دانلود و خرید کتاب بر فراز صخره ها ایمی رزنتال ترجمه نرگس انتخابی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بر فراز صخره ها اثر ایمی رزنتال

کتاب بر فراز صخره ها

نویسنده:ایمی رزنتال
انتشارات:نشر نی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب بر فراز صخره ها

کتاب «بر فراز صخره ها» نوشتۀ ایمی رزنتال و ترجمۀ نرگس انتخابی است و نشر نی آن را روانۀ بازار کرده است.

درباره کتاب بر فراز صخره ها

نمایشنامۀ بر فراز صخره‌ها ۴ شخصیت دارد. دی. ایچ. لارنس، فریدا لارنس، کاترین منسفیلد و جان میدلتن ماری. داستان با صحنۀ نامه‌نوشتن لارنس آغاز می‌شود. اما قلم مرتب از دستش می‌افتد. فریدا همسر لارنس بیدار می‌شود و همان لحظه متوجه می‌شود که پستچی نامه آورده است. لارنس برای درست‌کردن صبحانه می‌رود اما توجهش به‌سمت صدای گریۀ فریدا جلب می‌شود. لارنس می‌داند که قرار است عکس بچه‌هایش را ببیند، به او پیشنهاد می‌دهد که نامه را باز نکند همین باعث می‌شود که بعد از گریه‌های زیاد و دیدن عکس‌ها بشقاب صبحانه را بر سر شوهرش خرد کند. اما بلافاصله بعد از دعوایی که با هم می‌کنند فریدا نگران سر همسرش است و حتی نامۀ شوهرش را برایش می‌نویسد. نامه‌ای که در آن لارنس دوستانش را دعوت می‌کند به آنجا بیایند.

در بحبوحۀ جنگ جهانی اول کاترین منسفیلد و جان میدلتن ماری دعوت دی. ایچ. لارنس را پذیرفتند و به مدت ۳ ماه در کلبۀ کوچک در دهکدۀ بسته و کم‌جمعیت زِنور در کورنْوال در همسایگی لارنس و فریدا زندگی کردند که در رمان زنان عاشق نوشتۀ دی. ایچ. لارنس بازتاب یافت. نمایشنامهٔ بر فراز صخره‌ها برداشتی واقع‌گرایانه از همان ۳ ماه است.

دعواهای وحشتناک لارنس نویسنده و زورگو اما مهربان و فریدا همسرش که از شوهر و بچه‌هایش به‌خاطر او جداشده است با آمدن کاترین منسفیلد که او هم نویسنده و البته حساس و گوشه‌گیر است و شوهرش که سردبیر مجله و مردی مقرراتی است، باعث می‌شود که این ۲ زوج در ۳ماهی که باهم گذراندند ماجراهای جنجالی زیادی داشته باشند. تقابل رفتاری این ۲ زوجِ متفاوت نمایشنامۀ بر فراز صخره‌ها را به یک اثر آموزنده، جذاب و گاهی حتی طنز تبدیل کرده است.

خواندن کتاب بر فراز صخره ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان نمایشنامه پیشنهاد می‌کنیم.

درباره  ایمی رزنتال

ایمی رُزِنتال نویسنده و نمایشنامه‌نویس آمریکایی ۲۹ آوریل ۱۹۶۵ متولد شد. او در دانشگاه تافتس تحصیل کرد و سازندۀ فیلم‌های کوتاه و مجری برنامه‌ها رادیویی بود. ایمی رزنتال بیش از ۳۰ کتاب برای کودکان نوشت. از میان کتاب‌های او که به فارسی ترجمه شده است می‌توان به «دختر عزیزم»، «اردک! خرگوش!»، «بیا مهربانی بکاریم»، «پلک نزن»، «دختر کوچولو، خواهر بزرگ می‌شود»، «قاشق» و « برایت بیش از این ها آرزو دارم» اشاره کرد. او به‌همراه همسر و فرزندانش در شیکاگو زندگی می‌کرد و سرانجام ۱۳ مارس ۲۰۱۷ در ۵۱‌سالگی بر اثر بیماری سرطان تخمدان درگذشت.

بخشی از کتاب بر فراز صخره ها

«مکث. لارنس فوری خم می‌شود جلو تا جدی منظورش را به فریدا بفهماند.

این چیزیه که عشقو می‌کشه، فریدا! این جدایی‌ناپذیری بی‌رحمانه، انگار از همون لحظه‌ای که عاشقِ هم شدیم باید دائم بچپیم تو بغل هم. انگار چون قلب‌مون مال همدیگه‌ست، ریه‌ها و کبد و روده‌هامون هم مال همه ــــ خب نیست! ما آدم‌های جدایی هستیم، چرا عشق باید ما رو تبدیل کنه به دوقلوهای به‌هم‌چسبیده؟ معلومه که دعوا می‌کنیم! این فراتر از حد تحمل عشقه!

مکث. ببین اصلاً چرا ما نمی‌تونیم تو جمع زندگی کنیم، با دوست‌های دیگه که دوست‌مون دارن و درک‌مون می‌کنن؟ اون‌وقت می‌تونیم از هم جدا بشیم و با آدم‌های دیگه که هستیم همون آدم آزاد قبلی بشیم ــــ و بعدش برگردیم پیش همدیگه، تروتازه.

فریدا: چون ما هیچ دوستی نداریم! برای این‌که کارمونو کشیدیم به یه جای وامونده‌ای که هیچ‌کی دوست‌مون نداره!»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰۹٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴۹ صفحه

حجم

۱۰۹٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴۹ صفحه

قیمت:
۵۳,۰۰۰
تومان