دانلود و خرید کتاب سرطان کولورکتال علی یعقوبی جویباری

معرفی کتاب سرطان کولورکتال

کتاب سرطان کولورکتال نوشتهٔ علی یعقوبی جویباری و پیام آزاده در انتشارات ارجمند چاپ شده است. این اثر از مجموعهٔ راهنمای بالینی بیماران و خانواده‌ها است. در تدوین راهنمای بالینی بیماران و خانواده‌ها سعی شده بیماری از نگاه بیماران نوشته شود و تمام اطلاعات مورد نیازی که آنها باید در مورد راهکارهای تشخیصی، درمانی و مراقبت‌های بعد از آن داشته باشند در فصل‌های مختلف به‌طور کامل بیان شود.

درباره کتاب سرطان کولورکتال

این کتاب توضیحاتی دربارهٔ سرطان کولورکتال می‌دهد و درمان‌های متداول و مراقبت‌های مهم را در برخورد با این بیماری بررسی می‌کند. از سال‌ها پیش مشخص شده است که مشارکت بیماران و جامعه در امر سلامت منجر به افزایش رضایتمندی مددجویان، جلب اعتماد بیشتر آن‌ها، کاهش اضطراب و هیجانات بیماران، درک بیشتر نیازهای فردی، ارتباط مثبت و بهتر متخصصان و اثرات مثبت بر سلامتی می‌شود. جای هیچ‌ شکی وجود ندارد که در صورت تحقق مشارکت بیماران و تلقی آنان به‌عنوان شریک درمانی با حقوق مساوی، بیماران در فرایند درمان خود به‌طور فعال شرکت می‌کنند و با دقت بیشتری طرح درمانی خود را پیگیری خواهند نمود و در نتیجهٔ توانمندسازی آنان، حفظ سلامت بیمار بهتر تأمین می‌شود.

مشخصات کتاب سرطان کولورکتال:

تألیف

دکتر علی یعقوبی جویباری

استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

دکتر پیام آزاده

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

چاپ دوم

کتاب سرطان کولورکتال را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به بیماران مبتلا به سرطان و خانواده‌های آن‌ها پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب سرطان کولورکتال

۲) پولیپ آدنوماتوز

این پولیپ‌ها که به نام آدنوما نیز نامیده می‌شوند حاوی سلول‌هایی هستند که شبیه سلول‌های نرمال بافت کولون نمی‌باشند. این نوع، شایع‌ترین پولیپ‌ها را به خود اختصاص می‌دهند و اکثراً به سرطان تبدیل نمی‌شوند، ولی اکثر پولیپ‌هایی که حاوی سرطان هستند در ابتدا آدنوماتوز بوده‌اند. خطر ایجاد سرطان در صورت وجود ۳ پولیپ آدنوماتوز یا بیشتر، بالا می‌رود.

۳) پولیپ التهابی

این پولیپ‌ها اغلب در بیماران مبتلا به بیماری‌های التهابی روده دیده می‌شوند. این پولیپ‌ها می‌توانند هر شکلی داشته باشند و شانس اینکه این پولیپ‌ها به سمت سرطان سوق پیدا کنند، پایین است.

- بیماری التهابی روده

پولیپ‌های التهابی اغلب سرطانی نخواهند شد. با این وجود، افراد مبتلا به یک بیماری التهابی روده شانس بیشتری برای ایجاد سرطان کولون دارند. بیماری التهابی روده شامل بیماری‌های کولیت اولسراتیو و کرون می‌باشد.

- سابقه ابتلا به سرطان کولون

اگر فردی سابقه جراحی برای سرطان کولون را از قبل داشته باشد، حتی اگر همه سرطان خارج شده باشد، شانس ایجاد یک آدنومای جدید بیشتر از فردی است که سابقه ابتلا به سرطان کولون ندارد.

در بیماران مبتلا به برخی انواع سرطان، خطر ابتلا به سرطان کولون بالاتر است. این خطر بالاتر بخاطر یک وضعیت ژنتیکی است که مستعد کننده هر دو سرطان می‌باشد. برای مثال سرطان‌هایی که می‌توانند با سرطان کولون همراهی داشته باشند شامل سرطان‌های اندومتر، رحم، پانکراس و تخمدان می‌باشند.

- شرح حال خانوادگی مثبت

شرح حال خانوادگی مهمترین عامل خطرساز برای ابتلا به سرطان کولون است. اگر اقوام درجه اول فرد مبتلا به سرطان کولون باشند، فرد در معرض خطر است و اگر این اقوام در سنین پایین به سرطان مبتلا شده باشند، این خطر بالاتر نیز خواهد رفت. در صورت ابتلاء چندین نفر از اقوام فرد به سرطان کولون نیز این قانون صادق خواهد بود.

- وضعیت ژنتیکی

بعضی از وضعیت‌های ژنتیکی باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان کولون می‌شوند. سندرم لینچ شایع‌ترین وضعیت ژنتیکی است که باعث ایجاد سرطان کولون می‌شود. از هر ۱۰۰ بیمار مبتلا به سرطان کولون ۲ نفر مبتلا به سندرم لینچ خواهند بود. سندرم پولیپوز آدنوماتوز خانوادگی (FAP) یک وضعیت ژنتیکی نادر است که اغلب منجر به ایجاد سرطان کولون خواهد شد. در این افراد صدها پولیپ در کولون و رکتوم تشکیل خواهد شد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۰۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۲۴ صفحه

حجم

۵۰۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۲۴ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان