر کسی که به دنبال رونق کسب و کارشه...

arezo taghche
۱۳۹۹/۱۰/۳۰

عالی بود. به روز و ملموس: ترجمه ی شفاف و محتوای کاربردی و مفید. به همه ی صاحبان کسب و کار توصیه اش میکنم

معصومه بهرمن
۱۴۰۱/۰۹/۲۵

خوب بود.

دانیال
۱۴۰۰/۰۸/۰۷

در این کتاب سوالاتی کلیدی مطرح شده که به جرات میشه گفت فقط با پاسخ به اون سوالات میتونید کسب و کار موفقی داشته باشید. چرا که همین سوالات رو در قالب چندین شرکت و استارتاپ بزرگ مثال زده و

- بیشتر
فرشید
۱۳۹۵/۰۹/۱۱

ممنون از طاقچه عالی بود

Ostad Panda
۱۴۰۳/۰۲/۰۴

کتاب ترجمه روان و خوبی داره. کتاب برای مطالعه عمومی مناسبه. نویسنده تجربه چندین شرکت و محصول موفق رو شرح میده و از دل اون‌ها یک مدل استخراج کرده. توصیه می‌کنم اگر فرصت دارید به صورت روزنامه‌وار مطالعه کنید.

soroush fathollahi
۱۳۹۹/۰۹/۱۴

به نظر بنده کتاب یک تفکر اتفاقا قدیمی رو ترویج میکنه که البته نوع درست قضیه هم هست اما فراموش نکنید خود سرمایه داری با این روش محصولات خودش رو نمیفروشه

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷۱)
باید افزون بر در نظر گرفتن مشکلات و نیازهای آنها، اموری که برایشان ارزش دارد و نیز نحوه تفکر و احساسات آنها را شناسایی کنید. آیا مشتریان شما علاقه زیادی به ظاهر محصول دارند یا اینکه نحوه کار کردن آن هم برایشان مهم است؟ شاید مشتریان شما بیشتر از قیمت، نگران تاثیر آن محصول بر محیط‌ زیست باشند.
کاربر ۲۱۷۱۳۸۴
«با وجود اینکه بسیاری از ما خود را موجودات متفکری می‌دانیم که احساس هم داریم، از نظر زیست‌شناختی، ما موجودات دارای احساسی هستیم که قادر به فکر کردن هم هستیم.»
reyhane
فردی که بهترین فکر را دارد برنده نیست؛ بلکه کسی که بیشترین آگاهی را از آنچه واقعا برای مردم مهم است دارد برنده خواهد شد.
سهیل مقدم
مروزه می‌دانیم که کلید تاثیرگذاری بر مردم این است که چیزی به آنها عرضه کنیم که سبب تغییر احساسشان شده و کمی آنها را به خودشان -و نه محصولی که به آنها می‌فروشیم- علاقه‌مندتر کند.
امیرحسین
در حقیقت، آنچه موجب تمایز و تفاوت میان یک محصول یا خدمت خوب از یک محصول یا خدمت ممتاز و عالی که فکر و ذکرتان می‌شود و بدان اهمیت می‌دهید (نظیر یک فیلم، هتل، محصول، وبلاگ، کتاب، بسته‌بندی، طراحی، نرم‌افزار، گفتگو، مدرسه، ترانه، هنر و...) این است که هر چیز ممتاز، بخشی از «دل» ما را در خود جای می‌دهد.
@MarketingGaze
با اتکا به اینکه صرفا اطلاعاتی در مورد محصول یا خدمت خود به مشتریان می‌دهید، نمی‌توانید انتظار استقبال گسترده از سوی آنها را داشته باشید.
امیرحسین
مردم از کسب‌و‌کارها انتظار دارند که آنها را درک کرده و محصولات و خدماتی را بر اساس خواسته‌ها، نیازها و تمایلات بیان نشده‌شان طراحی و عرضه کنند. حال وظیفه من و شماست که به این انتظار پاسخی شایسته بدهیم. وقت آن است که دیگر پول را در اولویت قرار ندهیم و به دنبال درک پاسخ این پرسش مهم یعنی «داستان چیه؟» باشیم!
mh.ranjbari
اگر می‌خواهیم برای مردمانی که باید برایشان ارزشمند باشیم، بی‌ارزش جلوه نکنیم، باید این نکته مهم را همیشه مد نظر قرار دهیم که هر انسانی، درکی منحصربه‌فرد از حقیقت دارد و بهتر است با این برداشت منحصربه‌فرد از حقیقت آشنا شویم.
mh.ranjbari
دلیلی که او برای استفاده از آن دارد داشته باشند. نخستین سوالی که کارآفرینان در ابتدای مسیر کسب‌و‌کار می‌پرسند این است که «چگونه می‌توانم این محصول را بفروشم؟» با این‌حال، تجربه نشان داده که نه تنها نباید این پرسش را در ابتدای کار مطرح کرد، بلکه این رویکرد از اساس به کلی نادرست است. مدل تفاوت، این رویه طراحی محصول را وارونه می‌کند. در واقع به جای اینکه در گام نخست به خودِ ایده بپردازیم، باید ابتدا به بررسی واقعیت‌های موجود در مورد مردم، مشکلات فعلی آنها، بررسی شیوه‌های حل این مشکلات و نیز فراهم کردن راهی برای دستیابی آنها به آنچه بدان علاقه‌مندند بیابیم. همان طور که پیش از این نیز گفتیم، ایجاد تفاوت و تاثیرگذاری در زندگی مردم، ترکیبی از واقعیت، فرصت و عمل است. بدون همدلی با مردم نمی‌توانید کسب‌و‌کاری موفق راه انداخته، به ایده‌های خوبی دست یافته و تاثیری مثبت بر زندگی و احساس مردم بگذارید.
کاربر ۲۱۷۱۳۸۴
مردم از کسب‌و‌کارها انتظار دارند که آنها را درک کرده و محصولات و خدماتی را بر اساس خواسته‌ها، نیازها و تمایلات بیان نشده‌شان طراحی و عرضه کنند. حال وظیفه من و شماست که به این انتظار پاسخی شایسته بدهیم. وقت آن است که دیگر پول را در اولویت قرار ندهیم و به دنبال درک پاسخ این پرسش مهم یعنی «داستان چیه؟» باشیم!
کاربر ۲۱۷۱۳۸۴

حجم

۲۵۳٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۲۵۳٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان