دانلود و خرید کتاب برخورد با مشکلات هیجانی مراجعان در آماده سازی برای زندگی ویندی درایدن ترجمه رابعه موحد
کتاب برخورد با مشکلات هیجانی مراجعان در آماده سازی برای زندگی اثر ویندی درایدن

کتاب برخورد با مشکلات هیجانی مراجعان در آماده سازی برای زندگی

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب برخورد با مشکلات هیجانی مراجعان در آماده سازی برای زندگی

کتاب برخورد با مشکلات هیجانی مراجعان در آماده سازی برای زندگی نوشتهٔ ویندی درایدن و ترجمهٔ دکتر رابعه موحد است. این کتاب با مجوز رسمی از سوی انتشارات راتلیج در نشر ارجمند منتشر شده است. 

درباره کتاب برخورد با مشکلات هیجانی مراجعان در آماده سازی برای زندگی

کتاب برخورد با مشکلات هیجانی مراجعان در آماده سازی برای زندگی راهنمایی مفید برای درمانگران رویکرد درمانی - عقلانی و هیجانی - رفتاری در برخورد با مشکلات هیجانی مراجعان خود است. این رویکرد بر این باور استوار است که افکار غیرمنطقی ما دربارهٔ رویدادهای ناخوشایند زندگی باعث به‌وجودآمدن احساسات و هیجانات ناسالمی می‌شود که به علت غیرعقلانی‌بودن، غیرقابل‌حل می‌‌شوند و با درگیرکردن ما در یک چرخهٔ معیوب نشخوار ذهنی دربارهٔ آن موضوع، سلامتی روانی - جسمانی روابط بین‌فردی ما را به خطر می‌‌اندازد.

هدف این کتاب، کمک به درمانگران در رسیدن به نگاهی علمی و کارآمد نسبت به هیجانات و نقش آن‌ها در ایجاد اختلالات روانی است. در این کتاب ویندی درایدن، آموزش گام‌به‌گام درمانگران مبتدی را بر عهده می‌گیرد و به‌کارگیری صحیح روش برخورد با هیجانات ناسالم را به ما نشان می‌دهد. این کتاب برای درمانگران ایرانی که فرصت‌های آموزش عملی این روش را در طول تحصیلات خود ندارید، بسیار مفید و ارزشمند است و ورودی به یادگیری درمان هیجان‌مدار خواهد بود.

پروفسور ویندی درایدن رئیس مرکز تحقیقات روان‌شناسی دانشگاه گلد اسمیت لندن است. تحقیقات و نوشته‌های او با سادگی و روانی خاص خود و به‌کارگیری مثال‌هایی از مراجعان خودشان همانند کلاسی حضوری درمانگران را به‌سوی توانمندی بیشتر هدایت می‌کند.

خواندن کتاب برخورد با مشکلات هیجانی مراجعان در آماده سازی برای زندگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به روان‌درمانگران و دانشجویان روان‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب برخورد با مشکلات هیجانی مراجعان در آماده سازی برای زندگی

«نظریه RECBT بر اساس یک ضرب‌المثل قدیمی که به فلسفهٔ خویشتن‌داری اپیکتتوس استناد شده است، شکل گرفت و آن را می‌توان با چنین عبارتی جمع‌بندی کرد: مردم توسط اشیاء و رویدادها آسیب نمی‌بینند بلکه به وسیلهٔ نگرش خود نسبت به اشیاء و رویدادها آسیب می‌بینند این عبارت به روشنی، اهمیت عوامل شناختی را در ایجاد مشکلات هیجانی نشان می‌دهد. آلبرت آلیس، مؤسس درمان رفتاری - هیجانی- عقلانی، این نقطه‌نظر را با تمایز قایل شدن بین هیجانات منفی مشکل‌آفرین و هیجانات منفی سازنده یا سودمند، گسترش داده است. دیدگاه آلیس در موارد زیر خلاصه می‌شود:

- انسان‌ها در مواجهه با ناملایمات زندگی، زمانی هیجانات زیان‌باری را تجربه می‌کنند که نسبت به آن ناملایمات باورهای خشک و انعطاف‌ناپذیری داشته باشند.

- انسان‌ها هیجانات منفی سودمند را زمانی تجربه می‌کنند که دربارهٔ آن ناملایمات باورهای انعطاف‌پذیر و غیرافراطی داشته باشند.

همان‌طوری که در بالا می‌بینید، نظریه RECBT عقیده دارد ما باورهایی دربارهٔ ناملایمات زندگی داریم که در ماهیت پاسخ‌های ما نقش اساسی ایفا می‌کنند. به علاوه، این باورها پاسخ‌های رفتاری ما را در برابر ناملایمات تعیین می‌کنند، که به‌زودی دربارهٔ چگونگی آنها بحث خواهیم کرد.

برای کمک کردن به مراجع‌تان برای برخورد با مشکلاتی که ریشهٔ هیجانی دارند، درک نقش باورها در هیجانات مخرب و همچنین هیجانات سالم مهم می‌باشد من با ترسیم باورهایی که زیربنای آشفتگی‌های هیجانی هستند و در RECBT به عنوان باورهای غیرمنطقی شناخته شده‌اند کار خود را آغاز می‌کنم.

آگاهی از باورهای غیرمنطقی

من نقطه‌نظرات خود را در مورد نقش باورهای غیرمنطقی در ایجاد مشکلات هیجانی مراجعان، با توضیح مشکلات لیندا که یکی از مراجعان من است ترسیم خواهم کرد. لیندا در پروسهٔ "آماده‌سازی برای زندگی" بود زیرا با ناملایمات زندگی مبارزه نمی‌کرد و از چالش‌های زندگی می‌گریخت. من به او کمک کردم تا تعدادی از اهداف خود را تنظیم کرده و سپس شروع به فعالیت نماید. او به زودی با حادثه‌ای ناگوار روبه‌رو شد. رئیس او که به او وعدهٔ ارتقا شغلی داده بود به قول خود عمل نکرد و این ناکامی در پیگیری اهداف شخصی او به یک مانع بالقوه تبدیل شد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۶۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

حجم

۸۶۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان