دانلود و خرید کتاب افکار مزاحم در اختلال های بالینی دیوید ا. کلارک ترجمه سعیده آذرآیین
کتاب افکار مزاحم در اختلال های بالینی اثر دیوید ا. کلارک

کتاب افکار مزاحم در اختلال های بالینی

معرفی کتاب افکار مزاحم در اختلال های بالینی

کتاب افکار مزاحم در اختلال های بالینی؛ تئوری، تحقیقات و درمان نوشتهٔ دیوید ا. کلارک و ترجمهٔ سعیده آذرآیین و مرتضی مدرس غروی است و انتشارات ارجمند آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب افکار مزاحم در اختلال های بالینی

نتایج پژوهش‌های بسیار نشان می‌دهد که افکار مزاحم و ناخواسته نقش مهمی در سبب شناسی، تداوم و درمان بسیاری از اختلال‌های روانی دارند که شاید شناخته‌شده‌ترین آن‌ها اختلال وسواس اجباری باشد. هرچند مطالعات اولیه در زمینهٔ افکار مزاحم از این اختلال آغاز شد، اما بسیاری از پژوهش‌ها نشان داده است که این افکار در اختلال‌های روانی دیگر نیز نقش مهمی برعهده دارند؛ از جمله افسردگی، اختلال اضطراب فراگیر، بی‌خوابی، اختلال‌های روان‌پریشی و... .

مؤلفان کتاب افکار مزاحم در اختلال های بالینی سعی کرده‌اند براساس پژوهش‌ها و تجربیات بالینی خود به توصیف دقیق ویژگی‌های افکار مزاحم و تمایزات آن‌ها در انواع اختلال‌ها و کاربردهای درمانی آن بپردازند. این کتاب اثری جامع برای متخصصان بالینی، به‌ویژه روان‌شناسانی است که در حوزه شناختی‌رفتاری فعالیت می‌کنند.

ترجمهٔ این کتاب را دکتر سعیده آذرآیین، دکترای روان‌شناسی و دکتر مرتضی مدرس غروی، دانشیار روان‌شناسی بالینی در مرکز تحقیقات روان‌پزشکی و علوم رفتاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام داده‌آند.

Copyright@ 2005 The Guilford Press A Division f Guilford Publications, Inc مجوز رسمی ترجمهٔ این کتاب از سوی انتشارات گیلفورد به انتشارات کتاب ارجمند واگذار شده است.

خواندن کتاب افکار مزاحم در اختلال های بالینی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دانشجویان، متخصصان و پژوهشگران رشتهٔ روان‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب افکار مزاحم در اختلال های بالینی

«جریان افکار انسان همیشه به‌صورت هدفمند، تکلیف‌مدار، منطقی یا به‌صورت یک مسیر معنی‌دار نیست، بلکه دنیای طبیعی افکار با فعالیت شناختی ناخواسته منحرف می‌شود. این فعالیت شناختی ناخواسته، با توانایی ما برای پرداختن به افکار و اعمال مفید و پربار تداخل می‌کند (ساراسون، پیرس و ساراسون، ۱۹۹۶). نگرانی، حواس‌پرتی، سوگیری‌های توجه، خطاهای حافظه، منحرف شدن ذهن، رؤیا‌پردازی، تمرکز بر خود، نشخوارهای فکری و افکار وسواسی، مثال‌هایی از فرایندهای ذهنی هستند که تداخل شناختی ایجاد می‌کنند (کلینگر، ۱۹۹۶). این افکار ناخواسته می‌توانند در انجام تکالیف، فعالیت‌های ذهنی و رفتار اجتماعی تداخل کنند و نقش مهمی در برخی از بیماری‌های روانی دارند (ساراسون و همکاران، ۱۹۹۶).

این کتاب بر نوع خاصی از تداخل شناختی تمرکز می‌کند که به‌طور واضح در برخی از بیماری‌های روانی وجود دارد. موضوع موردبحث ما افکار، تصاویر ذهنی یا تکانه‌های مزاحم و ناخواسته‌ای است که خودمدار و هیجانی بوده و در جریان افکار وقفه ایجاد می‌کند. این افکار معمولاً توجه فرد را به خود معطوف کرده و او را وادار به پاسخ‌هایی برای نظم‌بخشی و کنترل این افکار مزاحم و پریشانی ناشی از آنها می‌کنند. ازاین‌رو، وقوع افکار مزاحم، نقش عملکردی آنها در حالت‌های هیجانی و رفتاری ناسازگارانه و تلاش‌های عمدی برای نظم‌بخشی به این افکار، مباحث مهمی هستند که مؤلفان این فصل مورد توجه قرار داده‌اند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

حجم

۴٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان