دانلود و خرید کتاب دختر کشیش جورج اورول ترجمه غلامحسین سالمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دختر کشیش اثر جورج اورول

کتاب دختر کشیش

نویسنده:جورج اورول
انتشارات:انتشارات بهجت
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب دختر کشیش

کتاب دختر کشیش نوشتهٔ جورج اورول و ترجمهٔ غلامحسین سالمی است. انتشارات بهجت این رمان را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب دختر کشیش

کتاب دختر کشیش رمانی متفاوت از جورج اورول است که اولین‌بار در سال ۱۹۳۵ میلادی به چاپ رسید. این اثر دنیایی متفاوت و نگارشی ساده‌تر از تمام داستان‌های اورول دارد، اما مانند همهٔ آن‌ها انتقادی است و ذهن خواننده را به چالش می‌کشاند. «دوروتی»، تک‌دختر یک کشیش متحجر است که هرچند روحیه‌ٔ منحصربه‌فردی دارد، از کودکی تحت‌تعلیمات خشک و متعصبانهٔ پدرش رشد کرده‌ است. دوروتی خود را انسان باایمانی می‌داند. او هیچ‌وقت در کار عبادت و کلیسا سستی و تنبلی نکرده، تمام سختی‌ها، فقر و بی‌مسئولیتی‌های پدرش را بر دوش کشیده و حتی به بسیاری از مردم فقیر و... کمک می‌کند، اما زمانی‌ می‌رسد که به فراموشی مقطعی دچار می‌شود و چند روزی به خانه نمی‌آید. این موضوع باعث می‌شود، پدرش و مردم دهکده او را طرد کنند و به یک ولگرد بی‌خانمان تبدیل شود.

«اورول» در کاری بسیار خاص، یک‌سوم از صفحات کتاب را صرف توصیف یک روز از زندگی دوروتی با تمام جزئیات و اعتقاداتش کرده تا ذهن مخاطبش را برای ادامه رمان آماده کند. پس از آماده‌شدن ذهن مخاطب، باقی ماجراها را به‌راحتی نوشته است؛ کاری بی‌نظیر که تندی و کندی آن را در جاهای مختلف بسیار خوب کنترل شده‌ است.

خواندن کتاب دختر کشیش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر انگلستان و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره جورج اورول

اریک آرتور بلر با نام مستعار جورج اورول در ۲۵ ژوئن ۱۹۰۳ در شهر موتیهاری در بیهار در هند متولد شد. او داستان‌نویس، روزنامه‌نگار، منتقد ادبی و شاعری انگلیسی بود که بیشتر برای ۲ رمان سرشناس و پرفروشش «مزرعهٔ حیوانات» و «۱۹۸۴» شناخته شد. هر دوی این کتاب‌ها به وضعیت حکومت‌های دیکتاتوری می‌پردازند.

جرج اورول مدتی به‌عنوان پلیس سلطنتی هند در برمه فعالیت می‌کرد. زندگی در هند و انگلیس سبب شد تا با فقر آشنا شود و این آشنایی، دیدگاهی جدید به او و کارهایش بخشید. اورول در دوران جوانی همیشه به‌دنبال کسب تجربه‌های تازه بود؛ به همین دلیل مدتی کنار فقرا، افراد بی‌خانمان و کارگرانِ فصلی لندن و پاریس زندگی کرد؛ او حتی مدتی در آشپزخانهٔ یک هتل در بخش ظرفشویی کار می‌کرد. در همین زمان بود که تصمیم گرفت شروع به نوشتن تجربیات خودش از زندگی در فقر کند. کتاب‌های «آس و پاس در لندن» و «پاریس و دختر کشیش» حاصل همین تجربیات او هستند.

اورول در در دههٔ ۱۹۳۰ به اسپانیا رفت تا علیه ارتش فاشیست ژنرال فرانکو بجنگد. او در همین زمان درگیر بیماری مزمن ریوی شد. بیماری‌ای که برای او نتیجهٔ جنگ بود. اورول پس از جنگ، کتاب «درود بر کاتالونیا» را بر اساس دیده‌های خود در اسپانیا نوشت. زندگی او همواره درگیر اتفاقات جدید بود. کمی بعد از بستری‌شدن جورج اورول در بیمارستان به‌دلیل بیماری مزمن سل که از زمان جنگ با آن درگیر بود، در همان بیمارستانی که بستری شده بود، با «سونیا برونل» ازدواج کرد. بسیاری از منتقدان معتقدند شخصیت سونیا الگوی اورول برای ساخت شخصیت جولیا در کتاب ۱۹۸۴ بوده است. اورول عاشق کشیدن سیگار بود و حتی بعد از بیماری شدید ریه‌اش که نتیجه جنگ بود، حاضر نشد سیگار را ترک کند؛ به همین دلیل در بیمارستان بستری شد و ۷ ماه پس از چاپ کتاب «۱۹۸۴»، در ۲۱ ژانویه ۱۹۵۰ از دنیا رفت.

برخی از آثار جورج اورول عبارت‌اند از:

(۱۹۳۴) روزهای برمه/ (۱۹۳۵) دختر کشیش/ (۱۹۳۶) به آسپیدیستراها رسیدگی کن (پول و دیگر هیچ)/ (۱۹۳۹) هوای تازه (گریز)/ (۱۹۴۵) قلعه حیوانات/ (۱۹۴۹) ۱۹۸۴/ (۱۹۳۳) آس‌وپاس‌ها در پاریس و لندن/ (۱۹۳۷) جاده به‌سوی اسکلهٔ ویگان/ (۱۹۳۸) درود بر کاتالونیا.

بخشی از کتاب دختر کشیش

«لب‌هایش حرکت می‌کرد لیکن دعاهایش از هر مفهوم و احساس خالی بود. صدای خش و خش چکمه‌های پراگت همراه با زمزمه‌ی «بگیر و بخور» پدرش به گوش‌اش می‌رسید و قالیِ رنگ و رو رفته‌ی قرمزی را می‌دید که روی آن زانو زده بود و بوی مخلوط نفتالین و ادوکلن و خاک را حس می‌کرد، ولی جسم و خونِ عیسی مسیح و آنچه او را بدانجا کشانده بود برایش مفهومی نداشت.»

معرفی نویسنده
عکس جورج اورول
جورج اورول
انگلیسی | تولد ۱۹۰۳ - درگذشت ۱۹۵۰

جورج اورول داستان‌نویس، روزنامه‌نگار، منتقد ادبی و شاعر انگلیسی است که غالباً با دو رمان معروف و پرفروش «مزرعه‌ی حیوانات» و «1984» شناخته می‌شود. اورول را می‌توان موفق‌ترین نویسنده‌ی انگلیسی‌زبان قرن بیستم دانست که آثار او علاوه‌بر ارزشمندی در نگاه مخاطبان قرن جدید، به ابزار آموزش «چگونه نوشتن» برای نویسندگان امروز نیز بدل شده است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۴۳۸ صفحه

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۴۳۸ صفحه

قیمت:
۱۰۵,۰۰۰
تومان