دانلود و خرید کتاب سه شنبه ها با موری ميچ آلبوم ترجمه مهدی قراچه‌داغی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سه شنبه ها با موری اثر ميچ آلبوم

کتاب سه شنبه ها با موری

نویسنده:ميچ آلبوم
انتشارات:نشر البرز
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب سه شنبه ها با موری

کتاب سه شنبه ها با موری نوشتهٔ میچ آلبوم و ترجمهٔ مهدی قراچه داغی است. نشر البرز این رمان معاصر، مشهور و آمریکایی را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب سه شنبه ها با موری

کتاب سه شنبه ها با موری در سال ۱۹۹۷ میلادی منتشر شده است. این رمان با موضوعی واقعی، قصهٔ استادی بیمار با شاگردش را روایت می‌کند. به‌گفتهٔ «برنی سیگل»، این کتاب گنجینه‌ای توصیف‌ناشدنی است؛ امکانی برای درک فناپذیری، آموزگاری بزرگ و منبعی برای روشنگری. این اثر را می‌توان هم یک زندگی‌نامه و هم یک رمان فلسفی دانست. این کتاب پر از درس‌های آموزنده‌ای است که می‌تواند نگاه خواننده را نسبت به جهان تغییر دهد. میچ آلبوم در این رمان دریچه‌ای تازه به‌سوی دنیا را برای خواننده باز می‌کند؛ پس کتاب حاضر، روایت انس‌گرفتن استاد پیری با شاگردش در آخرین روزهای عمرش است. این استاد که پروفسور «شوارتز موری» نام دارد به بیماری ای. ال. اس. دچار است. این بیماری‌ به‌تدریج بدن را از کار می‌اندازد و سلول‌ها و بافت‌های ماهیچه‌ای را تخریب می‌کند. شاگردش هر سه‌شنبه به دیدار استاد می‌رود. در پای صحبت‌های او می‌نشیند و از او درس زندگی فرا می‌گیرد. این دیدارها مانند کلاس‌های درس هستند و یادگیری‌های عمیقی برای شاگرد دارند؛ کلاسی که مانند درس‌های دانشگاه امتحان ندارد، اما بسیار عمیق‌تر است. آن‌ها از مفاهیم بسیاری مانند دنیا، مرگ، زندگی، خانواده، فرهنگ، بخشش، دانایی، ازدواج صحبت می‌کنند و با هم در مسیری قدم می‌گذارند که به‌سوی کمال انسانی می‌رود.

جلسات دیدار میچ آلبوم با موری که در منزل این استاد بزرگ برگزار می‌شد، سرشار از آرامش و خلوص بود. جلسات موردبحث این استاد و شاگرد دربارهٔ موضوعاتی چون افسوس‌خوردن به‌حال خود، خانواده، حسرت‌ها، ترس از پیری، پول، زنده نگه‌داشتن عشق و ازدواج، دربارهٔ فرهنگ، بخشش و روز آرمانی بوده است. در روزهای واپسین عمر موری از میچ برای ملاقات دوباره دعوت می‌کند و گویی خود از زمان مرگش اطلاع داشته باشد با میچ خداحافظی می‌کند. در سال ۱۹۹۹ فیلمی با اقتباس از همین کتاب و به‌کارگردانی میک جکسون و با همین نام ساخته شد که جوایز و افتخارات بسیاری را از آن خود کرد.

خواندن کتاب سه شنبه ها با موری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران دوستداران ادبیات داستانی معاصر آمریکا و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره میچ آلبوم

میچ دیوید آلبوم در ۲۳ می سال ۱۹۵۸ در نیوجرسی آمریکا به دنیا آمد. او نویسندهٔ آمریکایی و روزنامه‌نگار، فیلم‌نامه‌نویس، نمایشنامه‌نویس، مجری رادیو و تلویزیون و نوازنده بوده است. کتاب‌های میچ آلبوم بیش از ۳۵ میلیون نسخه در سراسر جهان فروخته شده‌اند. میچ آلبوم را البته به‌خاطر داستان‌های الهام‌بخشش می‌شناسند. از آثار معروف او که به زبان فارسی ترجمه شده و از استقبال خوبی هم برخوردار بوده، می‌توان به «در بهشت پنج نفر منتظر شما هستند»، «نفر دیگری که در بهشت ملاقات می‌کنید»، «سه‌شنبه‌ها با موری» و «به اولین تماس تلفنی از بهشت» اشاره کرد.

نظرات کاربران

fhoushmand
۱۴۰۲/۰۸/۱۵

من این کتاب را نسخه چاپی را مطالعه کردم وبیشتر هدف آن این هست که در لحظه حال زندگی کنیم ومشکلات بپذیریم وبر خود سخت نگیریم وتا زمانی که زنده هستیم سعی کنیم باعث آرامش ودلخوشی اطرافیان باشیم محبت کنیم

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

قیمت:
۴۲,۰۰۰
تومان